Eilandtour

Afbeelding
Vragen en tips met betrekking tot bezienswaardigheden en attracties
Plaats reactie
san
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 10
Lid geworden op: di mei 20, 2008 3:15 pm

Eilandtour

Bericht door san » di mei 20, 2008 3:53 pm

Ik wou vragen of er mensen zijn die de eilandtour als excursie hebben gedaan.
Hoe was dit en waar ga je dan allemaal naartoe.
Wij zijn van plan om deze excursie te gaan doen als we op Rhodos zijn.

Gr. san

Gebruikersavatar
moniekvantienen1985
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 297
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 9:09 am

Re: Eilandtour

Bericht door moniekvantienen1985 » wo jul 09, 2008 6:08 pm

Hoi San,

De eerste keer dat ik op Rhodos was hebben we de eilandtour gedaan. Het is op zich een leuke excursie als je nog nooit op Rhodos geweest bent, maar het is eigenlijk een hele lange dag in de bus hangen met overal zeer korte stops. Dat is eigenlijk jammer.
Wij zijn toen naar Kamiros, Embona, via de Profitis Ilias langs het Fountoukli kerkje, Epta Piges en als afsluiting bij een keramiek fabriek geweest.
Zeker de moeite waard, maar je moet de lange busrit dan wel voor lief nemen.

Groetjes Moniek
Dit jaar wordt het een Blue Cruise met jawel een dag Rhodos en een dag Symi :):)

jess4
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 01, 2009 3:50 pm

Re: Eilandtour

Bericht door jess4 » wo aug 05, 2009 12:58 am

Dus als je nog nooit op Rhodos bent geweest is dit de moeite zeg je, maar zou het mogelijk zijn om die "tour"gewoon zelf te doen denk je met de auto? Of kom je tijdens de excursie op plaatsen of zie je dingen die je anders niet ziet? Of waar je, als je alleen bent als toerist zonder begeleiding, niet mag komen? neutralx Ik hoop dat er toch iemand is die mij deze "stress" een beetje kan ontnemen, want van mijn vriend moet ik niet al te veel hulp verwachten hij is er iets te chaotisch voor en laat dit soort (meestal wel leuke maar soms ook heel stressie) opzoekwerk meestal aan mij over... qa5

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Eilandtour

Bericht door rhodosliefhebber » wo aug 05, 2009 7:45 am

Stress hoef je niet te hebben voor je vakantie hoor. Er zijn heel veel reisgidsen te koop (ANWB) waar je "alle" informatie kunt vinden die je nodig hebt. Ik zou op eigen gelegenheid op stap gaan. Met een goede wegenkaart kom je overal. De Road edition kaart van Rhodos is heel goed, maar ook de kaart bij je huurauto (wel om vragen!) kom je ook een heel eind. De grote bezienswaardigheden vind je sowieso. Als je de eilandtour op eigen gelegenheid doet, zie je hetzelfde als bij een excursie. Misschien ontbreek alleen de stop bij een keramiekfabriek, maar die kun je gewoon ook zelf bezoeken als je dat leuk vindt. Er zijn op Rhodos geen enge plaatsen waar je plotseling terecht komt. De enige plekken waar je niet mag komen zijn militaire gebieden en daar kom je ook met een excursie niet. Als je mocht besluiten naar Prassonissi te gaan (heel mooi), dan kom je aan twee zijden van de weg militair terrein tegen, waar je niet mag rijden (off road). Zolang je op asfalt blijft, is er geen probleem. Staat er ergens een Grieks waarschuwingsbord (daar bedoel ik natuurlijk niet de verkeersborden mee), dan kun je daar beter niet ingaan. Een bord met een fotocamera met een kruis erdoorheen betekent dat het militair terrein is en dat je er niet mag fotograferen. Mocht je ergens blauwe parkeervakken zien en gele of witte, dan mag je al tourist alleen maar bij de blauwe vakken parkeren.

Als je nog vragen heb, dan hoor ik het wel.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Re: Eilandtour

Bericht door Ella » vr aug 07, 2009 11:34 pm

Tja ik zou zeggen ondek Rhodes zelf!
Waarom in de bus zitten/hangen /liggen als je zelf op ondekkings zou kunnen gaan!
Hier op het forum zijn genoeg tips weg geven wat je allemaal moet en kan zien, om Rhodes beter te leren kennen.
Je eigen tempo geen rekening hoeven houden met de bus die zo en zo laat weer verder moet , soms moet je lang wachten want je bent ergens uit gekeken/ en soms moet je weg terwijl je nog volop in de sfeer zit en dit kan met name bij Lindos wel eens geval zijn!
Wij hebben het meest aan de schooter gehad, en dan zie je soms plekjes waar je werkenlijk nooit met de bus zal ( kunnen)komen!
Lindos
Embona
Kamiros
Faliraki
Rhodes oude stad
Vlindervallei en het gebied daar om heen!!!
Kalitheabaai

Zijn toch wel de plekjes die je echt gezien moet hebben als toerist ( althans dat vind ik dan he??) smiles smiles .
Dus nee ik ben niet zo gek op die tourtjes en het kost ook een hoop centjes.

Als ik jou een tip mag geven? zou ik zeggen (daaaaaaaar is eltje weer , ik weet het) koop het anwb boekje!


daar staan hele leuke routes in die je kan maken op de schooter of met de auto, alles is vrij recent beschreven dus de informatie klopt als een bus (soms niet)en in het boekje zit een hele mooie kaart van het eiland , ja doe het zelfstandig en je zal zien dat je dan nog meer geniet van al het mooie wat er op Rhodes te vinden is!

Groetjes Ella.
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

jess4
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 01, 2009 3:50 pm

Re: Eilandtour

Bericht door jess4 » za aug 08, 2009 11:12 am

Dat boekje heb ik gekregen van ons moeder... (een vakantiecadeua'tje zei ze...) ;)

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Re: Eilandtour

Bericht door Ella » za aug 08, 2009 11:22 am

Het leuke van dit boekje is dat er zo veel info in staat.
De kaart is zeer overzichtelijk en ik had z,on gele markeer stift alles wat ik wou zien streepte ik aan, alles wat ik niet gezien had liet ik geel en alles wat ik gezien had gaf ik een blauwe streep er bij, alles wat ik zeker nogeens wou zien gaf ik een rode streep !

en geloof me er staan veel rode strepen op de kaart dus!!! ik zou eens terug moeten x9 x9

Wat ook voor jou een tip zal zijn is een dorpen tocht midden rhodes echt de buurt van Psinthos Elousia ende dorpen daar om heen heerlijk is dat we zijn drie keer op Rhodes geweest en we hebben dit ook drie keer gedaan en als we de kans krijgen doen we het zonder twijfel weer!!!

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Plaats reactie