Vlindervallei

Afbeelding
Vragen en tips met betrekking tot bezienswaardigheden en attracties
Plaats reactie
rense4

Vlindervallei

Bericht door rense4 » zo jul 03, 2005 3:30 pm

Wie is er recentelijk nog naar de vlindervallei op Rhodos geweest ? :?: :?:

Komen, zoals ik gelezen heb hier maar een soort motachtige grijze vlinders naar deze vallei ? 8)
Ik heb ook berichten gelezen dat het zwaar tegenvalt is dat zo ? :?:
Is het de moeite waard of kan ik mij dit bezoek beter besparen ? :x

Groetjes Marcel (rense4)

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » ma jul 04, 2005 9:12 am

marcel,
de vlindervalei is een mooi stuk natuur met 1 soort vlinder, ik ben er zelf 1 keer geweest. het is erg mooi daar.
Jammer dat er massa's mensen doorheenmarcheren elke dag, want al die mensen verstoren de vlinders.
het is de moeite waard.

Afbeelding
Rhodos..... What else.

rense4

Bericht door rense4 » ma jul 04, 2005 12:53 pm

Hoi Ellada, :D

Bedankt voor de tip moet ik er toch maar eens een bezoekje brengen :P :lol: :idea: :D :D

Groetjes Marcel (rense4)

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » di jul 05, 2005 6:34 pm

ja ik vind het wel de moeite waard, het is een erg mooi stuk natuur!
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » wo jul 06, 2005 9:11 am

ik had toen wel de neiging om die kids een draai om hun oren te geven die in hun handen klappen vlakbij de vlinders..................... als ze dan allemaal gaat vliegen komen ze in elkaars vleugel en zie je er zo een handje neerstorten.......... en die ouders er niks van zeggen, onbegrijpelijk :twisted:
Rhodos..... What else.

Bianca
Expert User
Expert User
Berichten: 66
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 9:55 am

Bericht door Bianca » wo jul 06, 2005 11:31 am

Ik heb al zoveel goeie recensies hierover gelezen, ik wil deze dag graag meemaken! Deze dag staat wel bij ons op het lijstje om te doen 8) :lol:

Groetjes Bianci
31 juli voor het eerst naar Rhodos :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » wo jul 06, 2005 2:29 pm

Bianca schreef:Ik heb al zoveel goeie recensies hierover gelezen, ik wil deze dag graag meemaken! Deze dag staat wel bij ons op het lijstje om te doen 8) :lol:



ja dat moet je ook zeker doen... maar ik zou het niet per excursie doen, maar lekker zelf erheen gaan... net zo makkelijk!!!
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » wo jul 06, 2005 2:30 pm

Ellada schreef:ik had toen wel de neiging om die kids een draai om hun oren te geven die in hun handen klappen vlakbij de vlinders..................... als ze dan allemaal gaat vliegen komen ze in elkaars vleugel en zie je er zo een handje neerstorten.......... en die ouders er niks van zeggen, onbegrijpelijk :twisted:


ja toen ik er was gebeurde dat ook telkens ja, of kinderen die expres steentjes gooien tegen de bomen ofzo...
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » do jul 07, 2005 9:10 am

gewoon de borden petaloudes volgen en je bent er zo, de wegen ernaartoe zijn goed ook voor scooters
Rhodos..... What else.

Bianca
Expert User
Expert User
Berichten: 66
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 9:55 am

Bericht door Bianca » do jul 07, 2005 10:17 am

Ow :?:
:arrow: Ik lees juist steeds dat het zo leuk is om met Nikos Papas te gaan :!: :?:
31 juli voor het eerst naar Rhodos :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » vr jul 08, 2005 7:34 pm

Bianca schreef:Ow :?:
:arrow: Ik lees juist steeds dat het zo leuk is om met Nikos Papas te gaan :!: :?:


ja maar die gaat niet naar de vlinder vallei...
nikos papas geeft een jungle toer!!! die moet je ook zeker doen, wij willen hem dit jaar ook weer gaan doen voor de 2e keer!
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Bianca
Expert User
Expert User
Berichten: 66
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 9:55 am

Bericht door Bianca » vr jul 15, 2005 8:37 am

Ha Joyce,

Je hebt gelijk, ik was ff in de war :!: :oops: :oops: :oops:
Hahaha.
Alles wat ik hier vind wat we willen gaan doen op Rhodos, plak ik in een worddocument en print t uit. Zo heb ik een mooi overzichtje en kan ik niks vergeten :!: Je ziet wel, dat is bij mij wel nodig hahaha :wink:

Groetjes Bianci
31 juli voor het eerst naar Rhodos :D

Afbeelding

Guido
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 7
Lid geworden op: za mar 05, 2005 5:34 pm

Best leuk

Bericht door Guido » vr aug 05, 2005 1:12 pm

Ik ben er van de week ook geweest. Je loopt inderdaad in de file van toeristen door het park. Gelukkig hebben ze het nu zo gemaakt dat je niet vlak langs alle vlinders af kunt lopen. (Kijk ook eens in de rivier naar de krabbetjes). Inderdaad heb ik 1 vader gezien die een steentje naar een struikje gooide om de vlinders te laten opvliegen. Idiote vent! Overal staan al bordjes dat je niet hardop mag praten etc. Als de mensen zich daar toch eens aan hielden...

Wij hebben die excusrie naar die vlindervallei gecombineerd met een boottocht naar het eilandje Chalki. Dat was een leuke excursie, maar het schijnt dat je hem alleen maar via neckerman of thomas cook kunt boeken in die combinatie.

Groetjes,
Guido

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » do feb 02, 2006 5:32 pm

Het is wel even goed om hier te melden dat er niet altijd vlinders zijn ze komen eind juni en eind augustus zijn ze dan ook weer weg!

Dit ligt allemaal aan de natuur hoe warm was het en hoeveel vlinders waren er !
maar ookal ga je vroeg in het jaar of laat in het jaar is het wel leuk om hier even te kijken de watervallentjes bruggentjes maken het erg mooi hier!

dus ik zou er altijd naartoe gaan met of zonder vlinders :wink: :wink:

Groetjes Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » do feb 02, 2006 7:01 pm

De vlindervallei is absoluut een must mét of zonder vlinders. Zo'n prachtig stukje natuur en als je boven bent (best een aardige klim) dan hoor je alleen nog maar de stilte.

Prachtig gewoon.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
desnelders
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 16
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 12:35 pm

Bericht door desnelders » ma apr 03, 2006 12:47 pm

Ella schreef:Het is wel even goed om hier te melden dat er niet altijd vlinders zijn ze komen eind juni en eind augustus zijn ze dan ook weer weg!


wij vertrekken 18juni naar rhodos dus hopelijk zijn ze er dan al, misschien het best het tripje naar de vlindervallei pas doen tegen het einde van onze vakantie?

groeten
Ken

Vanessa
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 22
Lid geworden op: di dec 28, 2004 6:30 pm

Re: Vlindervallei

Bericht door Vanessa » ma apr 24, 2006 11:48 am

rense4 schreef:Wie is er recentelijk nog naar de vlindervallei op Rhodos geweest ? :?: :?:

Komen, zoals ik gelezen heb hier maar een soort motachtige grijze vlinders naar deze vallei ? 8)
Ik heb ook berichten gelezen dat het zwaar tegenvalt is dat zo ? :?:
Is het de moeite waard of kan ik mij dit bezoek beter besparen ? :x

Groetjes Marcel (rense4)


Beste Marcel
Ik ben er geweest en vond het wel mooi. Heel fris en verkoelend na een zware dag fietsen. Zeker met een scooter naar de vlindervallei gaan, want met de fiets is toch wel lastig als men van de oostkust komt...
De vallei is mooi aangelegd met paadjes en bruggetjes. Vroeger kon men er meer van bezoeken, maar voor het welzijn van de vlinders zijn stukken niet meer toegankelijk voor bezoekers.
Ben reisagent in Brugge... Heb Rhodos nu al 3 keer gezien... Heb verleden jaar een scriptie moeten maken over Rhodos... Een boek van zo'n 200 bladzijden met een groot deel van de hotels en alle bezienswaardigheden... Dus vraag gerust voor informatie...

Gebruikersavatar
tsambika
Moderator
Moderator
Berichten: 319
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 11:22 pm

Bericht door tsambika » ma apr 24, 2006 1:51 pm

8) vanessa heeft helemaal gelijk.

Vroeger kon je helemaal door de "vallei" lopen,en aan het einde via trappetjes en kronkelweggetjes helemaal naar de top van de berg waar een klooster staat, een erg vermoeiende, maar zeer mooie tocht.

Helaas kun je nu niet meer zover komen. Maar dat doet er niets aan af. Het is inderdaad een mooi stukje natuur, heerlijk verkoelend omdat je bijna geheel in de schaduw loopt. Je loop over trapjes en bruggetjes gemaakt van onbewerkt hout, en er zijn veel watervalletjes, erg mooi.

Ik zou zeker dit bezoek niet overslaan.

Gree(k)zzz Tineke
You only live once....

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » ma apr 24, 2006 3:41 pm

Je kunt nog steeds helemaal boven komen. Je moet dan even een weggetje oversteken om bij het klooster te komen. Ze hebben alleen het pad wel iets veranderd. De tocht op zich is prachtig. Boven kun je lekker uitrusten, want het is best een hele klim. Alleen er zijn nu nog geen vlinders, dus als je speciaal voor de vlinders komt, en je gaat nu, dan moet je het niet doen. Als je komt voor de mooie natuur dan moet je het echt doen, want het is echt erg mooi.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

jess4
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 01, 2009 3:50 pm

Re: Vlindervallei

Bericht door jess4 » di aug 04, 2009 1:34 am

wij gaan begin september, zouden er dan nog vlinders zijn denk je? Maar een mooi stukje natuur is natuurlijk ook wel mee genomen hè! ;)

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Vlindervallei

Bericht door rhodosliefhebber » di aug 04, 2009 7:41 am

Misschien heb je geluk en zijn er nog vlinders, maar het is in ieder geval de moeite waard om er te gaan kijken, mét en zonder vlinders.

Veel plezier,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

jess4
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 01, 2009 3:50 pm

Re: Vlindervallei

Bericht door jess4 » di aug 04, 2009 10:45 pm

We zullen zeker gaan, en ik zal nadien zeker een verslagje uitbrengen als we terug zijn, maar ik heb al gemerkt dat er heel veel te doen is en ik vrees dat we keuzes gaan moeten maken van wat we gaan doen, want we hebben maar 8 daagjes... Waarvan we vermoedelijk pas om 15.45 vertrekken richting daar en we daar dan pas om 20.15 toekomen dus de eerste dag hebben we eigenlijk al en beetje kwijt... :o We kunnen natuurlijk 's avonds nog een beetje op verkenning gaan hè. :) Is het daar lang en vroeg klaar deze periode? Kan ik het zo een beetje zoals bij ons vergelijken? Of blijft het daar langer licht en vroeger klaar?

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Vlindervallei

Bericht door rhodosliefhebber » wo aug 05, 2009 7:31 am

Het is op Rhodos eerder donker dan hier.
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie