duiken

Afbeelding
Vragen en tips over de diverse stranden en de watersport mogelijkheden.
Plaats reactie
Dirk Govers

duiken

Bericht door Dirk Govers » di jun 28, 2005 4:46 pm

wie kan mij of er duikshops scholen of excursies zijn en waar precies

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » di jun 28, 2005 9:32 pm

hoi,

kijk even bij het onderdeel excursies en bootreisjes, daar is al een topic over duiken, denk dat je daar wel wat info kan vinden!

groetjes joyce
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » di aug 23, 2005 9:45 am

Je kunt duiken met de waterhoppers ,dit is een bootje wat naar de baai van Kalithea vaart ,terwijl deze tocht wordt gemaakt wordt jou precies verteld hoe iets in z,n werk gaat ,ik heb geen talen knobbel er was gelukkig een nederelander die ons even appart nam ,want tja als je nooit gedoken heb dan is dat wel en een beetje eng !

Je bent een ervaring rijker als je het heb gedaan,het was ook best wel leuk ,maar ja echt veel vissen hebben we niet gezien! en wat verlaten waterplantjes.
je kon ook langer weggaan ,maar dan moest je ervaring hebben,en dan kwam je wel wat leuke dingen tegen! ik begreep zelfs dat je in een soort grot ging .

Duiken was een mooie ervaring we hebben als een herindering een video gekocht en er werden ook foto,s gemaakt!!

Het was goed dat we het hebben gedaan ,en het was leuk om het te hebben mee gemaakt ! ik zou het niet meer doen ,maar Evert wel !
Hij had namenlijk last van zee ziekte ,en kon dus niet genieten ,van alles!

Onder water heeft hij niet alles gezien ,en was hij teveel met zichzelf bezig,dus tja wie weet doen wij het een keer over ,ik met m,n snorkeltje en Evert met zuurstof flessen! :wink: Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Jody
Expert User
Expert User
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 4:56 pm

Bericht door Jody » do jan 12, 2006 3:14 pm

Kan je bij deze Waterhoppers ook gewoon snorkelen? Heeft iemand hier ervaring mee? 8)

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » do jan 12, 2006 3:27 pm

Snorkelen kan je overal Jody daar heb je de watterhoppers echt niet voor nodig ,ga zelfstandig eens naar de Kalithea baai en neem snorkkel spullen mee want je kan daar heel leuk snorkkelen !!!

Groetjes Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Jody
Expert User
Expert User
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 4:56 pm

Bericht door Jody » do jan 12, 2006 6:19 pm

Ella schreef:Snorkelen kan je overal Jody daar heb je de watterhoppers echt niet voor nodig ,ga zelfstandig eens naar de Kalithea baai en neem snorkkel spullen mee want je kan daar heel leuk snorkkelen !!!

Groetjes Ella


Ja je kunt het ook zelf doen.. maar dan moeten we troep kopen voor 5 man.. maar we hebben vorig jaar gedaan via ook zoiets en daar kreeg je ook van die pakjes aan en er ging een begeleider mee die elke keer dingen opdook en liet zien. We gingen best ver en op het laatst durfde ik niet eens verder zo diep was het.. haaienangst :roll:
Maargoed... die baai bedankt voor de tip !

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » vr jan 13, 2006 9:33 am

HAAIEN :?: :lol: :lol:

Je ziet er alleen kleine visjes hoor,wees maar niet bang voor haaien!

En weet je wat je ook kan doen,met z,n tweetjes gelijk gaan jullie hoeven toch niet meteen met z,n vijfjes de zee in ??? :idea:

Ik snorkel gewoon met een brilletje en een pijpje de flippers heb ik niet eens mee! en dan kan je ook best een tijdje met je hooft onder water zitten!

Ja het slepen is een hele gedoe maar daar zijn ook oplossingen voor zoals je ziet :wink:

Maar vergeet niet je water schoenen!!!!!! dat is wel belangrijk!

Groetjes Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » za aug 19, 2006 7:07 pm

Weet je wat je vooral niet moet vergeten om mee te nemen als je gaat snorkelen: brood!
Nu zul je waarschijnlijk denken waarom brood :?: Omdat je daarmee de vissen kan voeren. Als je heel rustig in het water blijft liggen en een stukje brood tussen je vingers houdt dan zul je zien dat binnen de kortste keer er heel veel vissen op je af komen om uit je hand te eten.
Echt zo gaaf om te doen :D Tip: neem zo'n wegwerp onderwatercamera mee, kun je daar mooie plaatjes van schieten...
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

patrick
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 506
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 5:24 pm

Bericht door patrick » wo jan 10, 2007 10:28 am

Jody schreef:
Ella schreef:Snorkelen kan je overal Jody daar heb je de watterhoppers echt niet voor nodig ,ga zelfstandig eens naar de Kalithea baai en neem snorkkel spullen mee want je kan daar heel leuk snorkkelen !!!

Groetjes Ella


Ja je kunt het ook zelf doen.. maar dan moeten we troep kopen voor 5 man.. maar we hebben vorig jaar gedaan via ook zoiets en daar kreeg je ook van die pakjes aan en er ging een begeleider mee die elke keer dingen opdook en liet zien. We gingen best ver en op het laatst durfde ik niet eens verder zo diep was het.. haaienangst :roll:
Maargoed... die baai bedankt voor de tip !
Ik wil je een tip geven, die snorkels en brillen bij organisaties als Waterhoppers zijn meestal van een slechte kwaliteit. ik heb zo'n 7 a 8 jaar geleden voor (omgerekend) €70.- een goede duikbril en snorkel gekocht (merk: cressi sub) ( in Trianta, Rhodos :wink: ) en daar heb ik nog elke zomer plezier van. Het is even een inverstering maar je gaat met veel meer plezier snorkelen en het kan tientallen jaren meegaan.
Rhodos...........waar anders?..... Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » wo jan 10, 2007 11:23 am

Dat is inderdaad een goed idee. Dat soort investeringen zijn vaak de moeite waard. Wij hebbeb toen gewoon een goedkoop setje gekocht, waar we op zich ook wel tevreden mee waren. Maar dat gaat waarschijnlijk niet 10 jaar mee.

Adio Grietje
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Plaats reactie