turkye - Marmaris

Afbeelding
Vragen en tips over excursies en bootreisjes naar de nabij gelegen eilanden/dorpen en naar Marmeris in Turkije.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

turkye - Marmaris

Bericht door joyce-rhodos » ma apr 11, 2005 7:32 pm

hoi hoi,

heeft iemand hier misschien enig idee hoe duur het is om een dagje naar Marmaris te gaan? en waar ik dan het beste een kaartje kan kopen...

vorig jaar wilden we het ook al doen, maar toen werd ik al ziek op de boot naar symi.... dus hopen maar dat het deze keer wel goed gaat, als het niet te duur is dan!

groetjes joyce

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: turkye - Marmaris

Bericht door Rhodosfan » ma apr 11, 2005 7:42 pm

joyce-rhodos schreef:hoi hoi,

heeft iemand hier misschien enig idee hoe duur het is om een dagje naar Marmaris te gaan? en waar ik dan het beste een kaartje kan kopen...

vorig jaar wilden we het ook al doen, maar toen werd ik al ziek op de boot naar symi.... dus hopen maar dat het deze keer wel goed gaat, als het niet te duur is dan!

groetjes joyce


Hallo Joyce,

Veronica stelde ook onlangs deze vraag. :idea: :idea: Kijk maar eens in onderstaande topic 8) 8)

http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=g ... d&t=123592

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » di apr 12, 2005 6:57 pm

ow okee... :oops: niet goed opgelet...

zal er eens kijken

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » di apr 12, 2005 10:16 pm

hoi hoi,

ben ik nog even, nou had ik toch even een vraagje, heb het topic gelezen en zag dat er stond dat het 50 a 60 euro kost... maar nu lees ik net op het prikbord van startpagina dat het maar 30 euro kost.... wie kan me de goede prijs vertellen?

ik hoor het wel...

groetjes joyce

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » wo apr 13, 2005 12:53 am

hoi Joyce,

Zoals zo vaak, verschillende ferries, c.q. draagvleugel boten e.d. enkeltje of retour. voor, zomer, naseizoen. Allemaal verschillende prijzen. Tip: aan de haven boeken en eventueel handelen over de prijs.

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » wo apr 13, 2005 4:13 pm

oke dank je wel dat zal ik dan maar doen!

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » di aug 22, 2006 1:37 pm

hoi hoi allemaal,

ben weer terug...
dit jaar dagje naar marmaris geweest... nou ik was blij toen ik weer terug was op rhodos. nee turkye echt nooit meer...
vond het helemaal niks...

groetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » di aug 22, 2006 2:04 pm

Ik heb dit vaker gehoord Joyce??
Het schijnt dat met maar aan je trekt en dit is dan echt super iritant

Maar voor degene die het toch willen zien en het aan durfen???
kan jij dan zelf antwoord geven op je eige vragen en ons precies duidelijk waarom je niet meer naar Turkije wil !


Want ik ken een stel die elke jaar wel naar Turkije gaan (zij vinden het daar super!!) als ze op Rhodes zitten ,het zijn buitelanders dus ik kwam niet echt tot een antwoord toen ik er naar vroeg :P :lol: :oops:

ook wil ik horen van jou wat je te zien krijgt en hoelang is het varen!!!

Deze info kan voor vele super zijn snap je?? :wink: :wink: :wink:
Groetjes Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » wo aug 23, 2006 11:32 am

hoi hoi,

ik zal het proberen uit te leggen...

de kosten waren 45 euro pp dus dat was wel goedkoper dan we eigenlijk hadden verwacht... de reis duurde 2 uur heen en 2 uur terug. Dat was wat minder maar goed op zich was het wel mooi om te zien. Als je in Turkije aankomt staan er hostess die je naar een bus sturen.... daar moet je dus niet in stappen!!!!
Als je dit wel doet zit je de hele dag in de bus, je krijgt dan een rondleiding door marmaris maar hebt zelf haast geen kans om even gezellig te gaan winkelen. Je kan misschien 20 minuten rondlopen. Wij zagen telkens van die groepen voorbij haasten terwijl wij lekker op ons gemak aan het rondlopen waren. Wij hebben een taxi gepakt naar de bazaar en zijn toen lekker zelf gaan rondlopen daar.
Wat ik nou echt verschrikkelijk vond aan Turkije is dat je in elke winkel word gesleurd... Nou dat werkt bij mij dus averechts en ga dan juist niet die winkel in... We zijn geloof ik alleen maar winkels in gegaan waar niemand stond en die hebben ons juist dingen verkocht... In het begin kon ik die kooplui nog wel een beetje negeren maar op een gegeven moment ga je je er echt aan ergeren...
Nee ik was echt weer blij toen ik voet zette op griekse bodem... Net alsof ik weer thuis kwam van een slechte vakantie...

groetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » wo aug 23, 2006 12:59 pm

Ja wat een ellende meid ik zou dar ook niet tegen kunnen,en ook bij mij zou dat getouwtrek echt averechts werken!

Gelukkig was je boot tochtje mooi en heb je daar van genoten nou ja jij heb nu dit mee gemaakt en je weet het nu!

en dat Thuis komen???????heb jij daar ook al last van???????? :wink: :lol: :P :)

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » wo aug 23, 2006 7:59 pm

Ella schreef:en dat Thuis komen???????heb jij daar ook al last van???????? :wink: :lol: :P :)


Ja toen ik vanuit Turkije weer op Rhodos kwam had ik daar echt wel last van ja... voelde echt goed!
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

joke
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: wo jan 03, 2007 7:07 pm

bezoek Turkije vanuit Kos

Bericht door joke » do jan 18, 2007 7:03 pm

Hallo / Yassou!,
ik heb enige jaren geleden Bodrum bezocht, vanaf Kos. En ik doe het NIET weer.
Je komt aan in de haven en het liefst moet je in de bus stappen. Dan krijg je een verkoopdemonstratie bij een goudhandelaar. Dit duurt erg lang en het ligt buiten de stad.
Als je weer terug bent in de stad, heb je nog erg weinig tijd over. En daar hoorde ik ook dat hetzelfde gebeurt als je vanaf Rhodos vertrekt. En je hebt ook al die handelaren die je de winkels in trekken. Bah.
Ik zou zeggen, blijf lekker op Rhodos. Ik verheug me al op onze vakantie over 5 maanden. En geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om de oversteek te maken naar Turkije. Geef mij maar Griekenland!!
Reis al een aantal jaren naar Griekenland en al vele eilanden bezocht. In 2007 gaan we naar Rhodos!! We hebben een hotel in Rhodos stad geboekt.

hapemo
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 29, 2007 9:44 pm

Bericht door hapemo » do mar 29, 2007 10:10 pm

he Joyce

wij zijn vorig jaar in Turlije op vakantie geweest en zeggen ook NOOIT meer gaan we er naar toe.
Tis echt heel vervelend om daar naar toe te gaan, vooral met een blonde dochter en een blonde vrouw.Weren helemaal gek van dat winkelintrekvolk, kinderen blij maken , door veel mooei kleding te geven en dan naar de ouders lopen en ff om 100 euro te vragen...........
Ik zie heel veel herkenning in jou verhaal enjij bent er maar 1 dag geweest ,wij zater er 12 dagen :shock:
HaPeMO 164TB rijder

Gebruikersavatar
Bootz
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 12
Lid geworden op: za feb 03, 2007 1:22 am

Bericht door Bootz » vr jul 20, 2007 7:15 pm

De reis naar Marmaris duurde bij ons 5 kwartier, was dus wel te doen. Alleen op de terugweg flinke zijwind, dus veel mensen aan boord die misselijk waren.
Reis was via Beachmasters 39 euro, plus 19 euro in de haven (visum waarschijnlijk).
Bij aankomst in Marmaris ging iedereen de bus in. Eerst naar een uitzichtspunt, daarna naar een fabriek van gouden sieraden. Vervolgens ergens in de bazar naar een winkel met tapijten. Toen kregen we 4 uur om zelf rond te lopen. Ruim voldoende om die bazar door te lopen (waar je helemaal gek wordt van de handelaren die je in hun winkels proberen te lokken). Tenslotte gingen we nog naar een winkel met Turkish Delight en toen weer terug naar de boot.
Een leuke dag, maar ben blij dat we niet naar Turkije op vakantie zijn gegaan, want het is er verschrikkelijk warm.

suzan
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 5
Lid geworden op: zo mar 02, 2008 7:41 pm

Re: turkye - Marmaris

Bericht door suzan » zo mar 02, 2008 8:11 pm

Hmm.. wij wouden miss ook een dagje naar Turkije, idd onder het mom 'als je toch in de buurt bent' maar als ik het zo lees is het dus niet echt een aanrader?

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Re: turkye - Marmaris

Bericht door joyce-rhodos » ma mar 03, 2008 1:53 pm

Ik vond het erg tegenvallen... maar ja misschien vind een ander het wel leuk.
iemand aanraden om te doen zal ik het in ieder geval niet..
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Jildau
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 9
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 12:34 pm

Re: turkye - Marmaris

Bericht door Jildau » ma mar 03, 2008 8:57 pm

Ik lees ook vaak dat de turken je heel veel dingen willen aansmeren en dat ze je proberen de winkel in te krijgen enzo. Daar hou ik absoluut niet van, en we zijn twee meiden, dus misschien is het ook gewoon niet zo verstandig :P

Gebruikersavatar
djdakman
Expert User
Expert User
Berichten: 54
Lid geworden op: wo nov 24, 2004 9:42 pm

Re: turkye - Marmaris

Bericht door djdakman » di mar 04, 2008 5:09 pm

Wij , mijn vrouw Leida en ik dus , vonden het ook verschrikkelijk tegenvallen .
De agressie waarmee de turken ons dingen wilden aansmeren was echt abnormaal , de sfeer vond ik gewoonweg miserabel , bah daar hadden we echt veel spijt van , de bootreis heen en terug was nog het mooiste van deze onderneming exclaim

marc1201
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 288
Lid geworden op: ma mei 03, 2010 8:17 pm

Re: turkye - Marmaris

Bericht door marc1201 » wo jun 02, 2010 11:35 am

Ok,dit is al wel een oud topic,maar wil toch nog reageren dat mijn vrouw en ik hier net hetzelfde over denken.Wij hadden net dezelfde tour als Bootz een paar topics terug.Als we aankwamen in marmaris stond het leger daar op de kade met de mitrailleurs in aanslag,wat ons al geen goed gevoel gaf.Ook wij hielden zeker niet van de opdringerigheid van de turken.Het ging zover dat we op een gegeven moment op een bankje zaten iets verder aan het beeld van attaturk(of zoiets)Aan die bankjes stond een soort van hot dog kraam.Die eigenaar daarvan kwam naar ons toe,pakte de sigaretten van mijn vrouw,pakte er één uit en stak deze op en verdween dan terug in zijn kraam.Dit alles zonder ook maar iets te vragen of hij een sigaret kreeg.Hoe onbeschoft kun je zijn vroegen wij ons af.Wij hebben daar de seconden zitten wegtellen tot we terug op de boot naar rhodos zaten.Dit voelt dan echt wel als thuiskomen biggrin NOOIT meer turkije voor ons.
Groetjes,
Marc

Gebruikersavatar
djdakman
Expert User
Expert User
Berichten: 54
Lid geworden op: wo nov 24, 2004 9:42 pm

Re: turkye - Marmaris

Bericht door djdakman » wo jun 02, 2010 8:54 pm

Precies dat geld voor mij en mijn vrouw ook , nooit meer .
Helaas zullen er nog steeds elk jaar touristen zijn die dezelfde intentie hadden als wij toen en ook daar zullen er weer veel heel veel spijt van hebben .
Voor de mensen die de reis andersom doen zal het wel een mooie ervaring zijn denk ik zo .....

Plaats reactie