Compleet Rhodos verslag

Afbeelding
Plaats hier uw vakantieverhaal of reisverslag over uw belevenissen op Rhodos
Plaats reactie
linda
Professionele User
Professionele User
Berichten: 35
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 1:12 pm

Compleet Rhodos verslag

Bericht door linda » zo sep 17, 2006 3:42 pm

Zo, even tijd voor een verslag! Zal kort samenvatten per dag, lol :))

Donderdag
Vertrokken om 11 uur, we waren tegen 1 uur op Schiphol, ingechekt en wat rondgelopen daar, we waren veel te vroeg, maar dat mocht de pret niet drukken! ondertussen wat gegeten. Om 5 uur mochten we in het vliegtuig (heerlijk extra beenruimte :D), op naar Rhodos :D Moest even wennen aan het vliegen, het was tenslotte al 11 jaar geleden! Om half 10 Griekse tijd landde we na een goede vlucht. Op naar de bus en dan richting hotel. De eerste hotels vonden we niets (moesten andere mensen heen) en toen we bij de onze waren zeiden we al meteen WAUW! Gewoonweg een mooi en goed hotel. Rondje gelopen en toen gaan slapen.

Vrijdag
Na het ontbijt wat rondgelopen in de buurt omdat we om 11 uur een meeting hadden voor de excursies, we besproken er 4! Toen een scooter gehuurd en wat rondgereden. We zijn bij een aquarium geweest met hele aparte vissen en bij een soort van manege (helaas zijn we niet bij de beste manege geweest, die wisten we niet). 's Avonds uit eten geweest, was erg lekker. Toen we de rekening kregen, kregen we ook griekse Ouzo, oei oei wat is dat sterk, heb de helft maar op, uit fatsoen :P

Zaterdag
Zaterdag vroeg op, na het ontbijt zouden we op jeepsafari gaan in het binnenland! Na een kort busritje kwamen we bij de auto's, een Nederlandse doe op Rhodos werkte zou ons begeleiden, ze vroeg of er ook met haar mee wilden, die mochten dan niet zelf rijden. Patrick en ik wilden dat wel, was wel lekker makkelijk ;) Eerst waren er wat problemen, er waren wat jongeren die een beetje gelogen hadden over leeftijd e.d. en die mochten wel mee, als er 2 zouden rijden, maar ze wilden alle 9 rijden, sommige hadden niet eens een rijbewijs.... Uiteindelijk zijn ze niet mee gegaan en maar goed ook! Het was niets voor hun geweest, veel te moeilijk enzo. We waren met 6 auto's, en we konden lekker door het gebied rijden. 3 stops gemaakt, een stop was bij een oud huis waar je ontzettend mooi uitzicht had! Er was ook een niet geplandde 4e stop, een van de auto's had een lekke band.. De 3e stop was tevens de lunchpauze. Die stop was aan zee, dus de volgorde was, eten bestellen, zwemmen en eten :)) Erg lekker gegeten! Onderweg kwamen we ook ontzetten veel geiten tegen! 's Avonds een broodje gekocht en gegeten in de hotelkamer.

Zondag
Vandaag een ander vervoermiddel, namelijk de boot, naar Lindos. Hier zijn we samen met 2 andere nederlanders naar de Acropolis (gratis binnen gekomen omdat ik 'student' was, lol) geweest en in het dorp zelf. Hier hebben ze geen auto's, maar ezeltaxi's! De ezels zagen er voor een toeristendorp best goed uit, als ze het te zwaar hadden gingen ze terug naar een soort van taxicentrale in het dorp. Toen terug naar Rhodos stad, waar we tussendoor een zwemstop kregen in een baai, erg leuk! Alleen niet zo leuk was, dat ik daarna niet meer kon zwemmen.. Ik was gestoken door iets :( 's Avonds in het hotel gegeten en op naar bed, want de volgende dag was er weer geen uitslapen...

Maandag
Deze dag was er een busritje, naar een vlindervallei (erg veel klimmen, weinig vlinders (door het seizoen) en de filimoris (o.i.d), een oud iets :P). In de vlindervallei een mooie foto van Patrick gemaakt met vlinder :) 's Middags naar Rhodos stad geweest, geshopt en gegeten bij de MAC, waar ze van die heerlijke appelgebak hadden (hebben ze in Nederland niet meer :( ) 's Avonds terug met de taxi naar het hotel.

Dinsdag
Een rondtour met de bus, geen aanrader, de dingen die we zagen waren niet erg bijzonder (wijnfabriek, olijven (o.i.d), een kerk, en een opgraving). Erg warm en geen airco in de bus, dus best vermoeiend. 's Avonds uit eten geweest, zoals gewoonlijk :p

Woensdag
Deze dag een scooter gehuurd en een ronde gereden. We zijn naar een soort dierentuin geweest, waar we een ram gered hadden omdat ie vastzat. Daarna doorgereden en bij een waterpark geweest, niet binnen want kon toch niet zwemmen. Onderweg zagen we ook een bord met een paard, pad ingereden en daarna toch maar omgekeerd, we zagen al een mager paard aan een touw en we wilden niet verder rijden.tussendoor ook bij een bijzonder iets geweest wat we niet bijzonder vonden en gauw verder gingen. Daarna in de oude stad geweest, veel gelopen daar! Ook naar een museum geweest. Terug in het hotel weer lekker gegeten.

Donderdag
De laatste dag! Lekker uitgeslapen en daarna ontbeten. Kamer opgeruimd en sleutel ingeleverd. Toen zijn we maar een rondje in de buurt gaan lopen en kwamen we 2 meiden tegen, die deden een soort van mensen lokken voor een resort. Ik had een sleutel gewonnen en mocht mee, omdat we toch niets te doen hadden besloten we het grapje maar mee te doen :P Uiteindelijk een 'vakantie' gewonnen, maar het was een instinker, we moesten eerst nog wat betalen, ja daag!!!!!!!! Daarna gaan eten bij ons favoriete restaurant (3e keer :P). Toen werden we opgehaald door de bus, en moesten we helaas weer naar huis. Terugreis was wat vermoeiender, we zaten een beetje krap... Al met al waren we om 3 uur in de nacht thuis.

Er was vooral veel :sun :sun!

En de volgende souviniers kwamen mee:
2 handgemaakte matjes, van een paard en een van een dolfijn
1 klok van Winny de Pooh
2 knuffels van Winny de Pooh
4 t-shirts
2 glazen met een kan van Rhodos
1 lijst met gedroogde vlinders
1 hangplaat van de Kolosos of Rhodos
3 handoeken, (winny de pooh en crazy frog)
2 petjes
1 pot

En dat was hetr wel geloof ik :P Mijn koffer was dubbel zo zwaar :))

Foto's volgen zo spedig mogelijk! En nee, niet alle 384! (zoveel had ik er... :dead:

linda
Professionele User
Professionele User
Berichten: 35
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 1:12 pm

Bericht door linda » zo sep 17, 2006 3:50 pm

We hebben overigens 3 keer prima gegeten bij Palace Garden Rodos aan de kant van het strant in Ixia

Gebruikersavatar
dirk
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 138
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 9:17 pm

Bericht door dirk » zo sep 17, 2006 9:11 pm

dank je voor het verslagje , blijkbaar een toffe vakantie gehad.
tja dat kan ook niet anders 't is ten slotte rodos hé :D
Bezoek onze site : http://www.dirkenels.tk

Gebruikersavatar
mariska
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 380
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 7:49 pm

Bericht door mariska » ma sep 18, 2006 12:30 am

Hoi Linda,

Een leuk verslag van jullie, zeer actieve :!: , vakantie! :P
Zo te lezen hebben jullie veel gezien op Rhodos en het ook naar jullie zin gehad!
En foto's....altijd welkom! :D

Groetjes, Mariska

linda
Professionele User
Professionele User
Berichten: 35
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 1:12 pm

Bericht door linda » ma sep 18, 2006 10:01 pm

foto's komen zsm heb er geen digitaal...

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » di sep 19, 2006 1:20 pm

Hai Linda,
als ik jouw verhaal lees dan klinkt het inderdaad als een drukke vakantie :!: Leuk hoor :D Alleen jammer dat je tijdens de rondrit in de bus geen airco had, dat kan de pret namelijk erg drukken. Hoor namelijk van veel mensen erg leuke verhalen over die excursie...
En het gevalletje: ''oeps koffer te zwaar'' kennen we denk ik allemaal wel :oops: neem zelf ook altijd te veel mee...

Yasou Grietje
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Gebruikersavatar
PeeJie
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 113
Lid geworden op: vr jan 27, 2006 6:35 pm

Bericht door PeeJie » za sep 23, 2006 2:23 pm

Hey leuke vakantie gehad als ik het zo lees ! :lol:

En het geval van koffer te zwaar, volgens onze reisgids deden ze daar niet moeilijk over in rhodos, alleen op schiphol als je er naar toe gaat :D
Voor de 2de keer naar Rhodos van 9 augustus t/m 23 augustus! Heerlijk!

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » za sep 23, 2006 8:27 pm

Dat klopt ze doen daar niet moeilijk over een kilootje (of wat) te veel :!: Jammer alleen dat onze reisleidster ons dat pas vertelde toen we in de bus terug naar vliegveld zaten :cry:
Maar ja die tip onthou ik natuurlijk wel voor volgend jaar :idea: :wink:
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Plaats reactie