bezienswaardigehden van rhodos

Afbeelding
Vragen en tips met betrekking tot bezienswaardigheden en attracties
Plaats reactie
marjolein25
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 2
Lid geworden op: za jan 27, 2007 12:07 pm

bezienswaardigehden van rhodos

Bericht door marjolein25 » za jan 27, 2007 12:12 pm

hallo rhodosfans,

ik ga in mei voor de eerste keer naar Rhodos, heeft iemand tips over interessante plekjes op Rhodos?
Lindos lijkt me mooi en ook de vlindervallei. Wat zijn nog mooie plekjes???

Groetjes Marjolein

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » za jan 27, 2007 12:37 pm

Hallo Marjolein,

Nogmaals, welkom in ons gezellige Rhodosforum :P

Hierbij wat tips over bezienswaardigheden en diverse uitstapjes, boottochtjes e.d. :?:

Middeleeuwse, ommuurde stad van Rhodos-stad (wandeling over de stadsmuren mogelijk).
Rodini (dieren)park ten zuiden van Rhodos-stad.
Klank- en lichtspel in wijk achter de Mandraki-haven.
Overblijfselen van een Acropolis, Apollotempel, Aphroditetempel en stadion op de heuvel Monte Smith, aan de rand van Rhodos-stad.
Diverse musea in Rhodos-stad.
Opgravingen van Kamiros, stad uit de oudheid.
Vlindervallei Petaloudes.
De schilderachtige plaats Lindos met witte bebouwing en op een heuvel overblijfselen van een Acropolis.
Boottocht naar bv. Symi, Kos of Marmaris (Turkije).
Eilandrondrit.
Jeepsafari.
Griekse avond in Embona.
Tsambika-klooster dichtbij Archangelos.
Zeeaquarium.
Bezoek aan aardewerkfabrieken en tapijtknoperijen.

enne...........er zullen er best nog veeeeeeeel meeeeeeeeeeeer zijn :wink:

gr, Frans

Oeps :roll: :roll: :roll: Dit was dus mijn 1 0 0 0 -ste berichtje :lol: :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
mariska
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 380
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 7:49 pm

Bericht door mariska » za jan 27, 2007 12:56 pm

Oeps Dit was dus mijn 1 0 0 0 -ste berichtje




Hoi Frans,

Hè, hè...eindelijk je 1000e bericht!! :wink: :P
PROFICIAT! :P
En dat je er nog maar vele mag schrijven op je succesvolle,
gezellige forum!! :P

Groetjes,

Mariska

marjolein25
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 2
Lid geworden op: za jan 27, 2007 12:07 pm

quads te huur in rhodos?

Bericht door marjolein25 » za jan 27, 2007 1:32 pm

Hallo Frans,

Bedankt voor je antwoord en natuurlijk gefeiliciteerd met je 1000 ste bericht!!!
Kun je mij ook vertellen of er in rhodos ook quads te huur zijn? Of worden er voornamelijk auto's verhuurd?

Groetjes Marjolein

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » za jan 27, 2007 1:41 pm

Hé Frans,

Gefeliciteerd met je 1000e bericht. Op naar de 2000 zullen we maar zeggen.

Voor Marjolein:
Ik weet niet hoe oud (jong) je bent, maar als je een auto huurt is een eilandtour ook altijd leuk. Het uiterste puntje van het eiland (Prassonnisi) is erg mooi. Je moet er wel een dag voor uittrekken, want het is best een flinke tocht. Ik wens je heel veel plezier op Rhodos, want het is er echt geweldig!

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: quads te huur in rhodos?

Bericht door Rhodosfan » za jan 27, 2007 9:31 pm

marjolein25 schreef:Hallo Frans,

Bedankt voor je antwoord en natuurlijk gefeiliciteerd met je 1000 ste bericht!!!
Kun je mij ook vertellen of er in rhodos ook quads te huur zijn? Of worden er voornamelijk auto's verhuurd?

Groetjes Marjolein


Hoi Marjolein,

Natuurlijk kun je op Rhodos ook quads huren, kijk maar: :idea:

http://www.motorclubkiriakos.gr/

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
dirk
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 138
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 9:17 pm

Bericht door dirk » zo jan 28, 2007 12:39 am

Hey,
quads, kan je er zeker huren. Buiten de eerder opgesomde bezienswaardigheden is er ook nog de prachtige natuur ideaal om te verkennen met een quad via ontelbare onverharde wegen, vooral prassonissi in het zuiden is mooi. wij hebben het eiland per 4x4 ontdekt maar is te vergelijken met een quad tocht , foto's vind je hier : http://users.telenet.be/4x4forfun/%204x4forfun/_sgt/m2m3_1.htm
Bezoek onze site : http://www.dirkenels.tk

san
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 10
Lid geworden op: di mei 20, 2008 3:15 pm

Re: bezienswaardigehden van rhodos

Bericht door san » di mei 20, 2008 3:38 pm

Hallo,

Ii heb gelezen wat er allemaal te doen is maar zijn dat de enige bezienswaardigheden of weet iemand nog iets leuks om te bezichtigen of te doen wat er nog niet opstaat.
Ik hoor het graag.
En heeft er iemand nog ervaringen met excursies van Neckermann en weet je misschien nog wat ze allemaal aanbieden.
Ik zou erg blij zijn met een reactie of een overzichtje hiervan.

Alvast bedankt,

Gr. san

Daniëlle
Expert User
Expert User
Berichten: 56
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 3:32 pm

Re: bezienswaardigehden van rhodos

Bericht door Daniëlle » di mei 27, 2008 12:42 pm

*graaft even in geheugen*

Burcht van Monolithos
Oudste kerkje van Rhodos bij Agios Nikolaos Fountoukli
Mooi kerkje en holle boom van 1500 jaar oud bij Agios Nektarios
Filerimos-klooster en kruis op berg
Duiken met de Waterhoppers

Wij waren er vorig jaar ook met Neckermann, maar wij hebben maar 1 excursie bij NM/Thomas Cook geboekt. Volgens mij was dat die naar het eiland Symi. Wat NM nog meer aanbood, weet ik niet meer. Die gegevens zaten in mijn koffer en die heb ik helaas nooit meer terug gezien.
Het meeste hebben wij zelf geboekt en een auto gehuurd en vanalles bekeken op ons eigen tempo.

jess4
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 01, 2009 3:50 pm

Re: bezienswaardigehden van rhodos

Bericht door jess4 » za aug 01, 2009 3:58 pm

Wij gaan begin sept naar Rhodos voor de eerste keer en we vroegen ons af of dat de jeepsafari de moeite waart is en of dat ter plaatse makkelijk te boeken is... Net als andere zaken om te bezichtigen, waar kan je daarvoor te recht om deze te boeken?? Iemand een idee?

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: bezienswaardigehden van rhodos

Bericht door Rhodosfan » za aug 01, 2009 5:07 pm

Hallo jess4,

Allereerst, welkom in ons Rhodosforum. lols

Zelf nog nooit een jeep safari gedaan, maar mogelijk een van onze users wel. Boeken gaat meestal via de diverse touroperators, welke informatie je kunt vinden in je accomodatie op het publikatiebord of in de diverse mappen. In het algemeen geldt voor exursies het volgende; als de mogelijkheid bestaat om exursies buiten de reisorganisaties te boeken dan is dit in ieder geval een stuk goedkoper. exclaim B.v. bootreisjes direct aan de haven boeken. Ook zijn er in de diverse dorpen en stadjes reiskantoortjes, waar deze in ieder geval goedkoper zijn als via de touroperator.

nog veel voorpret op Rhodos,

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: bezienswaardigehden van rhodos

Bericht door rhodosliefhebber » za aug 01, 2009 5:22 pm

Hallo Jess,

Ook welkom van mij. Zoals Frans al zegt, wat je zelf kunt doen en zien, moet je zelf organiseren. Touroperators vragen absoluut de hoofdprijs. Naar Lindos gaan, gaat heel makkelijk op eigen gelegenheid. Vanuit Rhodos stad vertrekken de bussen die naar Lindos gaan.
Misschien is het ook een idee om voor een aantal dagen zelf een auto te huren en op onderzoek uit te gaan? Rhodos is niet zo heel erg groot en verdwalen zul je er zeker niet. Je kunt dan bijvoorbeeld de vlindervallei bezoeken en Epta Piges. Epta Piges is leuk om gezien te hebben, maar niet als excursie. De oude stad van Rhodos is een absolute must, maar ook makkelijk te bereiken.
Ikzelf heb ook nooit de jeepsafari gedaan, maar misschien iemand anders wel. Ik weet dat een zekere Carolien dat organiseert en dat dat goedkoper is dan bij de touroperator.

Veel plezier alvast.

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

jess4
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 01, 2009 3:50 pm

Re: bezienswaardigehden van rhodos

Bericht door jess4 » di aug 04, 2009 1:53 am

Merci Frans en Annelies voor de ideetjes, ik ben momenteel bezig met het forum allemaal te lezen, maar er staat veel op! ;) En dat vraagt dus veel leestijd w8 en verwerk tijd hè! Maar dit forum is zeker super interessant en informatief! smile Naar de vlindervallei willen we zeker gaan, maar daar vind ik niet zo heel veel info over, dus dat zal ter plaatse waarschijnlijk uitzoeken worden... De Epta Piges lijkt mij idd ook wel eens leuk om te doen! (heb net even opgezocht smile ) Pfff, er is echt veel te doen hè, wij gaan nog te weinig tijd hebben om alles te zien te krijgen, want we gaan maar 8 daagjes! sadz Ach ja, ik zie wel... Waarschijnlijk gaan we ook een paar daagjes een auto huren, lijkt mij handig en ik denk dat we ook zo meer te zien gaan krijgen... mrgreen

Ruud
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 285
Lid geworden op: ma mei 14, 2007 1:14 am

Re: bezienswaardigehden van rhodos

Bericht door Ruud » di aug 04, 2009 12:09 pm

Auto huren ..zeker doen, wij hebben hele goede ervaringen met Marathon de grootste van het eiland.Wij hebben heerlijk 3 dagen rondgereden voor maar €85 euries!!..je hebt dan niet de de meest luxe auto (Daihatsu Cuore) maar de pret is er niet minder om..wij zijn twee keer rond 't eiland geweest, paar keer van de oost naar de westkust overgestoken en vica versa..en de benzine kost ook een drol, hoe dichter bij Rhodosstad hoe duurder hebben we gemerkt..wij betaalde voor een liter euroloodvrij €1,06 ofzo..
http://www.marathonrentacar.gr/index.html

..owh ja..let op dat je bij Epta Piges de goede afslag neemt en niet te ver doorrijd, zoals wij..wij sloegen af bij een bord dat rechtsaf aanwees en dan nog 5KM..nou dat hebben we geweten..een crosscountry rit met de Daihatsu..en we kwamen kilometers van Epta Piges uit..maar wel lol gehad lols

Grt. Ruud
Rhodos 2012...reken maar van YES!!!
όλα τα ελληνικά μου :)

jess4
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 01, 2009 3:50 pm

Re: bezienswaardigehden van rhodos

Bericht door jess4 » di aug 04, 2009 1:14 pm

thx Ruud, maar ben je ook verzekerd bij hun zoals bij Sky rent a car? neutralx

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: bezienswaardigehden van rhodos

Bericht door rhodosliefhebber » di aug 04, 2009 2:54 pm

Wij hebben hele goede ervaringen met Budget. Wij hebben dan de hele week een C klasse auto (Nissan Micra) voor 168 euro. Boeken doen we via internet in Nederland. De grote autoverhuurders zijn absoluut ok. Schade aan bodem en banden is (bijna) nooit verzekerd. Sommige verhuurders willen niet dat je van de verharde weg afgaat. Bij Sky rent a car kun je zonder problemen een auto huren; dat is van Marion en zij is Nederlandse.
De goedkoopste pomp zit aan de oostkust bij de Spar. Wij betaalden daar in mei 90 eurocent. Je zult merken dat de benzineprijzen in Griekenland niet zoals hier per dag gewijzigd worden.
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie