Leeftijden

Afbeelding
Vragen en tips met betrekking tot bezienswaardigheden en attracties
Plaats reactie
gsabatini
Professionele User
Professionele User
Berichten: 27
Lid geworden op: za jan 23, 2010 7:23 pm

Leeftijden

Bericht door gsabatini » ma feb 08, 2010 8:53 pm

Hallo,
Onverwachts gaat mijn moeder mee naar Rhodos. In eerste instantie zouden wij ( mijn zus en ik ) gaan maar mijn moeder gaat nu ook mee. Heb vandaag bijgeboekt. Jihaaaaaaa.....We vinden het echt fantastisch. We hadden al een aantal excursies gepland en weten dat we nu moeten gaan schipperen. Mijn moeder is namelijk 79 jaar maar voelt en denkt dat ze 20 jaar jonger is. Ze is nog aardig ter been.
Nu waren een van onze plannen om de bootreis te doen naar Lindos en dan per ezel naar boven. Zou dat te doen zijn voor mijn moeder?
We maken er wel grapjes over van mam, ik zet je gewoon op die ezel.... maar ze zou het echt willen doen als ze maar die ezel op kan. ( met een opstapje ofzo )
Wie o wie is van die leeftijd of heeft gezien dat mensen van die leeftijd of misschien ietsje jonger, ook per ezel naar boven ging.
Ze vindt het niet erg om op ons te wachten maar ja mijn moeder houdt ook van spanning maar het moet wel te doen zijn voor haar.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

groetjes

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Leeftijden

Bericht door rhodosliefhebber » di feb 09, 2010 7:17 am

Hallo Sabatini,

Dat met die ezel is best te doen voor je moeder hoor. Het is wel vrij prijzig: 5 euro per enkele rit (afgelopen jaar). Naar beneden zou ik in ieder geval gaan lopen, want de ezeltjes ruiken de stal en zetten flink de spurt erin. Als je moeder goed ter been is, kan ze misschien ook zelf naar boven lopen? Het is best een eind, maar niet zo vreselijk steil en onderweg kan ze uitrusten op een grote steen. Ik denk dat je misschien niet zo hoeft te schipperen met je excursies (behalve dan de Jungle tour), want de omstandigheden op Rhodos zijn niet zo extreem dat een gezonde, goed ter been zijnde, 79-jarige niet mee kan doen.
Ik wens jullie heel veel plezier met z'n drieën. Rhodos zal jullie beslist bevallen.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

gsabatini
Professionele User
Professionele User
Berichten: 27
Lid geworden op: za jan 23, 2010 7:23 pm

Re: Leeftijden

Bericht door gsabatini » di feb 09, 2010 7:46 pm

Bedankt voor je antwoord. We gaan het gewoon proberen. Lukt het niet op die ezel ( wat ze graag zou willen proberen ) dan zal ze het wel te voet doen.
Ik ben zelf nog nooit in Griekenland geweest, maar heb zoveel foto's gezien van de acropolis en het uitzicht, dat ik haar dat graag wil laten zien. We zijn nu al aan het genieten... zucht... nog +/- 15 weken....

jess4
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 10
Lid geworden op: za aug 01, 2009 3:50 pm

Re: Leeftijden

Bericht door jess4 » wo feb 17, 2010 5:54 pm

Het hey,

ik ben vorig jaar in augustus naar Rodos geweest (verslag volgt nog, maar heb de laatste tijd weinig tijd gehad redface ) En ben met mijn vriend ook naar Lindos geweest! Zeker de moeite om te doen, prachtige uitzichten (zoals overal op het eiland) Het was ook onze eerst keer, maar ik had veel opzoek werk gedaan. Nu we hadden onze auto beneden ergens geparkeerd en dan naar boven, tussen alle smalle straatjes en ons orienteren naar het hoogste plekje en de lange rij mensen... smiles Nu hebben wij geluk gehad, want wij van het ene straatje naar het andere en naar boven. Maar het was eerder een soort van wegje zonder de enorme trappen (zoals je overal leest) en een lange rij mensen zagen we ook niet. Maar goed wij verder naar boven. Op een gegeven moment komt er een man naar beneden gelopen met enkele ezels... iets later nog meer ezels met weer een man bij, en zo zijn er wel nog een paar gepasseert. Na een tijdje viel onze frank, wij zaten op de "ezelweg" We waren al redelijk hoog, dus weer naar beneden gaan hadden we niet veel zin in. Dus wij verder naar boven te voet, zonder ezeltje. Boven aangekomen zien wij de trappen rechts van ons met massaal veel mensen, en onmiddellijk links van ons de ingang, waar we makkelijk tussen de mensen konden gaan staan (aangezien wij het einde van de rij niet zagen en niemand iets zei, hebben we dat dus ook maar gedaan. confused Conclusie: veel mensen voorbijgestoken, niet lang moeten aanschuiven en zalig kunnen genieten. Dus de tip is, als je te voet wilt gaan, probeer dan langs het "ezel-weggetje" te gaan (veel kalmer, minder mensen, en je moet minder lang aanschuiven) Het enige waar je voor moet oppassen is de hollende ezels die naar beneden komen... razz Nadien zijn we wel braaf langs de trappen naar beneden gegaan (veel vermoeiender) Vooral om te zien waar het begin van de trappen is... biggrin

gsabatini
Professionele User
Professionele User
Berichten: 27
Lid geworden op: za jan 23, 2010 7:23 pm

Re: Leeftijden

Bericht door gsabatini » do feb 18, 2010 8:52 pm

Bedankt voor je reactie... Spannund verhaal... leuk om te lezen en ik zal het onthouden mocht het mijn moeder niet lukken...Ik ben echt reuze benieuwd hoor...
nog 14 weken... lols

Plaats reactie