Kolos of Rhodos

Afbeelding
Vragen en tips met betrekking tot bezienswaardigheden en attracties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Kolos of Rhodos

Bericht door Rhodosfan » za feb 12, 2005 11:05 am

Hallo,

Las vandaag volgend artikel in de krant. :idea: :idea:

Kolos van Rhodos moet opnieuw verrijzen

ATHENE - Als het aan de burgemeester van Rhodos-stad ligt, zal er binnenkort een van de zeven wereldwonderen opnieuw verrijzen. Burgervader Ionannis Iatridis maakte vrijdag zelf zijn plannen bekend voor de herrijzenis van de Kolos van Rhodos. Hij heeft al een beeldend kunstenaar benaderd die het ontwerp voor het reuze standbeeld moet maken.

Volgens de overlevering werd het oorspronkelijke beeld dat de haven van Rhodos sierde in de derde eeuw voor Christus opgericht. De bouw van het ruim 30 meter hoge bronzen beeld duurde twaalf jaar. Het standbeeld, dat wordt gerekend tot een van de zeven wereldwonderen, stortte in door een aardbeving in 226 voor Christus.

Burgervader Iatridis weet zich naar eigen zeggen gesteund door een hele rits belangrijke personen. De Griekse regering staat evenwel kritisch tegenover het plan. Het ministerie van Cultuur heeft de benodigde vergunningen voor het project nog niet gegeven. In 2000 sprak datzelfde departement zich ook al uit tegen vergelijkbare plannen. Het plan van Iatridis kost een slordige 100 miljoen euro.


Afbeelding

Zou het doorgaan dan zal het wel het meest gefotografeerde object in Rhodos gaan worden :wink: :wink: :wink:
Afbeelding

marjo
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: do jan 20, 2005 9:50 pm

Bericht door marjo » zo feb 13, 2005 6:31 pm

Hoi Frans

Je berichtje gelezen, als dit door gaat zal het wel een hele blikvanger
worden denk ik, en zeker een bezienswaardigheid. :?:
Misschien dat we er in juni meer van horen als we daar zijn, verheug me er al op, zeker met het slechte weer van de laatste dagen :cry:
Heb inmiddels al weer een nieuwe plattegrond van Rhodos stad ontvangen van het Grieksverkeerbureau, kunnen we plannen maken voor de vakantie,

groetjes Marjo :D :lol: :P

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » zo feb 13, 2005 8:30 pm

Hallo Marjo,

Persoonlijk denk ik dat het allemaal wel niet zo'n vaart zal lopen. :cry:
Men is er al jaren mee bezig en men is tot op heden er nog niet over eens waar het beeld moet komen te staan. :oops:

Ook als ik kijk naar het nationale griekse begrotingstekort ben ik benieuwd waar ze die 100 miljoen euro's vandaan halen. :wink: :wink:

Maar, wie weet................ :?:

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » wo mar 09, 2005 8:26 pm

hoihoi

Het zou wel erg mooi zijn moet ik zeggen

groetjes joyce

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Colossos van Rhodos

Bericht door Ellada » vr jun 03, 2005 11:06 am

De colos herbouwen... leuk idee, maar een hele onderneming. Dit verhaal doet al enkele jaren de ronde op het eiland, ze hopen dat dit een hoop publiciteit zal meebrengen en het toerisme een opleving zal geven.
Ik hoorde al zo'n 5 jaar geleden dat de lokale Lions Club (soort rotary) dit plan wilde gaan uitwerken.

Als je naar de gemiddelde bouwsnelheid van woonhuizen kijkt op het eiland, kan je wel nagaan hoe lang het gaat duren om dat beeld te plaatsen :) Dit zal wel bij plannen blijven.
Rhodos..... What else.

Rinaldo
Expert User
Expert User
Berichten: 74
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 6:37 pm

Bericht door Rinaldo » ma sep 25, 2006 6:08 pm

Hoihoi,

Persoonlijk denk ik dat het er nooi van gaat komen met de Kolos...

De Grieken zijn het zelfs niet eens over de plek waar het origineel ooit heeft gestaan...het Havenhoofd van de Mandraki...of achter de muren????Tja...da's het mooie aan de geschiedenis en de mythes die Griekenland rijk is..je weet het allemaal nooit zeker

Trouwens....je moet het verleden niet willen herstellen..vind ik persoonlijk..kijk naar Lindos..daar zijn ze complete delen aan het herbouwen/restaureren....dat lijkt me nou ook weer niet de bedoeling!

Laat ons maar genieten van de sfeer...de mythes...de geschiedenis...en ons eigen beeld vormen.

Het herrijzen van de Kolos...lijkt vanuit dit standpunt gezien, dan inneens een commercieele knieval!!

Groetjes,

Rinaldo
September 2013 Faliraki!! Royal Rose studio's. Juni 2014! Trouwen op Rhodos!!

Plaats reactie