Rhodos 20 jaar geleden deel 4

Afbeelding
Plaats hier uw vakantieverhaal of reisverslag over uw belevenissen op Rhodos
Plaats reactie
Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

Rhodos 20 jaar geleden deel 4

Bericht door Eric » di sep 05, 2006 7:43 pm

Cindy in bed

Er werd me verteld dat je de garnaal achter het kopje moest doorbreken en het vlees uit het lichaam moest pellen. Even later verbaasde ik me opnieuw over een onbekende lekkernij. Inktvis. Ze waren gefrituurd en werden als ringen met een lichte salade op mijn bord geserveerd. De witte wijn werd met een lekker tempo doorgeschonken en mijn tafelgenoot werd steeds vrijer. Met haar vork prikte ze af en toe wat eten van mijn bord, en ze streelde mijn rug en haar. Af en toe gaf ze kusjes en knabbelde aan mijn oor. Ik voelde me best opgelaten en zag dat haar chef regelmatig onze kant uitkeek. Volgens mij was hij jaloers of hij schaamde zich voor haar, en toen Astrid opstond om naar het toilet te gaan, volgde hij haar. Ze kwam pas na tien minuten terug en was plots een stuk afstandelijker. Ik vroeg of er iets was, want ik vond het ondanks de gene toch wel spannend, maar ze zei dat ze er niet over wilde praten. Ik vond het wel lullig van die chef maar kon het ook wel begrijpen. Na het eten vond Astrid toch even een moment om mij apart te nemen. “Ik kan er nu niet over praten”,zei ze ” maar je moet nog even geduld hebben”. Ik had flink kramp in mijn onderbuik gekregen en de strakke jeans maakte het leven er zo net na het eten niet vrolijker op. Ik werd dan ook boos en bedankte haar duidelijk voor de eer. Rik had het meteen door en liep naar me toe. Ook de rest van ons gezelschap keek even op maar Rik redde de situatie door te zeggen dat we samen nog wat sieraden wilde gaan bekijken. Hij bedankte de groep voor de uitnodiging en beloofde hun nog een drankje bij Therme, later deze week. Ik vloekte en na mijn gal gespuugd te hebben over het gedrag van Astrid, zei Rik dat we nog een afspraak hadden bij de Caballero-bar. Cin en Babs stonden in de deur opening te praten met twee Griekse jongens. We werden voorgesteld en het bleken de vissers te zijn. Ze waren vriendelijk en sloegen een drankje af, om meteen te vertrekken. Ik was nog steeds opgewonden door al de ervaringen met de vrouwen afgelopen dagen, en wilde nog maar een ding: Cindy in bed krijgen.

Zondag 18 mei

Grieks Elena

Het gebrul van een zware motorfiets deed me ontwaken. Er viel een streep zonlicht door de gordijnen en het gezoem van een mug bij mijn oor versterkte mijn slechte humeur nog eens extra. Misselijk stond ik op. De kamer draaide en mijn kop bonkte. Ik liep naar de overkant van de gang om het toilet te vinden en was nog net op tijd om mijn maaginhoud in een keer te legen. Half daas hoorde ik de hoteldeur in het slot vallen. De sleutel zat nog aan de binnenkant. Ik slenterde naar de deur waarachter ik mijn maat nog verwachtte, maar kreeg in een helder moment door dat hij deze nacht elders een plek had gevonden. Ik vloekte en wandelde naar de entree. De klok in de hal wees 6.34 aan. Weer vloekte ik. Achter de balie zag ik met half dichte ogen een andere portier dan ik gewend was. Ik knipperde. En knipperde nog eens. “Tering, wat een lekker ding”, schoot het door me heen. Toen ik vlak bij haar was werd ik wederom helder. Ik groette haar en ze keek op uit een tijdschrift. Ze moest lachen en ik dacht “dat begint goed”, niet beseffend dat ik hier in mijn onderbroek door de hal van een hotel slenterde. Ze begreep direct dat ik was buiten gesloten en met een extra sleutel stapte we in de lift. Ik hoopte dat het kreng (de lift) kwam vast te zitten en dat ik zo een uurtje met haar alleen was, maar uiteraard gebeurde dit niet. Ik vroeg haar naam en spontaan zei ze dat ze Elena heette. Ze studeerde aan de Griekse hotelschool en was vannacht weer terug op Rhodos om daar in Therme achter de receptie te gaan werken. Haar donkere gekrulde haar, het parelwitte gebit en stralende lach maakte me warm en onzeker van binnen. Dit was echt een mooie vrouw. Ik schaamde me voor mijn onderkleding, mijn dichte ogen en zo net na het toilet-bezoek zal ik zeker niet fris geroken hebben, de smaak in mijn mond beloofde in ieder geval niet veel goeds. Ze opende de deur en wenste me nog een goede nacht. Terug in bed, met mijn handen onder mijn hoofd, starend naar een bloedvlek van een doodgeslagen mug op het plafond, begonnen de laatste gebeurtenissen van de afgelopen nacht langzaam bij me door te dringen. Wederom was het versieren van Cindy op een mislukking uitgelopen. Wederom was ik stomdronken geworden en nu had ik zelfs bijna een vechtpartij met een Engelse jongen uitgelokt. Met mijn bezopen harses had ik in de hotelbar de Engelse knul lopen zieken om mijn eigen frustraties kwijt te raken. Andrew hield het nog lang vol, maar ik bleef het bloed onder zijn nagels vandaan treiteren, hij moest wel kwaad worden. Een oude Engelse man hield de knul tegen toen deze driftig, met gebalde vuisten en hevig vloekend mijn kant op wilde stuiven. Rik kwam voor me staan en hield de knul scherp in de gaten. Toen deze weer ging zitten klemde m'n maat mijn kop tussen zijn arm en liep zo met me naar het hotel. “Jij gaat even lekker pitten, ouwe rukker”, riep hij, “en morgen kijken we verder”. Hij gooide me op het bed, en zei dat ie vanavond naar alle waarschijnlijkheid bij zijn nieuwe vriendin bleef slapen.
Een stuk helderder maar nog niet helemaal opgeknapt werd ik wederom wakker. Rik was er nog niet en ik liep (met de sleutel) naar de overkant van de gang om te douchen. Ik had ontzettende honger en geschoren en gekamd liep ik naar beneden. “Yazou File” hoorde ik, “feeling better”? Het was Elena, en ze was nog mooier dan de eerste ontmoeting, enkele uren eerder. Het leek wel of ze zich had opgemaakt en ik ging er van zelfsprekend van uit dat ze dit voor mij had gedaan. Ik wenste haar een goede morgen en meteen vroeg ik hoe dit in het Grieks wordt uitgesproken. Ze vertaalde zo het ene na het andere Griekse woord voor me en we spraken af dat ze me de komende dagen meer woorden zou leren. Het was voor mij de kans om met een reden vaak aan de receptie te komen.
No Problem

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » di sep 05, 2006 10:14 pm

Hoi Eric,

De afleveringen worden steeds spannender :wink: :wink: :wink: Vraag me af hoe jij het zelf ervaart om na 20 jaar dit alles weer eens te "beleven" :P :wink:

gr, Frans
Afbeelding

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

stap naar volwassenheid

Bericht door Eric » di sep 05, 2006 11:06 pm

Hoi Frans,

Het is te vergelijken met een jongen die op zijn achtiende in militaire dienst moest, de student die in een andere stad gaat studeren, het meisje dat voor het eerst op kamers gaat of met vriendinnen die zonder ouders naar Salou gaan. Vergelijk het met je eerste kind, of je trouwdag.
Het is een ommekeer in je leven dat je tot dat moment kende. Een stap naar volwassenheid. Zo heb ik Rhodos ervaren. Mijn leven is door die periode razendsnel positief veranderd.

Groet

Eric
No Problem

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » di sep 05, 2006 11:08 pm

Zo heb ik Rhodos ervaren. Mijn leven is door die periode razendsnel positief veranderd.


Kijk, kijk, wat Rhodos alles te weeg kan brengen :P :P :P :wink:
Afbeelding

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

Helemaal mee eens

Bericht door Eric » di sep 05, 2006 11:12 pm

Inderdaad.

Het verhaal is ook nog maar net begonnen...

:wink:
No Problem

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » do sep 07, 2006 7:43 pm

Wat een mooie verhalen zeg! Zucht...
Leuk om te lezen dat er op Rhodos al zo lang veel te beleven is! Het is dus toch echt het eiland van de liefde :wink:
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Plaats reactie