kleding kopen in mamaris

Afbeelding
Vragen en tips over excursies en bootreisjes naar de nabij gelegen eilanden/dorpen en naar Marmeris in Turkije.
Plaats reactie
martina
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 1
Lid geworden op: zo apr 23, 2006 3:52 pm

kleding kopen in mamaris

Bericht door martina » zo apr 23, 2006 4:00 pm

hallo wij gaan in juni jaar rhodos en ik was benieuwd als wij naar mamaris gaan een dagje en daar kleding kopen dit dan gecontroleerd wordt bij de terugreis naar rhodos.

heeft iemand hier ervaring mee.

hoe lang duurt de overtocht? is dat te doen met kleine kinderen(4 jaar en bijna 2)?

nou ik ben er benieuwd

oja wat kost een auto huren ongeveer per dag in rhodos?

groetjes martina

patrick
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 506
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 5:24 pm

Bericht door patrick » zo apr 23, 2006 4:44 pm

wij hadden vorig jaar via de reisleidster een auto gehuurd van Avis: 3 dagen een skoda fabia met airco voor €146,- inclusief alle verzekeringen en €0,00 eigen risico.
Rhodos...........waar anders?..... Afbeelding

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » zo apr 23, 2006 4:52 pm

hoi Martina

van Marmaris weet ik niet zoveel wel dat je ook goedkoop kleding kan kopen in de vele chinese winkeltjes van Rhodos stad in elke straat zit er wel 1 tegenwoordig je kan ze herkennen aan de lampionnetjes die buiten hangen

en voor een auto weet ik maar 1 adres,

Afbeelding

Afbeelding

http://www.rhodosinfo.com/sky.htm

gr. Harm
Afbeelding

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » zo apr 23, 2006 5:00 pm

Hoi Martina,

Over Marmaris kan ik je niets zeggen. Wel over de autohuur. Wij vertrekken aanstaande zondag en hebben gewoon op internet een A-klasse auto gehuurd bij Europcar (met airco) en dat kostte ons voor één week 168 euro. Ik weet niet wanneer jij vertrekt, maar vroeg boeken is altijd goedkoper natuurlijk.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » zo apr 23, 2006 5:27 pm

Hoi Martina,

Nogmaals, welkom in ons zonnige Rhodosforum. :P Ja, de oversteek naar Marmaris.....zelf hebben we het nog nooit gedaan, maar hier wat info: :idea: :idea:

De boot vertrekt s-morgens om 09.00 uur en omstreeks 17.00 uur zijn jullie weer terug op Rhodos (is overigens het mooiste van de hele reis :wink: :wink: )

Reistijd naar Marmaris ong. 2 uren en uiteraard ook weer 2 uren terug.

Wat betreft de douane heb ik het volgende in een ander forum gelezen:

Code: Selecteer alles

Bij terugkomst op Rhodos moet je via het douane kantoor en wordt voor vooral 
voor leren kleding en tassen een vast bedrag per stuk invoerbelasting gevraagd.
Navraag over actuele situatie is nodig omdat het per jaar en zelfs per week nog weleens wil veranderen


Voor alle zekerheid zou ik, als jullie die boottocht willen maken, eerst nog eens navragen bij jullie reisleider/ster c.q. hostes.

Tip: boek de reis aan de haven zelf en niet bij de reisorganisatie/touroperator :idea: :idea: Scheelt behoorlijk wat euries :wink: :wink:

gr, Frans
Afbeelding

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

Bericht door Eric » wo mei 03, 2006 2:23 pm

Als je alleen voor de goedkope kleding naar Marmaris gaat, moet je wel flink inkopen om het bedrag van de boottrip met 4 personen terug te verdienen. En die hoeveelheid kleding moet ook weer mee naar Nederland. Wil je sowieso naar Mamaris dan is het uiteraard leuk om je voordeel daar te pakken.

Groet

Eric

patrick
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 506
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 5:24 pm

Bericht door patrick » wo mei 03, 2006 3:17 pm

rhodosliefhebber schreef:Hoi Martina,

Over Marmaris kan ik je niets zeggen. Wel over de autohuur. Wij vertrekken aanstaande zondag en hebben gewoon op internet een A-klasse auto gehuurd bij Europcar (met airco) en dat kostte ons voor één week 168 euro. Ik weet niet wanneer jij vertrekt, maar vroeg boeken is altijd goedkoper natuurlijk.

Groetjes,

Annelies
hmmmm, dan moeten wij de volgende keer ook maar eens bij Europcar gaan checken. Is dar zonder eigen risico en alle verzekeringen??dat vind ik namelijk wel belangrijk.
Rhodos...........waar anders?..... Afbeelding

Viv
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 6
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 11:10 pm

Bericht door Viv » za mei 13, 2006 12:24 pm

Hoi Martina

Over de oversteek naar Marmaris weet ik niet zo heel veel, maar over marmaris wel. Zou inderdaad goed informeren van tevoren over wat je mee mag nemen op de boot terug, want als je in Marmaris eenmaal aan het winkelen bent geslagen hou je niet meer op. Tip: Als de turken je iets willen verkopen altijd op 1/3 van de prijs gaan zitten en nooit meer als de helft van de prijs geven.

Groetjes Vivian
Live your dreams

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » za mei 13, 2006 1:53 pm

We hadden 350 euro eigen risico. De prijs was inclusief alle verzekeringen en onbeperkte kilometers. We kregen door dat geld een Renault Twingo met open dak en airco. Een beetje rondshoppen voor het boeken kan natuurlijk nooit kwaad. National is ook een goede en betrouwbare verhuurmaatschappij met nieuwe auto's.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

patrick
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 506
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 5:24 pm

Bericht door patrick » za mei 13, 2006 4:45 pm

ik vind een "eigen risico" in het buitenland altijd een "risico" dat ik liever voor een paar euro afkoop.
Rhodos...........waar anders?..... Afbeelding

Just Nikki
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 12
Lid geworden op: do feb 09, 2006 11:06 am

Bericht door Just Nikki » wo mei 31, 2006 7:44 pm

Je wordt bij terugkomst in Rhodos dus wel gecontroleerd! Iedereen moet zijn tassen laten zien en sommige worden echt van boven tot onder nagekeken, maar als je een plastic tas met je souverniers bij je hebt dan gaan ze je rugtas niet grondig doorzoeken (bij ons tenminste...)

maar ze doen niet zo moeilijk over een aantal shirtjes.. maar niet 20 stuks.. dat vinden ze wel veel..

Gebruikersavatar
dieske87
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 8:01 pm

Bericht door dieske87 » di jun 27, 2006 1:36 pm

Ik ben vorig jaar met de boot naar marmaris gegaan. We waren met zijn 5en en hebben allemaal wel wat kleding gekocht zo'n 1 a 2 stuks p.p. er werd bij ons niks gecontroleerd op de terugweg we hebben ook hiervoor niks hoeven betalen. Wat de btreft de overtocht. We gingen sóchtends en sávond rond een uur of 8 weer terug. sávonds staat er een flinke wind en we hadden dus een ruige terug tocht. Meer dan de helft van de boot was dood ziek geworden. Het was zo erg dat ze te weinig kots zakjes op de boot hadden!!. Het schijnt wel extreem te zijn geweest die keer. Wij hadden hier geen last van. Wij hadden omdat we hier al van gehoord hadden een reistabletje ingenomen. Dit is zeker wel aan te raden vooral voor de kleine kinderen.

Gebruikersavatar
Bootz
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 12
Lid geworden op: za feb 03, 2007 1:22 am

Bericht door Bootz » vr jul 20, 2007 7:17 pm

Douane stelde bij ons niks voor. Paspoort laten zien en stempel op je ticket voor de boot. Op de terugweg moet je tas door zo'n apparaat, net zoals op een luchthaven. Zelf moet je door een detectiepoortje. Er werd bij ons niet gekeken naar aankopen oid.

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » vr jul 20, 2007 7:59 pm

bij ons werd er ook niet gekeken naar wat we hadden gekocht... was toch best wat..
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Plaats reactie