Oudste kerkje van Rhodos

Afbeelding
Vragen en tips met betrekking tot bezienswaardigheden en attracties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Oudste kerkje van Rhodos

Bericht door Ella » wo mei 25, 2005 10:14 pm

Ik heb even een foto site bekeken van Gerrie ,ze hadden ook foto,s van Rhodes en ik zag één foto van een hele oude kerk ondanks dat wij het hele eiland hebben gezien weet ik echt niet waar ik dit kerkje kan vinden, mijn is vraag waar dit bijzonder mooie kerkje staat Gerrie heeft een reactie gegeven in het orginele gastenboek. Groet Ella :?: :?: :?:
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » wo mei 25, 2005 10:41 pm

Hoi Ella,

Ik neem aan dat je dit kerkje bedoeld :?: :?:

Afbeelding

Ga proberen er achter te komen.

gr, Frans
Laatst gewijzigd door Rhodosfan op vr feb 03, 2006 7:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » do mei 26, 2005 6:52 am

Hoi Frans
Ja die bedoel ik ,en omdat ik dacht dat ik alles gezien had was dit weer leuk om te ondekken dan hebben wij weer een rede om te touren.
alvast hartelijk bedankt voor je moeite hoor .

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » do mei 26, 2005 9:57 am

Hoi Ella,

Via Duitse internetvrienden en tevens ook Rhodosgangers is het antwoord al binnen. :P

Het betreft de Agios Nikolaos Fountoukli bei Eleoussa.

Via onderstaande link mag je zelf zoeken waar het ligt :wink: :wink:

(als je met de cursor op de kaart gaat staan, verschijnt er rechts onder een button om de kaart te vergroten)

http://users.otenet.gr/~mhalta/Images/rhomap.jpg

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » do mei 26, 2005 2:06 pm

Tjonge wat ben jij snel zeg !!nu weet ik het zeker Rhodes is echt jou hobby geworden het was wel even puzzelen maar ik ben er wel achter gekomen waar het moet liggen heel hartelijk bedankt als je hier was kreeg je een knuffel van me voor al de moeite die je gedaan heb :oops: je foto site is ook leuk geworden zo je merk wel dat je een echte webmaster ben ik zou er niets van gebakken hebben nogmaals dank je en tot een snelle andere reactie. Groet Ella en Evert
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » vr mei 27, 2005 4:51 pm

Hallo Ella,

Internet-vrienden uit Zwitserland verbrengen op dit moment hun vakantie op Rhodos :P Ze hadden al kennis genomen van jullie foto's op onze HP en zagen ook volgende foto met het onderschrift:
Afbeelding
Holleboom ergens in een dorpje.

Deze foto kwam hen zeer bekend voor en ze reden erheen om achter de plaatsnaam te komen.Het dorpje heet: Agios Nektarios !!!

Uiteraard namen ook zij weer een foto:

Afbeelding

gaaf he......

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » vr mei 27, 2005 7:34 pm

ja zeker gaaf ,wat is het toch leuk dat de digitale foto toestel is uitgevonden en dat je dit zo kunt laten zien .op het witte randje zat een heel oud mannetje heel erg jammer dat we daar geen foto van genomen hebben die vertelde ons dat de boom 1500 jaar oud is ,vlak bij staat een heel mooi kerkje ,maar Frans heb jij nog nooit deze boom gezien :?: het is echt heel appart moet ik je zeggen want als je naar boven kijkt dan zie je gewoon een gat en je kijkt dan tegen de kroon aan dus je weet het weer een tripje op je prachtige eiland :wink: groetjes Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » vr mei 27, 2005 10:44 pm

ja das zeker een goede, die ga ik opschrijven...
leuk om eens te gaan kijken

groetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Vanessa
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 22
Lid geworden op: di dec 28, 2004 6:30 pm

Agios Nektarios Fountoukli

Bericht door Vanessa » do jun 02, 2005 6:41 pm

Hallo

De Nederlandse vertaling van Agios Nektarios Fountoukli is Heilige Nicolaas van de Hazelnoten. Het kerkje stamt uit de 14de eeuw en was de belangrijkste kerk van een klooster, waarvan niets bewaard is gebleven. Het kerkje is gelegen op de Profitis Ilias en men kan er prachtige fresco's en muurschilderijen vinden.

Een hele goede website met veel foto's, met steden van A tot Z is:
http://www.rhodos-info.de

Groetjes
Vanessa
Ben reisagent in Brugge... Heb Rhodos nu al 3 keer gezien... Heb verleden jaar een scriptie moeten maken over Rhodos... Een boek van zo'n 200 bladzijden met een groot deel van de hotels en alle bezienswaardigheden... Dus vraag gerust voor informatie...

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » wo jul 27, 2005 8:14 am

We hebben het kerkje gevonden :!: :!: we reden er toevallig langs,en ik herkende het meteen,voor mijn was dit het mooiste kerkje of liever gezecht kapeltje wat ik ooit op Rhodes heb gezien
Trouwens het kerkje in Faliraki heb ik ook gevonden Frans ik mail jou de foto,s wel even toe! Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Plaats reactie