dagje kos

Afbeelding
Vragen en tips over excursies en bootreisjes naar de nabij gelegen eilanden/dorpen en naar Marmeris in Turkije.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

dagje kos

Bericht door joyce-rhodos » zo apr 17, 2005 5:11 pm

hoi hoi,

ik heb een vraag namens een vriendin van mij... die ook naar rhodos gaat. zij wil een dagje naar kos gaan maar ik weet niet hoe duur dat is, hopelijk weet hier iemand het...


groetjes joyce

rense4

Bericht door rense4 » zo apr 17, 2005 8:11 pm

Hallo Joyce,

Ik lees dat je een dagje naar Kos zou willen, maar gezien de vaartijd van ongeveer 4 1/2 uur zal het moeilijk worden om in een dag op en neer naar Kos te gaan.en let wel op de boot retour is niet zeker dat deze op dezelfde dag ook richting Rhodos gaat. misschien een hotelletje pakken? :?:
De prijs met de grote Ferry vanuit de handelshaven is ongeveer 20 Euro per persoon. :!: :!:

Groetjes Marcel :D :o

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » zo apr 17, 2005 8:16 pm

rense4 schreef:Hallo Joyce,

Ik lees dat je een dagje naar Kos zou willen, maar gezien de vaartijd van ongeveer 4 1/2 uur zal het moeilijk worden om in een dag op en neer naar Kos te gaan.en let wel op de boot retour is niet zeker dat deze op dezelfde dag ook richting Rhodos gaat. misschien een hotelletje pakken? :?:
De prijs met de grote Ferry vanuit de handelshaven is ongeveer 20 Euro per persoon. :!: :!:

Groetjes Marcel :D :o


Hallo Joyce en Marcel,

Zover mij bekend is de tocht per draagvleugelboot beduidend korter, ongeveer 2 uren. De prijs is mij niet bekend.

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » ma apr 18, 2005 10:36 am

hoi marcel en frans,

bedankt voor de info, ik zal het doorgeven aan die vriendin van mij... ik zelf was niet van plan om naar kos te gaan aangezien ik al ziek werd op de boot naar symi... haha

groetjes joyce

patrick
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 506
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 5:24 pm

Re: dagje kos

Bericht door patrick » di apr 19, 2005 6:10 pm

joyce-rhodos schreef:hoi hoi,

ik heb een vraag namens een vriendin van mij... die ook naar rhodos gaat. zij wil een dagje naar kos gaan maar ik weet niet hoe duur dat is, hopelijk weet hier iemand het...


groetjes joyce
dagje Kos?Dagje kots zul je bedoelen,wat kolere-eiland is dat zeg!!!ben er in 2000 op vakantie geweest,en ga daar nooit meer heen.

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » di apr 19, 2005 7:11 pm

haha het was dan gelukkig ook niet voor mij... geef mij maar gewoon rhodos!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: dagje kos

Bericht door Rhodosfan » di apr 19, 2005 7:27 pm

patrick schreef:
joyce-rhodos schreef:hoi hoi,

ik heb een vraag namens een vriendin van mij... die ook naar rhodos gaat. zij wil een dagje naar kos gaan maar ik weet niet hoe duur dat is, hopelijk weet hier iemand het...


groetjes joyce
dagje Kos?Dagje kots zul je bedoelen,wat kolere-eiland is dat zeg!!!ben er in 2000 op vakantie geweest,en ga daar nooit meer heen.


Hoi Patrick,

Leg uit??? Zelf hebben wij in 2002 eind augustus met kinderen en kleinkind 2 weken onze vakantie op Kos verbracht. (Kosstad, app.Kosta Palace) Ons heeft het toen goed bevallen. Rhodos heeft echter tot nu toe onze voorkeur. :P :P

gr, Frans
Afbeelding

patrick
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 506
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 5:24 pm

Bericht door patrick » vr apr 22, 2005 5:15 pm

nou, ik kan wel een aantal dingen opnoemen waarom ik Kots geen leuk eiland vind.
1. het is geen mooi eiland, het is 1 dorre vlakte.
2. er is vrij weinig te doen.
3. het uitgaansleven laat ook te wensen over.
4. goede restaurantjes vind je alleen buiten het centrum.
5. de mensen zijn er helemaal niet zo vriendelijk en gastvrij als op rhodos, en hier viel ik nog wel het meest over.

en buiten dat hadden wij toen ook een hele slechte ervaring met on appartementen complex (ik dacht dat het oasis heette).

nee, voor mij nooit meer Kots!!

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » di mei 03, 2005 8:50 pm

hoi patrick en frans,

me vriendin is er al vanaf gezien om een dagje naar kos te gaan ivm met de reis tijd...

maar toch erg bedankt voor de info

groetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Pearl
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: di jul 12, 2005 8:39 am

Bericht door Pearl » di jul 12, 2005 8:51 am

patrick schreef:nou, ik kan wel een aantal dingen opnoemen waarom ik Kots geen leuk eiland vind.
1. het is geen mooi eiland, het is 1 dorre vlakte.
2. er is vrij weinig te doen.
3. het uitgaansleven laat ook te wensen over.
4. goede restaurantjes vind je alleen buiten het centrum.
5. de mensen zijn er helemaal niet zo vriendelijk en gastvrij als op rhodos, en hier viel ik nog wel het meest over.

en buiten dat hadden wij toen ook een hele slechte ervaring met on appartementen complex (ik dacht dat het oasis heette).

nee, voor mij nooit meer Kots!!


Dat soort ervaringen zijn toch heel erg persoonlijk. In 2003 zijn wij naar Kos geweest en ik vond het een ontzettend leuke vakantie. Gezellige mensen, heerlijk gegeten en veel plezier gehad. Wij zaten in Kos-Stad. Voor ons was Kos de reden om weer een keer naar een Grieks eiland te gaan en dit keer wordt het dus Rhodos :wink:

mathieu
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 5
Lid geworden op: do feb 08, 2007 3:40 pm

Bericht door mathieu » do feb 08, 2007 3:49 pm

Nou,ik kan wel zeggen dat wij 2 geweldige vakanties hebben gehad op Kos,
Maar het ligt er aan wat je eisen op een vakantie zijn.
Als je zonder kinderen gaat is het misschien belangrijk dat er goed uitgaansleven is,maar met kinderen er bij vind ik het belangrijkste dat deze zich amuseren dan is mijn vakantie ook geslaagd.
Wij zaten in hotel Kiprriotis Village in Psalidi en waren hierover dik tevreden,n gaan wij voor het eerst naar rhodos en wie weet wordt dat voor ons een tegenvaller.
Eenieder heeft zo zijn mening over een vakantiebestemming.

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » do feb 08, 2007 6:12 pm

Hallo Mathieu,

Rhodos wordt echt geen tegenvaller. Maar voor iedere vakantie geldt: het is maar net, wat je er zelf van maakt!

In ieder geval heel veel plezier.

Ik ben trouwens ook op Kos geweest. Ook in Psalidi. Het lag wel overal ver vandaan. Kos-stad is absoluut leuk. Voor ons is Rhodos echter overslaanbaar.

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie