een vraagje

Afbeelding
Vragen en tips met betrekking tot bezienswaardigheden en attracties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

een vraagje

Bericht door Ella » di mei 31, 2005 10:17 pm

Aan de rhodes gangers

Ik kom er steeds meer achter,dat er plekjes zijn waar ik nog niet geweest ben . zo kwam ik er achter dat er een klooster op het eiland staat.
deze heet de Tsambikaklooster,ook schijnt er bij het strand van agathi een heel mooi kapelletje te staan ,heeft iemand daar foto,s van ?? ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet .

alvast bedankt groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » wo jun 01, 2005 5:19 pm

hoi ella,

helaas kan ik je er ook niks over vertellen, en ook ik wist niet van dit bestaan af. Dus ik ben ook idd erg benieuwd!

groetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: een vraagje

Bericht door Rhodosfan » do jun 02, 2005 1:42 am

Ella schreef:Aan de rhodes gangers

Ik kom er steeds meer achter,dat er plekjes zijn waar ik nog niet geweest ben . zo kwam ik er achter dat er een klooster op het eiland staat.
deze heet de Tsambikaklooster,ook schijnt er bij het strand van agathi een heel mooi kapelletje te staan ,heeft iemand daar foto,s van ?? ik ben benieuwd hoe dat er uit ziet .

alvast bedankt groet Ella


Hoi Ella,

Heb wat "gegoogled" op internet en vond wel een zeer uitgebreide fotoverzameling van Rhodos, waarbij enkele van het Tsambikaklooster. :idea: :idea:

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN

gr, Frans
Afbeelding

Vanessa
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 22
Lid geworden op: di dec 28, 2004 6:30 pm

Tsambika klooster

Bericht door Vanessa » do jun 02, 2005 6:32 pm

Hallo

Tsambika Beach is vooral heel gekend op Rhodos, het prachtige fijne zandstrand is het mooiste van de oostkust. Een gedeelte van de kust is nog altijd in bezit van het klooster. Het landschap is er onberoerd gebleven. Bovenop de steile berg, die er ligt, heeft men een prachtig zicht op het strand van Kolymbia en Tsambika. Het klooster Tsambika-Maria ontstond in de 18de eeuw. Het is ongeveer 1 km verder gelegen van Tsambika stad, richting Archángelos. Het klooster is momenteel onbewoond en wordt vergezeld door een sneeuwwit kerkje. Het strand is genoemd naar het klooster waar een beroemde icoon van Maria bewaard wordt. Tsambika betekent 'vuurgloed', deze naam hangt samen met de legende over het ontstaan van het klooster: Een echtpaar kreeg geen kinderen en ze hadden de hoop op een nageslacht bijna al opgegeven. Toen zag de man op een nacht een geheimzinnige vuurgloed op de berg. De volgende nacht zag hij weer hetzelfde en de nacht daarop nog eens. Hij liep erheen en vond op de plek een icoon van Maria. Hij beloofde haar plechtig een klooster voor haar te bouwen, indien zijn vrouw zwanger zou geraken. Toen hij thuis kwam, zei zijn vrouw dat ze een kindje verwachtten. Het echtpaar kreeg een dochterje en noemde haar Tsambika, vuurgloed. De man bouwde het klooster zoals hij beloofd had. Tsambika en Tsambikos zijn voornamen die kenmerkend zijn voor Rhodos. het witte kloosterkerkje is een belangrijk bedevaartsoord om de kinderwensen van de bevolking in vervulling te laten komen.

Mijn vriend en ik hebben dit verhaal gehoord van een Rhodiaan die toevallig voorbijkwam toen we Tsambika Beach aan het zoeken waren. Ik vond het zo mooi dat ik het vermeld heb in mijn eindwerk.

Foto's heb ik er zelf nog niet veel gevonden, dus daar kan ik u jammergenoeg niet mee helpen.

Groetjes
Vanessa
Ben reisagent in Brugge... Heb Rhodos nu al 3 keer gezien... Heb verleden jaar een scriptie moeten maken over Rhodos... Een boek van zo'n 200 bladzijden met een groot deel van de hotels en alle bezienswaardigheden... Dus vraag gerust voor informatie...

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » do jun 02, 2005 7:14 pm

Bedankt voor jullie moeite en info ,ik denk nu wel dat ik weet waar het ligt dus wie weet zien jullie over 5 weken wel foto,s verschijnen !!! want natuurlijk gaan we samen met onze foto toestel op pad :lol: heb er nu al zin in Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » wo jul 27, 2005 8:22 am

We zijn het klooster in geweest hoor, wat een uitzicht ,maar het vroeg wel om heel veel energie,de klim er naar toe was wel zwaar ,maar ja dom dom dom dom,ik ging natuurlijk weer toen het heel erg warm was :oops: het klooster vond ik wel tegen vallen,maar het uitzicht :?: was werkelijk schiterend dus achter af had ik er een zeer goed gevoel hier over !

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Struisvogel farm

Bericht door Ella » wo jul 27, 2005 8:27 am

hier weer even een tip :idea: op weg naar het vlindervallei kun je een struisvogelfarm vinden,dit is best wel aardig,naast struisvogels zie je ook andere dieren zoals een lama,een aapje ,varkens ,geiten kangaroe,ezel,enz enz
je kan het wel vergelijken met een uit de hand gelopen kinder boerderij!
de kosten zijn 3 euro en dit komt ten goede voor de dieren zoals voer en verblijf plaatsen voor de beesten!
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Re: Struisvogel farm

Bericht door joyce-rhodos » ma aug 08, 2005 11:35 pm

hier weer even een tip :idea: op weg naar het vlindervallei kun je een struisvogelfarm vinden,dit is best wel aardig,naast struisvogels zie je ook andere dieren zoals een lama,een aapje ,varkens ,geiten kangaroe,ezel,enz enz
je kan het wel vergelijken met een uit de hand gelopen kinder boerderij!
de kosten zijn 3 euro en dit komt ten goede voor de dieren zoals voer en verblijf plaatsen voor de beesten!


Hier ben ik idd ook geweest! Ik vond het wel zielig voor die apen hoor dat ze alleen in zo een klein kooitje zaten... maar ja niks aan te doen..
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Plaats reactie