Trianda in oktober

Afbeelding
Vragen en info's over Rhodos-stad en de overige vakantieplaatsen op het eiland
Plaats reactie
Dagmar
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 1
Lid geworden op: do mar 06, 2008 6:53 pm

Trianda in oktober

Bericht door Dagmar » do mar 06, 2008 7:16 pm

Hallo allemaal

Wij willen in de herfstvakantie met onze hele familie (leeftijden van van 0 tot 73 jaar) naar Trianda.
Dat betekent dat we daar dan in de tweede week van oktober zullen zijn.
Sun Beach lijkt ons een leuk appartement / hotel.
Nu hebben we alleen gehoord dat er aan die kant van het eiland nogal een harde wind staat.
Aangenaam in de zomer, maar fris in het najaar, waardoor het in deze periode niet meer zo lekker zou zijn aan zwembad en strand e.d.. Wie kan mij hier iets meer over vertellen? Is het in oktober inderdaad vaak niet meer zo aangenaam (zwem/strand)weer in Trianda?

Ook zou ik graag willen weten of Sun Beach op een gunstige locatie ligt om een wandeling vanuit te maken. Dit i.v.m. de oudjes in ons gezelschap wink Kunnen ze gezellig 'slenteren' in de buurt en een terrasje pikken? Is het een beetje een interessante omgeving voor een wandelingetje. Of moeten ze eerst een eind tippelen voor ze in de 'bewoonde wereld' komen?

Ik hoop dat jullie 'Rhodos-fielen' lol mij hier wat over kunnen vertellen.
Bedankt alvast!

Groetjes,
Dagmar

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Trianda in oktober

Bericht door rhodosliefhebber » vr mar 07, 2008 7:04 am

Hoi Dagmar,

Wij gaan al voor de 16e keer naar Sun Beach. Het is een heerlijk appartement met heel vriendelijk personeel en het wordt goed schoongemaakt. Wij hebben ervaring in de meivakanties en in de herfstvakantie. Het weer is in oktober vaak beter dan in mei. De temperatuur ligt in oktober nog ruim boven de 20 graden (25 is geen uitzondering). De wind is niet altijd heel hard, maar aan de westkant kan het inderdaad waaien. Ook is er vanaf oktober kans op een beetje regen. Dan moet je niet denken aan regen zoals bij ons, maar een buitje.Voor 's avonds heb je een vestje nodig. In de omgeving van Sun Beach zijn een heleboel leuke kleine shops en restaurantjes (Kostas is aan te raden en ook Navarone). Met het openbaar vervoer of taxi ben je ook in 15 minuten in de oude stad. De bus stopt bij Sun Beach voor de deur. Het zwembad van Sun Beach 2 ligt tussen de appartementen, dus daar zul je niet zoveel last hebben van de wind. Zijn er voor de herfstvakantie op dit moment dan nog plaatsen in het vliegtuig? Meivakantie en herfstvakantie zijn meestal als eerste volgeboekt.
Ik kan niet anders dan je Sun Beach aanraden; het is er heerlijk. Het ligt ook écht in de bewoonde wereld. Misschien is een auto huren een leuke optie om nog wat meer van het eiland te zien?

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Trianda in oktober

Bericht door rhodosliefhebber » vr mar 07, 2008 1:16 pm

Hoi Dagmar,

Nog even een kleine aanvulling op mijn vorige bericht. Toen wij er afgelopen herfstvakantie waren, was er nog steeds avondanimatie. In sommige appartementen toch duidelijk te horen, aangezien de animatie buiten is. Het is wel klokslag 23.30 afgelopen, maar je kunt het maar beter weten.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie