Hoe gaat het met de thuiskomers?

Afbeelding
Plaats hier uw vakantieverhaal of reisverslag over uw belevenissen op Rhodos
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Hoe gaat het met de thuiskomers?

Bericht door rhodosliefhebber » wo mei 31, 2006 5:02 pm

Wat mij nou zo leuk lijkt, is dat de mensen die dit forum bezoeken en voor de eerste keer naar Rhodos gaan, na afloop eens laten weten hoe ze het vonden. Ze kunnen hier heel veel informatie vinden, maar wat vonden ze nou van Rhodos en zijn ze net zo "Rhodosgek" geworden als wij? Ikzelf ben heel benieuwd naar de ervaringen van Vera, die niet naar d'Andrea Mare ging, maar naar Forum Beach. Hoe vond ze het daar?
Dus laat ons Rhodosgekken meedelen in jullie ervaringen. Ook als ze minder positief mochten zijn (wat ik niet voor jullie hoop overigens).

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Hoe gaat het met de thuiskomers?

Bericht door Rhodosfan » wo mei 31, 2006 5:21 pm

rhodosliefhebber schreef:Wat mij nou zo leuk lijkt, is dat de mensen die dit forum bezoeken en voor de eerste keer naar Rhodos gaan, na afloop eens laten weten hoe ze het vonden. Ze kunnen hier heel veel informatie vinden, maar wat vonden ze nou van Rhodos en zijn ze net zo "Rhodosgek" geworden als wij? Ikzelf ben heel benieuwd naar de ervaringen van Vera, die niet naar d'Andrea Mare ging, maar naar Forum Beach. Hoe vond ze het daar?
Dus laat ons Rhodosgekken meedelen in jullie ervaringen. Ook als ze minder positief mochten zijn (wat ik niet voor jullie hoop overigens).

Groetjes,

Annelies


Hi Annelies,

Helemaal mee eens :wink: :wink: Ben zeer benieuwd of het "virus" ook bij onze "nieuwelingen" heeft toegeslagen :P

enne wat dacht je van: Ivonne, Suzette, Annika en Just Nikki :?: :?:

Kom op nieuwe Rhodosgangers, vertel :!: :!: :!:

gr, Frans.
Afbeelding

Just Nikki
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 12
Lid geworden op: do feb 09, 2006 11:06 am

Bericht door Just Nikki » wo mei 31, 2006 7:38 pm

Hallo!!

Ik ben inmiddels ook weer terug, maar niet met veel zin... ik zou zo terug gaan naar rhodos!! Vind het echt een super mooi eiland en hele aardige mensen! De eerste dagen hebben we voornamelijk de oude stad onveilig gemaakt..We zijn zondag op de scooter naar Faliraki en naar de (??) baai geweest.. (wie helpt me even.. antoni...) Dat was echt zoo ontzettend mooi! en koud!! maar toch ff gaan zwemmen in die mooie baai!

Maandag met de bus naar lindos geweest. Erg leuk grieks dorpje! Echt kei leuk al die kleine straatjes en winkeltjes..
We zijn ook naar het acropolis gelopen.. jeetje wat een klim zeg!! gelukkig konden we met de ezel terug!! dat was echt kei leuk om een keer te doen!! Dinsdag zijn we naar marmaris geweest. Turkije is niet mijn land. Ik vond de mensen erg opdringerig en niet zo vriendelijjk als in rhodos!

We zijn eerst gaan brunchen bij een turks cafe/restaurantje. Dat was wel erg leuk. Ook lekker gegeten daar! Daarna gingen we door naar het gold center.. Jammer dat we daar alleen goud onder onze neus gedrukt kregen en niet echt hebben gezien hoe het gemaakt wordt.. Ook waren er mensen die daar wel erg lang aan het shoppen waren waardoor we zelf niet zo heel lang in marmaris konden rondlopen..

Maar op zich wel leuk om een keer gezien te hebben. Bij terugkomst in Rhodos werd je wel erg goed gecontroleerd. TIP!! als je daar goud koopt, doe het dan om, en gooi het bonnetje weg zodat ze je nix kunnen maken! ze doen op zich niet zo moeilijjk over kleding en andere souveniers, maar niet te veel.. dus geen 20 shirtjes en broeken enz..

Woensdag zouden we een jeepsafari hebben, maar die ging niet door omdat we maar met ze 2e waren :S echt super jammer!! dus toen zijn we lekker naar faliraki beach geweest.. Nog gaan parasailen!! (achter de speedboot)

Donderdag nog wat geshopt en toen moesten we helaas weer naar huis!!

Kortom een leuke vakantie.. toch wel wat kort.. zou best nog een paar dagen langer willen blijven.. Het was er nog niet zo heel erg druk met toeristen.. en dan heb ik het over het stappen.. Op uitgaansgebied was nog niet zoveel te doen..
Maar de cocktails in het appartement (continental) waren ook erg lekker hoor!!

Het appartement was ook goed.. op kleine dingen na.. zoals koffiezetapparaat en douche waren niet geweldig, maar ja je bent er voornamelijk om te slapen.. dus dat geeft niet...

Nou dat was mijn verslag!!

Ivonne
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 11
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 11:15 am

verslagje van onze vakantie van 4-11 mei 2006

Bericht door Ivonne » wo mei 31, 2006 8:16 pm

Hoihoi

Sorry dat ik zo laat reageer, maar door omstandigheden is het er niet eerder van gekomen. Maar nu heb ik tijd en zal jullie vertellen hoe wij het vonden in Rhodos. We ( Peter, mijn man en ik) logeerden in hotel Mitsis Grand in Rhodos stad. Het hotel was heel goed ,mooie schone kamers, goed eten ,mooie zwembaden met wel veel te koud water, vriendelijk personeel. Het was alleen tijdens het eten wel erg druk en dan maakte het niet uit hoe laat je ging.We hebben de dagen vooral doorgebracht met veel wandelen ( we hadden zelfs blaren aan de voeten, maar dat mocht de pret niet drukken, hihi) en dan vooral naar de oude stad. We vonden het in een woord geweldig daar........ elke dag ontdekten we wel weer iets nieuws. We hebben 2x bij Romeo en 1x bij Rustico gegeten, iets wat ik iedereen kan aanraden.Heerlijke grillschotels ,lekkere wijn en super vriendelijk personeel. De mensen in Rhodos zijn sowieso erg vriendelijk.
We hebben 1 dag een auto gehuurd en zijn toen via de vlindervallei en Tsambika beach naar Lindos gereden. Een heel leuk dorpje aan een prachtige baai, echt de moeite waard. Ook de vele oude kerkjes die je overal ziet vond ik prachtig. Rhodos is een heel mooi eiland dat is zeker.
Aan het strand hebben we niet gelegen.... ik vond over het algemeen de stranden ook niet echt mooi. Maar we hadden het ook veel te druk met van alles te bekijken, zeker omdat we in het geheel maar 6 dagen daar waren. Ja 8 dagen ( eigenlijk maar 6 als je bekijkt dat we op dag 1 pas laat in de middag vertrokken en op dag 8 alweer vroeg naar huis vlogen) is inderdaad veel te kort. Volgend jaar gaan we langer dat is zeker ,maar of het dan weer Rhodos wordt weet ik nog niet. We willen eigenlijk altijd weer iets anders zien. maar dat we nog eens een keer terug gaan, dat is zeker! oja en dan nog even over de muggen; we zagen er op de laatste avond 1 vliegen in het restaurant van het hotel en toen we sávonds in bed stapte zag ik er weer 1 op de kamer. mar we vonden hem niet meer terug en hebben ook geen last ervan gehad..... geen bultje te bekennen toen we wakker werden.
4 mei naar Rhodos!!!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » wo mei 31, 2006 9:36 pm

Hallo Nikki,

Leuk verslag van julllie eerste Rhodosvakantie. :P Zo te lezen hebben jullie je in ieder geval geen dag verveeld, toch…. :lol:
Inderdaad, de Antony Quinn Baai in Faliraki is prachtig. Kristal helder water. Jammer dat jullie Jeepsafari niet is doorgegaan, maar wellicht iets voor de volgende keer. :idea:
En namens alle Marmeris shoppers: bedankt voor de goede tips. :!:

Zo, nu weer wennen aan andere weersomstandigheden. Gelukkig blijft ons forum zonnig. :wink:

Gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » wo mei 31, 2006 9:56 pm

Hi Ivonne,

Bedankt voor je leuke reisverslag. :P Zo te lezen hebben jullie dus heel wat metertjes afgelegd in Rhodosstad en met name zo als ik lees in die prachtige oude middeleeuwse oude stad. Ben in ieder geval blij dat jullie hotel zo goed bevallen heeft, maar dat kon bijna ook niet anders, is immers een van de weinige klasse A de Luxe hotels in Rhodosstad. :idea:
Ja, dat hoor je bijna van iedereen die op Rhodos geweest is, nl: de gastvrijheid en vriendelijkheid van de inwoners aldaar. :lol:
Ik zei het jullie al voordat jullie gingen: 8 ( 6) dagen is eigenlijk te kort, maar zo te lezen hebben jullie deze dagen ook bijna iedere minuut opgevuld en genoten.
Leuk dat het jullie ook bij onze stamtavernes Romeo en Rustico zo goed bevallen heeft, super gezellig he :D :D
Ivonne, jij schrijft:
Volgend jaar gaan we langer dat is zeker ,maar of het dan weer Rhodos wordt weet ik nog niet. We willen eigenlijk altijd weer iets anders zien. maar dat we nog eens een keer terug gaan, dat is zeker!


Ik kan je vertellen, wij dachten precies het zelfde: Dus naar onze eerste 2 keer Rhodos, nu maar eens een ander grieks eiland, Kos dus, toen weer naar 2 keer Rhodos, naar Santorini, vervolgens naar 3 keer weer Rhodos, naar Kreta……..ook allemaal prachtige leuke eilanden maar; iedere keer heimee naar Rhodos; dus………..wees gewaarschuwd, :wink: :wink: :wink:

Gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
tsambika
Moderator
Moderator
Berichten: 319
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 11:22 pm

Bericht door tsambika » wo mei 31, 2006 10:54 pm

Hoi Nikki en Yvonne. :)

Wat leuk om te lezen dat jullie vakantie top is geweest! :D
Misschien zijn het geen lange vakanties geweest, maar zeker genoeg om goed te proeven van Rhodos, zo te horen.

Ik hoop zeker ook dat jullie nog een keer terug gaan om nog veel meer te ontdekken; Rhodos is heerlijk voor een week, maar er is nog zoveel te zien, doen en beleven!! Moge het dan een volgende keer een nog langere vakantie voor jullie worden!! :D

Oja, Yvonne......erg leuk om te horen dat Rustico en Romeo zo goed bevallen zijn!! Ook voor mij is zeker Rustico een vast Item in onze vakantie! mag ik je misschien uitnodigen om eens langs te gaan op ons nieuwe forum voor Rustico en Romeo, en daar ook je positieve ervaringen te delen? Zou erg leuk zijn voor alle andere fans! :wink:
http://xsbb.nl/phpbb/index.php?id=rustico&sid=ad32fbc3d2d3cf70b53b2e1b72d30eb0

Gree(k)zzz Tineke
You only live once....

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » do jun 01, 2006 7:54 am

Hoi Nikki en Yvonne,

Wat leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik was erg benieuwd hoe nieuwe Rhodosgangers hun vakantie zouden vinden. Ik vind het leuk dat jullie het in ieder geval naar je zin hebben gehad. Misschien is een volgende keer een langere vakantie een optie? Er is zoveel te zien op Rhodos. Wij ontdekken van 18 jaar nog iedere keer iets nieuws.
Bedankt voor jullie leuke verhalen.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

helma
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 5
Lid geworden op: za apr 08, 2006 10:15 pm

hotel forum beach

Bericht door helma » zo jun 04, 2006 10:17 pm

wij zijn terug gekomen begin mei,van forun beach,wij haden forum besproken,al voor de vijfde keer,maar wij hoorden dat wij na vier dagen terug konden.Maar na vier dagen bleek het hotel pas 10 mei open te gaan,en dan wij waren wij al weer terug in holland,het hotel was niet echt grandioos te noemen al deden de mensen daar echt hun best,maar veel dingen waren er gewoon niet ,animatie,de barretjes zoals in de reisgids,het eten was echt bar en boos,en dan kan je wel zeggen het geld wat je ervoor betaald ,maar we krijgen het niet voor niks ,we moeten er met z,n allen toch hard voor werken,en verwachten we toch wel iets voor ons geld.Dus voor ons geen forumbeach meer,dan blijven wij net zo lief thuis.Wij gaan het volgend jar maar weer proberen in de zomervakntie in forum kijken wat we dan zien.
een griekofiel,zou wel het hele jaar er door kunnen brengen

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » zo jun 04, 2006 10:33 pm

Hoi Helma,

Welkom back :P :P Ja, dat is inderdaad balen :cry: :cry: Terwijl jullie toch in de achterliggende jaren zo tevreden over Forum Beach waren.

Maar soms gebeurd zo iets.....vaak bij wisseling van eigenaren of zelfs na een verbouwing :!: :!:

Maar ik begrijp wel dat Rhodos nog steeds jullie "plek" is en blijft :lol:

Volgend jaar beter zou ik zeggen :wink:

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » ma jun 05, 2006 8:23 am

Hoi Helma,

Wat jammer dat Forum Beach je niet goed bevallen is. Ikzelf ben 1 keer in Forum geweest en 2 keer in Forum Beach. Forum Beach is wel veel nieuwer, maar ik vind de indeling van de kamers idioot. Forum vonden wij ook niet geweldig. Dat heeft nogal wat achterstallig onderhoud. De all-inclusive formule ken ik niet, omdat ik daar helemaal niet van houd. Ik zou je het volgende jaar Sun Beach 2 aanraden (daar waren wij al 13 keer). Het ligt in ieder geval vlak bij Forum. Het is er goed en schoon en vorig jaar helemaal gerenoveerd. De mensen die er werken zijn erg aardig en altijd bereid probleempjes, zo die er zijn, op een nette manier op te lossen.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie