Vakantie in Rethymnon op Kreta

Afbeelding
Plaats hier uw vakantieverhaal of reisverslag over uw belevenissen op Rhodos
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Vakantie in Rethymnon op Kreta

Bericht door Rhodosfan » vr jul 08, 2005 2:38 pm

Hallo allemaal,

Hierbij dan ons verslag van onze Kreta-vakantie. Rethymnon is ons goed bevallen. Best wel een leuke vakantieplaats met mooie lange zandstranden en een geweldige boulevard. :P Ook ons hotel Minos, gelegen op 300 meter van het strand en op 20 minuten wandelen van het oude gedeelte van Rethymnon was zeer goed. Mooie kamer, prachtige badkamer, leuk balkon en zeer goed schoongehouden en iedere dag schone handdoeken en 3 maal per week schoon bedlinnen. Het ontbijt was zeer uitgebreid en lekker. :lol: De oude stad van Rethymnon was wel leuk maar viel ons een beetje tegen. :? Wij hadden wat meer cultuur c.q. oudheden verwacht. Vooral als je de oude stad van Rhodosstad gewent bent. :wink: Gegeten hebben wij iedere avond in een restaurantje of taverne in de oude stad (Dus niet in die talloze restaurants langs de boulevard) Het eten was kwalitatief zeer goed en niet duur. :P Net als op Rhodos zijn ook hier de inwoners zeer gastvrij, vriendelijk en behulpzaam. Kortom: Griekenland. :wink:
Ondanks dat we een fijne vakantie aldaar genoten hebben verheugen wij ons weer op Rhodos. :P :lol: 8)

Bijgaand enkele foto's van Rethymnon.

gr, Frans en Riekie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Bianca
Expert User
Expert User
Berichten: 66
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 9:55 am

Bericht door Bianca » vr jul 08, 2005 3:37 pm

8) Ziet er heerlijk uit! 8)
Fijn dat jullie zo een goeie vakantie hebben gehad!

Groetjes Bianci
31 juli voor het eerst naar Rhodos :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » vr jul 08, 2005 7:34 pm

erg leuke foto's!!! ziet er idd erg mooi uit!!!
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » wo aug 17, 2005 7:02 am

Wat ik gewoon erg heel erg mooi vond van Kreta dat was het Lepra eilandje Spinalonga! daar zie je de cultuur! wij zate in Koutouloufari ,een berg dorpje boven Cersonnisos ,hier zie toch duidelijk verschil tussen Frans en Riekie of Mij en Evert wij gaan voor de rust eb de drukte daar geven we niet zo om!
Wij vonden in Chersonnisos de mensen aardig op dringerig en hopen dat Frans dat niet gezien heb bijv bij de Juwaliers!

Kreta is en eiland waar je echt een auto moet huren ,met de scooter kom je niet ver ,het kan wel hoor maar dan voel je drie dagen je kont(weet je ook gelijk dat je ereen heb :lol: ) de bergen in was erg mooi RUIG EN DE HOOGTE ZEEEEEEEEEER MOOI ! maar ja toen de 2 weken om was wilde ik erg graag :wink: naar huis ,m,n ouders zien m,n beestjes zien Heerlijk !

En dat is anders als dat je naar Rhodes gaat gaje daar je koffers inpakken om weer naar huis te gaan dan is het huilen huilen huilen :cry: :cry: :cry: erg toch! we kunnen gewoon weer terug komen als we dat willen Nee Rhodes heeft iets en dat mag wel duidelijk zijn !

Hoe mooi ik Kreta vond ik zal daar niet meer naar toe gaan ,wel hebben we op onze verlanglijstje Samos staan en Chios ,maar of we dat nog zullen doen ,is de grote vraag ,waar wij geen antwoorddt nog op weten :wink: Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Jody
Expert User
Expert User
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 4:56 pm

Bericht door Jody » wo jan 11, 2006 5:50 pm

Ik ben ook in Rethymno (platanes) (2x) en in Koutouloufari geweest.
Ik vind Kreta helemaal geweldig!
Maar nu dus voor het eerst naar Rhodos.. zal mij benieuwen!

aufwiedersehen
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 8
Lid geworden op: ma jul 30, 2007 8:13 pm

Bericht door aufwiedersehen » di jul 31, 2007 1:41 pm

Rhetymnon is inderdaad geweldig. En het strand van Elafanosini is echt het allermooiste strand wat ik ooit heb gezien.

Kortom een heel mooi eiland, maar je moet inderdaad wel in het rustige deel zitten, niet in chesonnisos. De samariakloof is ook zo prachtig ook heb je nog in het uiterste noordwesten nog een klein eilandje met een burcht, werkelijk waar schitterend.....

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

leuk maar niet zo leuk als Rhodos

Bericht door Eric » di jul 31, 2007 3:20 pm

Kreta is zeker de moeite waard, maar ik vond het te groot en niet zo intiem als Rhodos, waar je meteen Griekse vrienden hebt. Misschien ben ik wel bevooroordeeld geweest, omdat Rhodos het eerste Griekse eiland was dat ik bezocht. (en daarna nog twee maal).
No Problem

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » di jul 31, 2007 3:29 pm

Nou Eric, voor mij heb je helemaal gelijk. Kreta is zo verschrikkelijk groot en het is toch meer zakelijk dan dat vriendelijke Rhodos. Wil je op Kreta veel zien, zit je de hele dag in de auto. Maar waarschijnlijk ben ik ook bevooroordeeld.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Daniëlle
Expert User
Expert User
Berichten: 56
Lid geworden op: vr jun 29, 2007 3:32 pm

Bericht door Daniëlle » wo aug 01, 2007 5:32 pm

Leuke foto's :D
Ik vond Rethymnon ook erg mooi. Wij zijn er maar 1 dagje geweest tijdens onze vakantie in de buurt van Chania.

Plaats reactie