Rhodos twintig geleden

Afbeelding
Plaats hier uw vakantieverhaal of reisverslag over uw belevenissen op Rhodos
Plaats reactie
Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

Rhodos twintig geleden

Bericht door Eric » do apr 13, 2006 1:24 pm

Twintig jaar geleden ben ik met een goede vriend naar rhodos geweest. Over deze periode heb ik een lang reisverhaal geschreven. Het is geschreven vanuit het oogpunt van een jong volwassene, die zijn wilde haren nog heeft. Het taal gebruik is vlot, niet altijd "netjes", maar zeker niet schokkend. Het is een amusant verhaal soms wat overdreven; met veel herkenbaarheden, en het geeft aan waarom ik zo verknocht ben aan dit eiland.
Omdat ik nieuw ben en niet weet of zo een verhaal op prijs wordt gesteld, leg ik dit voor aan dit forum.

Ik kan ook een deel van het verhaal als voorbeeld plaatsen, en dan kan er alsnog een mening door jullie worden gegeven.

Ik hoor graag van jullie.

Eric

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » do apr 13, 2006 3:33 pm

Hoi Eric,

Dat verhaal wil ik best eens lezen. Onze eerste herinneringen aan Rhodos dateren ook uit 1986, dus ik hoop dat ik er veel in zal herkennen. Ik denk vast dat er meerdere geïnteresseerden zijn.
Welkom op het forum.

Groeten,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Rhodos twintig jaar geleden

Bericht door Rhodosfan » do apr 13, 2006 5:30 pm

Eric schreef:Twintig jaar geleden ben ik met een goede vriend naar rhodos geweest. Over deze periode heb ik een lang reisverhaal geschreven. Het is geschreven vanuit het oogpunt van een jong volwassene, die zijn wilde haren nog heeft. Het taal gebruik is vlot, niet altijd "netjes", maar zeker niet schokkend. Het is een amusant verhaal soms wat overdreven; met veel herkenbaarheden, en het geeft aan waarom ik zo verknocht ben aan dit eiland.
Omdat ik nieuw ben en niet weet of zo een verhaal op prijs wordt gesteld, leg ik dit voor aan dit forum.

Ik kan ook een deel van het verhaal als voorbeeld plaatsen, en dan kan er alsnog een mening door jullie worden gegeven.

Ik hoor graag van jullie.

Eric


Hallo Eric,

Natuurlijk willen wij dat verhaal lezen. :roll: :roll: :roll: En zou het te erg worden, qua "niet netjes taalgebruik" dan zal je merken dat bepaalde woorden niet door de "woordcensuur" heenkomen en daarvoor in de plaats "XX" komen te staan :wink: :wink: :wink:

Trouwens Eric, ik zou dit Topic "Rhodos twintig jaar geleden" nog mooier vinden als je uit die vervlogen tijden ook nog wat foto's zou kunnen plaatsen. :idea: :idea: :idea: :P

Uiteraard was er toen nog geen digitale fotografie, maar met een scanner kom je toch al een heel eind, toch.......... :lol:

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
tsambika
Moderator
Moderator
Berichten: 319
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 11:22 pm

Bericht door tsambika » do apr 13, 2006 7:32 pm

:D Nou....20 jar kan ik nog niet aan tippen hoor.....ik zit op de elf :wink:
Maar we gaan er wel voor!!

Ik ben erg benieuwd om je verhaal te lezen, altijd leuk om belevenissen op Rhodos te lezen, en ik denk dat het prima geschikt is voor dit forum.

Dus......kom maar op!!! :P

Gree(k)zz Tineke
You only live once....

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » do apr 13, 2006 8:07 pm

hoi Erik

:D kom maar op

gr. Harm

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

Bericht door Eric » ma apr 17, 2006 12:54 pm

Okee, hier is het eerste gedeelte van het verslag. Hopelijk vinden jullie het leuk.

Belgische ardennen of Spanje?

In een ver verleden, toen moeder nog de belangrijkste vrouw in mijn leven was, maar ik toch al mijn rijbewijs bezat, bespraken mijn maat en ik de mogelijkheden van de naderende vakantie. We hadden allebei een fulltime job en woonden nog bij onze ouders, dus aan geld nooit tekort. Het jaar hiervoor waren we naar de Belgische Ardennen getuft en op een camping aan de Maas hadden we een plek gevonden voor onze gigantische bungalowtent. Er was maar weinig te beleven dus deze keer moest er iets spannends gebeuren. Met een paar reisgidsen onder de arm ontmoete ik Rik in onze stamkroeg. Ik wilde naar Spanje om te beesten aan de costa maar Rik had een ander voorstel.

Geen tegenspraak

"Hier ga ik naartoe!"sprak Rik resoluut. Een glossy reismagazine lag opengeslagen op bladzijde zestien."ehhhh, maar.." probeerde ik. "Niks ehhhh, maar,hier ga ik naar toe, desnoods alleen!". Nu kende ik mijn maat al wat jaren, en als hij iets in zijn kop heeft is er niemand die hem van gedachten kan veranderen. Ik keek het sprankelende blad in en was eigenlijk meteen enthousiast. Maar om mijn vriend niet direkt naar het reisbureau te laten rennen, wilde ik iets meer weten over prijzen en reistijden. "Ken jou dat nou rotten", sprak hij, "dat zien we op dat reisbureau wel", en tot de kelner:"Peet ken je dit effe opschrijve, we gaan naar de tropen!".
Onderweg naar, en binnen in het kantoor van de reisorganisatie sprak Rik alleen nog over "lekkere wijven" en "vrouwtjes in overvloed" Toen ik voor de tweede keer op pagina zestien keek bleek dat de foto's van topless dames de reden waren voor ons besluit om naar "de tropen" te vliegen. We boekten twee weken Rhodos.

Een muur van warmte (zondag 11 mei 1986)

Na een rustige vlucht -onze luchtdoop- landde "de prins Maurits" op het vliegveld van Rhodos. Mijn lenzen plakte en jeukten van de droge airco. Mijn keel was niet zo droog, want in die periode kreeg men aan boord van de KLM nog gratis bier. Het was al schemerig en niet gewend aan zuidelijke temperaturen botste we letterlijk tegen een muur van warmte toen we de houten vliegtuigtrap afdaalden. In een oude open bus werden we vervoerd naar de aankomsthal, die veel te klein was voor zo'n volle airbus. Op borden stond geschilderd in welke rij je moest gaan staan om langs de douane te mogen. Mijn rij; G t/m R was de kortste en ik lachte mijn maat uit die in de langste stond: S t/m Z. "Ik zie je aan de bar, sukkel", riep ik, vlak voor ik aan de beurt was. De grijze pet achter de balie echter schudde zijn hoofd, bij het zien van mijn naam op het reisdocument. In gebrekkig Engels maakte hij me duidelijk dat ik ook in de langste rij moest aansluiten. De Griekse autoriteiten zien het tussenvoegsel voor de familienaam ( van ) gewoon als V. Ik pakte mijn handbagage en zag nog net dat een grote groep van SABENA Belgen ook aansloot bij S t/m Z. Ik stond weer buiten de aankomsthal. Op Griekse bodem; aan de andere zijde van de douane, zag ik Rik met zijn pols kantelende bewegingen maken ter hoogte van zijn mond, en met zijn andere hand wijzend naar de bar aan de andere zijde van de ontvangsthal.

Eigenwijs

Na het tweede pilsje werd het tijd om onze koffers op te zoeken. Er draaiden nog precies twee koffers in een mooi tempo op de band: die van ons. We pakten onze eigendommen en keken eens rond in de bijna verlaten hal. Achter ons sloot ook de bar zijn deur en vanaf het parkeerterrein dieselde een oude bus de verlaten weg op. Bij de enige nog geopende uitgang stond een klein mannetje in een blauw jasje en even verderop stond een blonde meid te telefoneren met zo'n zelfde jack. Deze had ze om haar kont geknoopt. "Lekker ding", sprak Rik. Ik beaamde dit en opeens hoorde ik het mannetje roepen: "zijn jullie van H en S?" We keken elkaar aan en konden niets anders dan dit bevestigen. "Oh gelukkig, de hele bus zit op jullie te wachten en mijn collega is al naar Nederland aan het bellen om te kijken of jullie niet waren achter gebleven!". De blonde kwam er ook bij en toen we duidelijk maakten dat we niets wisten van een transfer naar het hotel per bus en gewoon een taxi wilden nemen, dat dit voor ons de eerste keer was per vliegtuig, dat de reisleider een biertje kon krijgen in een bar naar keuze en de reisleidster een lekker kontje bezat was alles opgelost. Alleen de buschauffeur braakte iets Grieks naar ons hoofd. We weten niet wat, maar we houden het er op dat hij ons eigenwijs vond.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » ma apr 17, 2006 5:00 pm

Hoi Eric,

Begint al steengoed :lol: :lol: :lol: :lol: ben zeer benieuwd naar het vervolg :idea: :idea:

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
tsambika
Moderator
Moderator
Berichten: 319
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 11:22 pm

Bericht door tsambika » di apr 18, 2006 9:47 am

:roll: Waar leidt dit heen....? :P

lol!! Erg leuk Eric!!
Ik wacht benieuwd het vervolg af hoor! :wink:
You only live once....

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

Bericht door Eric » di apr 18, 2006 7:12 pm

Frans,

Als antwoord op je vraag om foto's uit die tijd;

Ik heb de negatieven erbij gezocht. Als ik die gescand heb moet ik nog nagaan hoe ik ze op de foto-pagina krijg. Er zitten wel vooral strandfoto's bij, met Escoletters. Deze zal ik met oog op het portretrecht niet publiceren.

Verder zijn de negatieven wat gehavend en flauw van kleur. Maar misschien is het leuk om zulke oudjes te zien.

Groet:
Eric

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » di apr 18, 2006 7:27 pm

Hoi Eric,

Prima toch :P :P :P

Als je nog geen server ruimte voor opslag van je foto's hebt, kan ik Photobucket aanbevelen. Nu vrije opslag voor 10.000 foto's :idea: :idea:

Doe het zelf ook en het werkt prima. Van daar uit kun je dan gemakkelijk linken naar ons forum

site van Photobucket: http://photobucket.com/


P.S. denk wel aan de max. afmetingen voor foto's op ons forum van 650 x 425 pixels

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » di apr 18, 2006 10:20 pm

ik ben benieud naar de rest van het verslag...
en oude foto's zijn altijd leuk om te zien!!
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
vera
Expert User
Expert User
Berichten: 64
Lid geworden op: vr feb 10, 2006 11:45 am

Bericht door vera » do apr 20, 2006 7:43 pm

:lol: :lol: :lol:
Echt een leuk verhaal en ben erg benieuwd hoe het verder gaat in het hotel en de rest....... :?
Ik wacht er met smart op en ook op de foto's.

Groetjes Vera 8) 8)

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

Bericht door Eric » za apr 22, 2006 12:03 pm

Vervolg

Voorstellen

Een oud ziekenhuis, omgebouwd als hotel, met de ontspannen naam "Therme"gelegen aan de rand van het oude centrum, 800 meter van Ixiabeach was de komende weken onze basis van waaruit we onze akties gingen plannen. De reisleiding had de hele groep jeugdigen kompleet en het was opvallend dat er nogal wat tienermeisjes bij waren. Afgestudeerde VWO ers die op kosten van Pa een weekje mochten bijkomen van alle examenstress. Gelukkig waren er ook twintigplussers zodat we ons niet meteen bejaard voelden. De eerste ontmoeting deze eerste avond bestond uit het worden toegezongen aan de buitenbar door de groep die de week hiervoor was komen aanvliegen. Zij hadden een lied gemaakt waaruit bleek waar het de komende weken om draaide: "geld, drank en lekkere wijven!" Daar sloten we ons bij aan en we begonnen met drank. Omdat niet alle meisjes de gratis ouzo lusten, stonden Rik en ik al snel in het middelpunt want we dronken alles wat ons werd aangeboden. Na allebei de hele tent wat te hebben aangeboden was ook het onderdeel geld aan de orde geweest. Het laatste onderdeel liet nog even op zich wachten.

Maandag 12 mei 1986

In de vroege ochtend was er al een groepsbijeenkomst bij het zwembad van het hotel. De reisleiding informeerden ons over het weekprogramma en waar je op Rhodos op moest letten. Dit vind ik trouwens het grootste voordeel van dit soort vakanties; je kunt aan de excursies meedoen die je leuk vind en alles wat je niet interesseert vergeet je gewoon.
Deze maandag was vrij in te vullen en Rik en ik besloten de omgeving te verkennen. Vanzelfsprekend gingen we eerst de richting van het strand op. Vanuit het hotel liepen we een drukke straat in vol met winkeltjes, discotheken, bars en eetgelegenheden. Aan het einde van deze weg,met zicht op de Egeische zee kruisten we de boulevard waar Rhodos zo bekend om is. Op het strand is het rustig. Stoelverhuurders plaatsen hun spullen, schoonmakers legen de prullenbakken en meeuwen scharrellen naar iets eetbaars, vechtend om elke hap. De relatieve stilte doet verlangen naar een paar uur later, want het is duidelijk dat er hier gefeest gaat worden. Op een terras op het strand nemen we een Griekse koffie en een donut en begroeten een kleine besnorde griek. "You arrived yesterday", sprak hij wijzend op onze bleke armen, "Where are you from?". Onder zijn snor verscheen een glimlach en zijn ogen fonkeleden ondeugend toen hij vervolgde "Germany?". Nu wilden wij liever niet met onze Oosterburen worden vergeleken, maar op deze kerel konden we niet boos worden. Toen we snel vertelden dat we Hollanders in hart en nieren waren, fonkelden zijn ogen nog meer en met een lach van oor tot oor riep hij: "Aahh, Ajax, Amsterdam, Kijke, kijke niet kope" En daarna serieus: "Welcome to Rhodes, I'm Michaelis, my friends call me Mike....You may call me Mike". Dat deze ontmoeting de verdere verloop van deze vakantie sterk zou veranderen wisten we nog niet. Hij bietste een Marlboro en vertelde dat hij een discotheek had: Mike's Disco ( hoe origineel..). Je betaalde slechts 1000 drachmen en dan was de drank gratis. De uitnodiging er vanavond bij te zijn werd door ons met zekerheid aanvaard.
Ondertussen keken we onze ogen uit naar al het moois wat langzaam het strand op schoof. Topless was mateloos populair en wie er niet aan mee deed was uit. Na de koffie kwamen we twee meiden uit het hotel tegen. We zwaaiden en ze vertelden dat ze ons optreden aan de bar de avond hiervoor wel waardeerden. Emy en Janette waren vriendinnen en woonden in Den Haag. Ze waren ook op weg naar het strand en daar spraken we af. Maar eerst moesten Rik en ik een kinky zonnebril kopen.
Het was al snel heet geworden en gehuld in weide shirts en slippers, voorzien van een glimmende gouden zonnebril en een Marlboro los aan de lippen betraden we het strand.Het duurde even voor we in de wirwar van stoeltjes, parasols en windschermen onze dates hadden gevonden. De meiden hadden twee ligbedjes voor ons gereserveerd en dat was maar goed ook want dit gedeelte van het strand had een duidelijke voorkeur bij de zonaanbidders vanwege de douches en het overdekte terras, zodat de bedden snel verhuurd waren. Het werd een gezellige middag en we maakten verder kennis met Babs en Cindy uit Haarlem. Vooral de laatste was een schitterende jonge vrouw, en ze viel ook direct op bij de Griekse jongens, vanwege haar lange blonde haar en haar mooie figuur. Rik merkte wel dat ik mijn ogen niet van haar af kon houden, en waarschuwde me al, dat ik toch geen kans bij zo'n vrouw zou maken, maar ik was te onervaren om hem direct te geloven. Ik deed van alles om aandacht te krijgen en haar aan het lachen te maken. Ze vond het allemaal wel grappig, maar echte indruk maakte ik niet. Ook anderen ging het opvallen dat ik me voor haar uitsloofde, maar dat deed me niets. Ondertussen was het druk op het strand geworden, en lokale bewoners probeerden donuts, watermeloenen en zonnebrandolie aan de toerist te brengen. Uit radio's klonken diverse muzieksoorten die elkaar probeerden te overstemmen, Engelsen bralden dronken over het hete zand en zorgden voor amusement met gezang en handstanden, over de zee bliezen zware speedboten met waterskiërs of grote bananen erachter, op het terras werden volop uitsmijters gebakken, meiden gooiden jongens nat, jongens vette ruggen van meiden in, er werd gevolleybald, gefrisbeed, gedanst, geflaneerd en versierd. Kortom: feest!

In de avond, na een hete douche, te zijn geschoren en in onze mooiste shirt dwaalden Rik en ik door de straatjes van de oude stad. Ook daar was er volop aktie. Er was een markt met uitheems fruit, souveniers, kleding en zelfs paraplu's, je kon je portret laten tekenen, om de meter was een juwelier en iedere halve meter werd bezet door een restaurant. Het was zwoel en schemerig en we kregen trek in een halve liter Heineken. Bij een pizzeria waren die volop te koop en na het eten werd het tijd om onze nieuwe vriendinnen op te halen. We hadden gebluft dat we een goede disco wisten ( Mike's) en afgesproken de vier dames daar naartoe te begeleiden. Bij de bar van het hotel was het druk, en Emy had de plannen van de avond verteld aan de overige Escoletters. Dit kwam de reisleiding niet zo goed uit want die wilde de mensen meenemen op kroegentocht, naar die plekken die zij hadden uitgezocht. (Het is normaal dat de reisleiding een vergoeding per binnen gebrachte klant krijgt). Even later liep de helft van de nieuwe groep achter ons aan en na even zoeken belden we aan bij de deur van de disco. Ik vertelde dat we vrienden van Mike waren en toen de eigenaar ons zag met zoveel nieuwe mensen moest er eerst champagne gedronken worden. Iedereen uit onze groep kreeg een glas en gezamenlijk werd er geproost. De disco was leuk ingericht met rode stoffen banken, schilderingen van griekse mythes en verlichte nisjes met aardenwerk. Er waren twee grote bars en een "saterdaynightfever" dansvloer met verspringende lichteffecten eronder.
De muziek was goed dansbaar en het publiek netjes. Engelsen waren in deze gelegenheid niet welkom want Mike wist uit ervaring dat die de palmen als toilet gebruiken, en ook de Griekse rokkenjagers kwamen niet binnen. Het gaf mij in ieder geval de mogelijkheid me nog meer uit te sloven voor Cindy, maar nog steeds was er van enige wederzijdse verliefdheid geen sprake. Doordat ik zo gefixeerd was op het versieren van de blonde Haarlemse had ik niet in de gaten dat twee andere meisjes probeerden mijn aandacht te krijgen. Rik zat al snel gebeiteld want de meid die hij eerder al leuk vond zat die avond bij hem op schoot. De sfeer was fantastisch en ik voelde me alsof ik al jaren lang vaste klant was. Ik werd door Mike uitgenodigd om achter de bar te komen en kreeg daar echte Bacardi, want het spul wat gratis was aan de bar was goedkope imitatie. Ik kreeg een outfit met daarop "Mikes disco Rhodos", dat ik meteen aanhield, en spraken af de volgende dag elkaar in het zwembad van het hotel te ontmoeten. Ook moest ik langs bij zijn cocktailbar "Kalua" in het nieuwe centrum waar ik een gratis coctail mocht komen drinken. Mike zag wel "handel", in Rik en mij..
Het werd een groot feest en pas vroeg in de morgen klopten 20 hotelgasten aan bij de deur van het hotel.

(wordt vervolgt)

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

interesse in het vervolg

Bericht door Eric » wo mei 10, 2006 12:55 pm

Hoi lezers,

Is er nog interesse in het vervolg van dit verhaal? Ik kan me voorstellen dat dit niet de juiste plek is voor zo een uitgebreid verslag.

Ik hoor graag van jullie.

Groet

Eric

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » wo mei 10, 2006 1:19 pm

Hoi Eric,

Ga wat mij betreft gerust verder met je verhaal. Alles wat met Rhodos te maken heeft, is leuk om te lezen.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
joyce-rhodos
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 711
Lid geworden op: vr jan 28, 2005 9:50 pm

Bericht door joyce-rhodos » wo mei 10, 2006 2:31 pm

ik vind het ook wel leuk hoor..
na 5 jaar eindelijk weer terug naar Rhodos!

Gebruikersavatar
tsambika
Moderator
Moderator
Berichten: 319
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 11:22 pm

Bericht door tsambika » wo mei 10, 2006 7:03 pm

:D Rik, kom maar op! Ik zit er helemaal in hoor :wink:
Ik vind het altijd leuk om de ervaringen van anderen op Rhodos te lezen!

gree(k)zzz Tineke
You only live once....

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

Bericht door Eric » do mei 11, 2006 8:44 pm

dinsdag 13 mei

Op het programma stond een jeep safari. De leiding had 12 Suzuki's geregeld en daarmee werd de bergen in gegaan. In iedere jeep konden 4 personen. Het was een voorwaarde van de verhuurder dat chauffeurs minstens een jaar in het bezit moesten zijn van een rijbewijs. Dat betekende dat Rik en ik allebei moesten rijden en zo gebeurde dat het dat Emy, Babs en Cindy met mij mee gingen en Janette en twee Rotterdamse chicks, waarvan de ene in de disco bij Rik op schoot zat, bij hem aanschoven. Al snel had ik door dat je in de bergen op de zanderige wegen het beste voorin kan rijden, want hoe verder naar achteren, hoe meer stof er werd gehapt. Langs smalle paden en brede ravijnen voerde de rit, en vooral als er tegenliggers kwamen ontstonden er gevaarlijke situaties. Ook de toeristen die op een scooter de bergen in gingen zorgden voor extra obstakels dus van een relaxed ritje was geen sprake. Na twee uurtjes kwamen we op een rustig stuk strand, waar slechts een strandtent stond. Er werd gegeten en er was tijd om te zwemmen en te snorkelen.
Weer in de jeeps ging de excursie richting oost Rhodos. Daar kwamen we tandloze mannetjes met ezels en dito vrouwtjes met schapen tegen. Halverwege deze zandverstuivingen kreeg de reisleiding het idee te stunten met de jeeps. Er werd flink snelheid gemaakt op een lang zandpad en omdat ik op de tweede plek reed, had ik weinig last van het opstuivend stof. Achter ons echter werd het zicht totaal ontnomen, en het moest wel fout gaan. Dat gebeurde ook. De reisleider, Frank L. uit Amsterdam, moest remmen omdat de weg zich splitste. Ik stopte op tijd, maar Rik achter mij zag dit veel te laat en knalde boven op mij. Ik schoof door tot Frank en verder was het schokken tellen. Toen de laatste ook was aangeschoven aan het rijtje Susuki's en het stof wat verwaaid was, kon de schade worden opgenomen. Omdat de terreinwagens zo'n reservewiel aan de kont hebben, waren omgebogen wielen en gedeukte achterplaten het resultaat. Met wat mankracht werden de meeste wat gefatsoeneerd en zonder letsel konden we de weg vervolgen. Er werd rustiger gereden en ik had van plaats geruild met Janette, zodat ik weer tijd had interessant te doen tegen Cindy. Blind als ik was, en teleurgesteld van de minimale reaktie van haar kant begon ik steeds vreemder te doen. Ik maakte tijdens het rijden koprollen aan de rolbeugel, ging op een been balancerend op de voorstoel staan en deed op de voorstoel een handstand. Janette zag het rijden met zo'n idioot naast haar niet meer zitten en weigerde door te gaan. Ik snapte nu wel dat mijn gedrag averechts werkte en besloot het verder met de Haarlemse rustig aan te doen. In het hotel kreeg ik een bericht van de portier, dat de afspraak met Mike niet doorging.
's avonds gingen we weer naar zijn disco en danste ik de frustratie weg. In het begin kon ik niet goed in het "dansritme" komen, maar na wat goede nummers van Tavaras en Chaka Kahn voelde ik het "schijt aan de wereld - gevoel"weer terug komen en werd ik losser en losser. Dit had weer een ander effect; meiden wilde nu graag met me dansen en praten. Het gebeurde zelfs dat een Engels meisje mij probeerde te versieren, wat wel plezierig was, maar waar ik op dat moment geen zin in had. Het was weer sluitingstijd en we hadden een enorme honger gekregen. De bar van het restaurant was ook al dicht, maar de bar in het zwembad serveerde nog tostie's, al moest je wel weggedoken onder een luifel eten en niet praten. Het zwembad werd namelijk bewaakt om te voorkomen dat er 's nachts gezwommen werd. De bewaker, die overdag als ober werkte, had er een mooie bijverdienste bij door deze warme hap te bereiden.
Dat er een dubbele prijs betaald moest worden deerde ons niet.

Gebruikersavatar
tsambika
Moderator
Moderator
Berichten: 319
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 11:22 pm

Bericht door tsambika » do mei 11, 2006 9:52 pm

:lol: Het blijft heel leuk om te lezen eric!

Wat zal je zelf af en toe gelachen hebben bij het terug lezen :wink:
dat heb ik tenminste wel altijd bij zoiets :D
You only live once....

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

Bericht door Eric » zo mei 14, 2006 8:24 pm

Hoi Tsambika,

Leuk dat je het verhaal leest. Het vervolg zet ik snel op deze site.

Groet:

Eric

Plaats reactie