Voor Magrit en alle rhodosliefhebbers-Tsambika

Afbeelding
Plaats hier uw vakantieverhaal of reisverslag over uw belevenissen op Rhodos
Plaats reactie
Freddy
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 11
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 9:01 pm

Voor Magrit en alle rhodosliefhebbers-Tsambika

Bericht door Freddy » do aug 18, 2005 10:23 am

Hallo rhodosliefhebbers
onze reis naar rhodos is weer al eens voorbij(spijtig)
het was weer een prachtige tijd en ik moet Magrit gelijk geven
Hotel Elina was super goed en kei tof.
Dit jaar heb ik wel enkele mooie plekjes verkend die ik nog niet had gezien.
Filerimos met het groot kruis en de kruisweg(boven op het kruis mens wat een uitzicht gewoon geen woorden voor)
Old Kamiros was schitterend en een bezoek aan de 7 bronnen in Epta Pidges is zeker meegenomen(wat je daar zeker moet doen is de donkere gang met water doorgaan dit is gewoon de max)
Mijn mooiste en ook zwaarste dag was Lindos met daar aansluitend een bezoek aan mont Tsambika.
eerst een stijle klim met de wagen tot men op een kleine vlakte komt vandaar moet je te voet verder om een kleine kappel op de top te bewonderen de klim naar de top was om u tegen te zeggen.
er zijn 300 trappen van 20 cm hoog gemiddeld 1,50 meter lang,bij 200 dacht ik aan terugkeren maar het was met de hulp van hogerhand dat ik heb doorgezet.
na deze stevige klim is dit beloond door een uitzicht op rhodos die ik nooit meer zal vergeten,een frisse beker water aangeboden door enkele vriendelijke toezichters van de kappel en dan even een kaarsje doen branden en de verdraagzaamheid in de wereld kan weer verder.
De terugtocht naar beneden ging wel beter en eens beneden is er een lekker grieks restaurantje met mooi panorama waar je kan genieten van een lekkere mitos.
ik zou nog uren kunnen verder praten maar ik ga het hier bij laten,nu nog enkel wachten op de fotos en dan verder genieten.
groetjes
Freddy

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » do aug 18, 2005 8:36 pm

Hoi Freddy,

bedankt voor jullie leuke verslag over jullie Rhodosvakantie. :P Toch had ik speciaal aan jullie nog een vraagje. :?:
Zoals je al eerder aangaf was dit voor jullie weer Rhodos na 2000. Dit was het laatste jaar van de "drachmes" . Hoe hebben jullie nu het prijzenniveau na de invoering van 4 jaren euro ervaren :?:

gr, Frans
Afbeelding

Freddy
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 11
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 9:01 pm

drachmes

Bericht door Freddy » vr aug 19, 2005 11:19 am

Ik heb wel de indruk dat de charme om met vreemde valluta te betalen verdwenen is we merken ook dat de euro geen goede zaak was voor de toerist maar ik denk wel dat het welkom was bij de lokale bevolking.
de prijzen zijn er flink gestegen tegenover 2000.
in 2000 was een taxi rit van ixia naar de mandraki haven 1500 drachmes (200 bfr)
nu 2005 betalen we 8 euro(320 bfr)vertrek van in het hotel was 9 euro.
de hotels zijn meer en meer all-in daardoor zijn de kleine winkels niet meer bereid de prijzen omlaag te houden.
in de winkels is het moeilijk om nog van de prijs af te pingellen,de oude stad is daarvan het levende voorbeeld.
geef mij maar het typische grieks restaurantje in een boeregat daar is het mij nog altijd om te doen.
wat er niet verandert is, de bevolking van rhodos zijn nog even charmant en vriendelijk en of je koopt of niet koopt daar verandert niets aan.

Plaats reactie