duiken

Afbeelding
Vragen en tips over excursies en bootreisjes naar de nabij gelegen eilanden/dorpen en naar Marmeris in Turkije.
Plaats reactie
dj
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 4
Lid geworden op: do dec 29, 2005 4:13 pm

duiken

Bericht door dj » di jan 17, 2006 9:12 pm

hallo duikers
is duiken ook iets voor de minder ervaren zwemmer,zou het nl graag een keer gaan doen maar omdat ik niet echt goed kan zwemmen en mijn conditie niet echt super is maar ook niet slecht is twijfel ik er aan,en is duiken duur in rhodos en spreken de mensen op zn duik school ook nederlands of duits?ik verblijf in rhodos stad.in hotel beleverde
ben benieuwt naar jullie antw.
groetjes richard.

http://www.djrichard.web-log.nl

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » di jan 17, 2006 9:42 pm

Als je durft te duiken dan komt het echt wel goed!!!!!
Dat ten eerste je mag niet bang of onzeker zijn en je moet doen wat er gezecht wordt!

Ga duiken met de WATERHOPPERS!!!! er is een site van hun even googelen en je hebt het zo!
Ik heb ook gedoken en ik had totaal geen ervaring!
ik kan geen woord engels maar m,n vertaalde het voor mij naderhand kwamen we erachter dat er ook een hollandse jongen op het schip zat,en die legde het ons ook keurig uit!

Ik weet de prijzen niet echt goed meer maar reken algauw op een euro of 35!!!
Het duiken vond ik wel leuk maar je moet niet denken dat je straks in een aquarium zwemt want je ziet alleen zand rotsen en wat kleine visjes zee egels en heel misschien een inktvis!!!

De duik wordt ook gedaan in de baai van Kalithea wij vonden het leuk maar we doen het niet meer !maar dat ligt geheel aan mij moet ik je zeggen!

Boek de trip wel bij de haven en informeer wel even of er ook een hollandse gids is die jou verder kan helpen!

Sucses ermee Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » za aug 19, 2006 7:01 pm

Er zijn in de Mandrakihaven genoeg boten te vinden die duikcursussen geven. Maar vaak gaan ze allemaal naar dezelfde baai in Kalithea en wat ik begrepen heb zie je daar niet veel.
Ik raad je dan ook aan om een goede snorkelset te kopen en dan zelf verschillende baaien langs te gaan om daar te snorkelen. Hier zwemmen vaak meer vissen en zie je meer mooie dingen onder water. Hier heb je ook geen conditie voor nodig, alleen een beetje oefenen met ademen.
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Plaats reactie