Strand en plaats

Afbeelding
Vragen en info's over Rhodos-stad en de overige vakantieplaatsen op het eiland
Plaats reactie
Roy

Strand en plaats

Bericht door Roy » vr mar 11, 2005 12:45 am

Hoi

Mijn vriendin en ik gaan eind mei voor het eerst naar Rhodos. We hebben alleen de lucht geboekt en zijn niet bang dat we geen leuk onderkomen zullen vinden. We vragen ons vooral af waar we het beste heen kunnen. We willen een zandstrand (geen kiezel), en liefst in een plaats waar niet te vele dronken jongeren komen (beetje rustig dus).

Heeft er iemand een gouden tip?

Roy

PS: Behalve Rhodos willen we ook Karpathos gaan bekijken. Weet iemand hoe frequent de veerboten tussen Rhodos en Karpathos varen?

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » vr mar 11, 2005 10:51 am

Hallo Roy,

Allereerst, welkom in ons Rhodosforum :P

Zandstranden vind je voornamelijk aan de oostkust van Rhodos. Leuke plaatsjes zijn o.a. Afandou, Kalithea, Koskonou, Lardos, Archangelos, Stegna en Kolumbia. (voor meer info kijk eens op onze Rhodos informatie Pagina: http://www.rhodos.eigenpage.nl )

Voor zover mij bekend gaat er woensdags, zaterdags en zondags om 04.30 uur een boot naar Karpathos. Gezien de lange tocht lijkt het mij niet mogelijk om het in een dag te doen. Woensdag en zaterdag met de V. Kornaros en Zondags met de lerapetra. Beide schepen behoren tot Zorpidis Travel, gelegen in de Al. Diakou straat in Rhodosstad. Tel: 22410 20625.(er zijn wel binnenlandse vluchten met Olympic Air).

gr, Frans

P.S. Ik zag de zelfde vraag nog in een andere rubriek staan. Deze heb ik derhalve verwijderd. :roll:
Afbeelding

Roy

Bericht door Roy » di mar 15, 2005 1:27 am

Frans

bedankt voor je reactie.
We willen eerst een weekje of zo op Rhodos blijven en dan een weekje Karpathos pakken. Dacht dat de veerdiensten wat vaker zouden varen. Hoe lang is het met een flying dolphin van Rhodos naar Karpathos?

Efcharisto

Roy

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » di mar 15, 2005 5:02 pm

Hallo Roy,

Dat ligt zo'n beetje aan de snelheid van de ferries. Reken zo tussen de 4 en 6 uren.

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ellada
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 280
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 10:55 am

Bericht door Ellada » wo jun 08, 2005 12:08 pm

Hoe was de 1e keer Rhodos Roy??????? :lol:
Afbeelding
Rhodos..... What else.

Plaats reactie