vraag over symi - panormitis klooster

Afbeelding
Vragen en tips over excursies en bootreisjes naar de nabij gelegen eilanden/dorpen en naar Marmeris in Turkije.
Plaats reactie
Vango
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 1
Lid geworden op: ma jun 30, 2008 12:00 pm

vraag over symi - panormitis klooster

Bericht door Vango » ma jun 30, 2008 12:04 pm

Hallo
ik ben van plan om in de eerste helft van september Symi te bezoeken.
is het mogelijk om op één dag zowel Yialos (Symi stad) als het Panormitis klooster (aan de andere kant van het eiland) te bezoeken? Kan dit met het openbaar vervoer (boten/bussen) of moet je een taxi nemen of brommertje huren?

En dan : wat is er buiten het klooster nog te zien in de buurt van het klooster?

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: vraag over symi - panormitis klooster

Bericht door Rhodosfan » di jul 01, 2008 10:05 pm

Vango schreef:Hallo
ik ben van plan om in de eerste helft van september Symi te bezoeken.
is het mogelijk om op één dag zowel Yialos (Symi stad) als het Panormitis klooster (aan de andere kant van het eiland) te bezoeken? Kan dit met het openbaar vervoer (boten/bussen) of moet je een taxi nemen of brommertje huren?

En dan : wat is er buiten het klooster nog te zien in de buurt van het klooster?


Hoi Vango,
Welkom in ons forum razz Ik denk dat de meeste users van ons forum, als mede wij zelf, Symi stad en het klooster Panormitis tijdens een boottrip vanuit de Mandrakihaven in Rhodos van 09.00 uur t/m 17.00 uur bezocht hebben. Voor het klooster heb je ongeveer 45 minuten de tijd en voor Yialos ongeveer 3 uren. dea

Voor zover wij het kunnen beoordelen is er buiten het klooster in Panormitis weining te zien. cry Daarvoor is Symi stad een pareltje razz razz razz .

Hier alvast een blik op Symi: http://www.symivisitor.com/webcam.shtml

Veel plezier daar,

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Re: vraag over symi - panormitis klooster

Bericht door Ella » ma sep 01, 2008 10:40 pm

Het klooster bied naast het klooster zelf nets bijzonders ,ik heb wel gehoord dat je via het klooster naar Simi kan lopen ,maar daar weet ik eigenlijk niet veel vanaf!
Frans heeft gelijk Simi zelf is een pareltje , en als je graag vis lust? dan kom je ook hier aan je trekken!
Wij vonden het de moeite wel waard als je de kans krijg ga er heen al is het alleen al voor het vaar ritje veel plezier!

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Plaats reactie