Emigreren....

Afbeelding
Vragen en info's over het gaan wonen en/of werken op Rhodos
Plaats reactie
patrick
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 506
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 5:24 pm

Emigreren....

Bericht door patrick » do jun 01, 2006 11:22 am

Wie denkt er, net als ik, wel eens aan om naar Rhodos te emigreren. Ik denk alleen dat ik Irene niet zover krijg. :wink: 8)
Rhodos...........waar anders?..... Afbeelding

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » do jun 01, 2006 11:44 am

Hoi Patrick,

Het lijkt me heerlijk. Alleen denk ik wel dat het anders is of je met vakantie bent of dat je er woont. Ik zou het best wel eens willen proberen voor een jaar of zo. Ik vrees alleen wel dat ik dan alleen zal moeten.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » do jun 01, 2006 12:00 pm

Hi Patrick,

Emigreren, nou nee :? :? Ik denk , zoals Annelies het al aangeeft; op Rhodos vakantie "vieren" is toch heel wat anders als er voorgoed blijven. :!:
Wij kennen Rhodos natuurlijk alleen van april tot eind oktober. Daarna denk ik dat Rhodos zo'n beetje uitgestorven is. Ik bedoel daarmee, als je dan b.v. door de oude stad wandeld, de meeste winkeltjes, cafe's, tavernes e.d. gesloten zijn. Als je dan tevens de taal niet (goed) machtig bent en weinig tot geen bekenden/vrienden aldaar hebt, dan denk ik dat het er heel eenzaam kan zijn. :cry: en daarbij, ik denk dat ik Riekie nooit zover krijg om voor langere tijd de (klein)kinderen niet te zien :wink:

Waar ik wel eens over dagdroom is: wanneer wij niet meer hoeven te werken en tijd genoeg hebben, om b.v. in Rhodosstad (met behulp van vrienden aldaar) een groter appartement voor meedere maanden te huren, waardoor het ook mogelijk is dat kinderen en aanhang ook eens kunnen "langskomen" :P :P

Voorlopig droom ik verder Afbeelding

gr, Frans
Afbeelding

patrick
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 506
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 5:24 pm

Bericht door patrick » do jun 01, 2006 12:20 pm

Of een appartementje kopen en de tijd dat je er zelf niet bent verhuren. Maar ja, dat doet iemand ook niet zomaar 1,2,3!
Rhodos...........waar anders?..... Afbeelding

Thara35
Professionele User
Professionele User
Berichten: 35
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 9:21 am

Bericht door Thara35 » ma aug 07, 2006 8:07 am

hoi patrick

ik ben eenmoeder van 35 allenstaand en ik ga de gok wagen volgend jaar ik ga in september ben net terug maar ik ga weer 14 dagen want ik heb afspraken gemaakt met personen die mij op weg hebben met papieren enz dus ik zeg altijd wie niet waagt wie niet wint en je leeft maar een keer
groetjes antoinettte
Thara35

Rien
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 110
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 12:49 pm

Bericht door Rien » ma aug 07, 2006 10:03 am

Hoi Beste forummers,

Nu we het over emigreren hebben, vorig jaar toen wijn op Kreta waren in Annalipsi, was er een vrouw die vertelde ons dat ze als jong meisje naar Kreta op vacantie is gegaan.

Ze heeft er een baantje gezocht is daar blijven hangen en nu heeft ze er een restaurant al 16 jaar.

Zo kan het dus ook gaan, maar ja wanneer hak je de knoop door.
Ik denk dat we allemaal wel willen, maar dan gaat de leeftijd toch ook een grote rol spelen.

Als je jong bent dan doen we zulke dingen toch eerder denk ik dan waaneer je een gezin hebt en kinderen en de leeftijd.

Ik zou het best wel willen hoor, maar als ik dan weer denk wat ik hier heb (i.v.m mijn handicap ) aan voorzieningen dan blijf ik toch maar hier en ga ik zo nu en daan een keertje op vacantie naar Rhodos o.i.d.

Maar dromen mag en dan zijn er altijd nog de foto's die we dan kunnen koesteren.

Het is voor ons nog ZES weken en dan gaan we.

Groetjes Rien
"luctor et emergo"

Thara35
Professionele User
Professionele User
Berichten: 35
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 9:21 am

Bericht door Thara35 » ma aug 07, 2006 10:27 am

ik ga die stap zeker wagen ik leef maar een keer en heb veel meegemaakt in het verleden er is niets dat me tegen houd ook geen familie want mijn vader is met pensioen sinds kort en pa en ma verhuizen mee
groetjes antoinette
Thara35

Rien
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 110
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 12:49 pm

Bericht door Rien » ma aug 07, 2006 11:49 am

Hallo Antoinette,


Als pa en ma mee gaan verhuizen dan geef ik je groot gelijk dat je de stap gaat wagen.

En ik denk dat er steeds meer Nederlanders naar andere landen gaan.
Zoals het er hier tegenwoordig aan toe gaat lijkt het nergens meer op.

Ik kan je alleen maar heel veel succes en heel veel geluk wensen.

Alleen moet ik nog een paar weekjes wachten voor we naar Rhodos kunnen.

Groetjes Rien
"luctor et emergo"

Thara35
Professionele User
Professionele User
Berichten: 35
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 9:21 am

Bericht door Thara35 » ma aug 07, 2006 3:11 pm

nee idd hier het het geen nederland maar regelland zegt mijn vader altijd ik moet ook nog even wachten hoor ik tel al af nog 37 dagen dan mag ik weer
groetjes antoinette
Thara35

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » ma aug 07, 2006 8:30 pm

Kalispera,
ik denk er sinds ik terug ben ook aan om te verhuizen naar Rhodosstad. Ben nu sinds een jaar vrijgezel en hoef in dat opzicht met niemand rekening te houden. Het lijkt me heel leuk om daar te wonen en de mensen daar nog beter te leren kennen :D Ik denk wel dat het in de maanden november tot en met maart stiller is op het eiland zonder al die toeristen. Kan wel saai zijn... Maar als je daar een baan hebt met leuke griekse collega's en een leuke buurt waar je in woont dan denk ik dat die maanden net zo saai zijn als hier in Nederland!

Yasou Grietje

Thara35
Professionele User
Professionele User
Berichten: 35
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 9:21 am

Bericht door Thara35 » ma aug 07, 2006 10:03 pm

kalispera,

ik ben nu druk bezig het grieks onder de knie te krijgen het is waar wat de grieken zeggen zodra je het alfabet kan leer je het gemakkelijker

en die sombere maanden ach die zijn hier ook inderdaad en als jij een doel voor ogen heb kom je die ook wel door ja toch .

er zit ook een vereniging van nederlanders op rhodos die de gehele na en voorseizoen actief zijn die organiseren dingen etc en spreken onze moeder taal dus helemaal vervreemden zullen we niet

groetjes antoinette
Thara35

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » ma aug 07, 2006 10:10 pm

Hey Antoinette,

ben het helemaal met je eens. Heb trouwens ook de site gevonden van die vereniging! Hoe leer jij trouwens de Griekse taal? Ik denk er zelf aan om het via LOI of NTI te doen...

Thara35
Professionele User
Professionele User
Berichten: 35
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 9:21 am

Bericht door Thara35 » ma aug 07, 2006 10:13 pm

ik heb een cursus aangevraagt bij het loi en heb hier en daar een boekje vandaan en dat gaat redelijk goed ze zullen verstelt staan in september de kinderen leren het vanzelf mee want het gaat per cd en het is nu vakantie dus hij staat hier dagelijks hard aan het schrijven vind ik alleen erg moeilijk maar het spreken gaat me goed af
Thara35

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » ma aug 07, 2006 10:18 pm

Ok thanks
dan ga ik mijn inschrijfformulier van het LOI morgen gelijk op de bus doen!! En wat betreft dat doel, dat heb ik wel hoor...
Jullie in ieder geval veel succes met de cursus :wink:

Thara35
Professionele User
Professionele User
Berichten: 35
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 9:21 am

Bericht door Thara35 » ma aug 07, 2006 10:20 pm

dank je wel en jij ook misschien zien we elkaar wel eens op rhodos het eiland is in ieder geval niet zo groot laats op rhodos kwam ik een oude buurvrouw tegen was wel vreemd maar zo zie je maar de wereld is klein

groetjes antoinette
Thara35

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » ma aug 07, 2006 10:25 pm

Ja dat is waar! Wanneer ik daar ga wonen wordt het waarschijnlijk in de buurt van de oude stad/zephyros :D Dat is echt zo'n leuk deel van Rhodosstad. Lekker tussen de Grieken, zodat je de taal en de cultuur nog beter leert kennen...

Thara35
Professionele User
Professionele User
Berichten: 35
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 9:21 am

Bericht door Thara35 » ma aug 07, 2006 10:33 pm

ik wil in de buurt van ixia aan de rand ook inn het oude gedeelte mijn griekse vriendje woont daar ook hij bouwt een huis daar alleen zit het dak er nog niet op want hij is restauranthouder daar dus in de seizoen maanden alleen maar aan het werk hij heeft nu nog een apartement hij heeft ook een dochter van 11 en ik ga dan in sept en hij komt in november met zijn dochter een weekje naar hier dus ben benieuwt wat hij van nederland vind.

alleen wonen doe ik nog niet bij hem ik wil alleen starten en dan zien we wel heb al 2 huwelijken achter de rug en ga dit rustig opbouwen ik heb gelukkig een tweetal vrienden op rhodos wonen die ook een winkel hebben en restaurant en een daarvav spreekt heel goed nederlands dus dat word mijn rhodos gids in september met oog op huizen etc
volgend jaar ga ik 3 maanden van april tot juli om te werken en moet ik mijn kids achter laten dat moet ik doen voor een verblijfs vergunning en dan daarna de grote papieren en zien we wel weer verder stap voor stap voor ik 40 ben zit ik daar .
Thara35

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » ma aug 07, 2006 10:37 pm

Leuk voor je zo'n griekse liefde! Weet uit ervaring dat Griekse mannen erg leuk zijn :wink:
Je hebt groot gelijk dat je na 2 huwelijken eerst alleen gaat wonen. Is voor de kinderen ook goed. En dan kun je van daaruit wel zien hoe het verder gaat! Maar ff een brutaal vraagje: hoe houden jullie contact en hoevaak zien jullie elkaar?

Thara35
Professionele User
Professionele User
Berichten: 35
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 9:21 am

Bericht door Thara35 » ma aug 07, 2006 10:44 pm

hahaha ja is best moeilijk maar hij is gewoon anders als andere vreselijk lief en eerlijk we bellen elkaar ieder weekend mailen veel en schrijven brieven we zien elkaar per jaar ga ik daar twee keer twee weken heen en hij komt nu voor het eerst een week hierheen komt ook onmdat hij eigen baas is en het vreselijk druk heeft maar is best te doen hoor houd je relatie heel erg spannend en de liefde ook we zijn gewoon stapel op elkaar zijn restaurant heeft ook inter net dus als hij ff een half uur heeft laat hij de telefoon overgaan en kom ik ook online dus dat gaat erg lekker goede afspraken maken is het belangrijkste en vertrouwen helemaal

je weet zelf denk ik wel dat je zeker als hij een restaurant houder is dat je niet jaloers moet zijn op een kus die hij aan een ander geeft zo zit een griek nu eenmaal in elkaar en dat is gewoon een van de belangrijkste dingen ik krenkte hem een keer in het begin toen zei ik ik ga nu naar huis wie is de volgende als het volgende vliegtuig land toen heb ik hem echt zeer gedaan maar gelukkig heeft hij het vergeven
Thara35

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » ma aug 07, 2006 10:48 pm

Ja dat weet ik!
Heb ook aan een griekse jongen gevraagd of hij dit wel vaker deed. Vond hij maar een rare vraag maar kon er gelukkig later wel om lachen. Maar was wek een beetje gekrenkt in zijn trots... Jammer dat ik hem nu een jaar niet meer zie :cry: Was namelijk op laatste avond en heb hem na die avond niet meer gesproken :?

Thara35
Professionele User
Professionele User
Berichten: 35
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 9:21 am

Bericht door Thara35 » ma aug 07, 2006 10:52 pm

dat is zeker jammer ik wist ten eerste waar hij zijn restaurant had en kreeg al de derde dag zijn mobil en voor ik wegfging zijn huis adres en telfoon thuis gelukkig

de gedachte aan hem en de fotos en gesprekken houden me op de been en geeft me moed ik ga niet eens bij hem werken ik ga in het weeshuis werken en een bij baantje als serveerster bij ancient flame op griva street dat is dus die ene vriend die nederlands spreekt [/img]
Thara35

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » ma aug 07, 2006 10:54 pm

Gaaf hoor! Ben wel een beetje jaloers hoor :wink: Dat bij jou bijna alles al rond is en dat je ouders mee gaan... Die van mij blijven gewoon in dit koude kikkerlandje

Thara35
Professionele User
Professionele User
Berichten: 35
Lid geworden op: zo aug 06, 2006 9:21 am

Bericht door Thara35 » ma aug 07, 2006 10:56 pm

gelukkig wel me moeder gaat mee in september weer twee weken en volgend jaar me vader en moeder en de kids voor eenmaand en dan ben ik er daar twee maanden alleen wheehehe maar kom ik ook wel uit heb het dan te druk met werken

maar niet jaloers zijn hoor ik heb 20 jaar elende gekent en ik heb nu een instelling mijn breken ze niet meer ik ga nu doen wat ik wil ik leef maar een keer en ga er zeker van genieten en als er een wil is is er een weg ook dus jouw tijd komt ook we houden gewoon contact
Thara35

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » ma aug 07, 2006 11:01 pm

Ok :D

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

waarschijnlijk vaker vrouwen naar Rhodos emigreren

Bericht door Eric » di aug 08, 2006 12:43 pm

Volgens mij emigreren vaker vrouwen naar Griekenland, dan mannen. Op het eiland heb ik regelmatig vrouwelijke emigranten gesproken. Vaak werkten ze in de horeca en zijn ze na een vakantie terug gegaan om met hun grote liefde verder te gaan. Verder lijkt het me niet eenvoudig om zelfstandig een bedrijf te starten in het buitenland, vooral niet als je taal niet beheerst. Ook in loondienst is de taal van belang. Tenslotte is er in de horeca zeker niet het hele jaar werk, en wat doe je tijdens de winterperiode. Dit heeft mij er altijd van weerhouden de stap te maken, ondanks dat het ritme en het sociale leven van de Grieken mij zeer aanspreken.

Eric
No Problem

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » di aug 08, 2006 1:53 pm

Hoi Eric,
ga zelf binnenkort beginnen met een cursus Griekse taal om de taal redelijk te gaan beheersen. Het is dan makkelijker je daar verstaanbaar te maken! En je leert dan veel sneller vloeiend grieks praten... Ik werk zelf in de zorg, dus kan daar altijd een baan zoeken in een ziekenhuis of weeshuis. Enne kan ook nog altijd gaan werken als reisleidster of standplaatshostess... Maar voorlopig zit ik nog wel een jaartje hier denk ik...

Yasou Grietje

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

Bericht door Eric » wo aug 09, 2006 10:33 pm

Hee Grietje,

(Is dit je echte naam??) Je hebt helemaal gelijk als je je voornemen doorzet. Ik heb echt respect voor mensen die een droom proberen te verwezenlijken. Succes...enne- een jaar is zo voorbij.

Eric
No Problem

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » do aug 10, 2006 1:45 pm

Emigreren???? als het moet wordt het Rhodes dat is zeker maar het moet niet dus ik blijf trouw hier!

M,n vader en moeder zouden gek worden,en m,n schoonouders erbij!
We hebben het goed hier ondanks dat wij hollanders natuurlijk altijd mopperen over het weer maar toch ons kikkerlandje is ook prachtig en ja dat zou ik niet graag op willen geven!

Bovendien als je op vakantie gaat naar Rhodes geniet je er iedere keer van ,maar als je het de hele dag zal zien dan is het anders of wordt het anders!
Wij wonen vlak bij de Vinkeveense plassen prachtige gebied daar niet van maar wij zien dat niet meer het is normaal!! dus dat bedoel ik eigenlijk!

Wel hou ik enorm van Rhodes en ik ben ook erg blij dat Rhodes in m,n leven is gekomen dus op geven wil ik het nooit !!!!


Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

regina
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 1
Lid geworden op: wo feb 28, 2007 10:45 am

Bericht door regina » wo feb 28, 2007 10:55 am

half jaartje in Rhodos en half jaartje België, nu nog de lotto winnen of zo ... :lol: we zijn beiden grote favoriet van Rhodos, gaan dit jaar de vijfde keer..
groetjes

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » wo feb 28, 2007 11:53 am

Hallo Regina,

Heel veel plezier op het forum. Misschien heb je nog leuke nieuwtjes te melden over Rhodos?

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie