Onze eerste Rhodos vacantie!!!!

Afbeelding
Plaats hier uw vakantieverhaal of reisverslag over uw belevenissen op Rhodos
Plaats reactie
Rien
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 110
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 12:49 pm

Onze eerste Rhodos vacantie!!!!

Bericht door Rien » di okt 17, 2006 11:40 am

Hoi Lieve mensen,


Wij, mijn vrouw Diny en ik Rien, zijn op donderdag 28 september om 10.50 uur met het vliegtuig naar Rhodos gevlogen.
De vlucht ging heel voorspoedig, alleen het landen viel een beetje tegen, misschien doordat we bij de vleugel zaten en het was ook slecht weer, regen en veel wind.

Maar toen we de koffers hadden zijn we met de bus van Sunweb naar hotel "Majestic"gereden en een half uurtje later haden we de sleutel van ons appartement.

We hadden een 2 kamer appartement op de 3e etage t.o de lift nr.306 met uitzicht op de tandarts(voor het geval we tandpijn zouden krijgen hahahaha).
In eerste instantie dacht ik nou dit wordt het dus niet want de ijskast deed het niet, je kent dat wel als je de sleutel uit het kastje haald dan moet de ijskast het blijven doen.

Niet dus, ik heb daar 2 dagen zowat op mijn knieen rond gekropen om de ene stekker er in en dan de andere weer eruit te halen.
Later bleek dat hij op het verkeerde net was aangesloten.
Wie dat gedaan had wij weten het niet?
Maar het was binnen een paar tellen opgelost.

Toen we gingen wandelen dachten we echt van "nou is dit dan Rhodos?"
Maar dat kwam ook wel door het slechte weer en toen kregen we snachts ook nog onweer 2 hele harde knallen het leek wel of ze het hotel af aan het breken waren

Maar naar mate het weer opklaarde naar zo'n 30 a 32 graden en we verder gingen wandelen kwamen we bij de mandraki haven uit, en daar begint dan eigenlijk al je mond open te vallen van verbazing.

We namen dan ook gelijk onze woorden terug en het enige wat daarvoor in de plaats kwam was, "hier gaan wij zeker terug". We zijn eerst bij de muur geweest om te kijken naar dat gene wat daar te zien is en ook waar ze dat ridder spectakel opvoeren.
Toen we dat gezien hadden zijn we een groep gevolgd die naar binnen ging de oude stad in dus, en daar is het helemaal van "hoe mooi is dit".
Ik heb daar nog wel iets aan over gehouden, we lpoen door de oude stad en in een van die straatjes staan ze links en rechts je binnen te roepen om iets te kopen.
Opeens roept een iemand naar ons "he you, tourist"waarop ik antwoord met "maybe" daarop zegt hij weer "of terrorist" waarop ik naar hem toeloop en hem lachend vraag "if i am a terrorist you look straigt into my eyes, hij weer "oke youre a good boy"

We zijn ook met de bus naar Lindos geweest en dat is ook echt geweldig al die smalle straatjes en dan die klim naar boven.

Ik moet je vertellen ik heb ms (multiple sclerose) en ik heb daar mijn loop oefening goed gedaan moet ik je zeggen.
Dit had ik zo'n vijf jaar geleden niet durven dromen.
We hadden ook kunnen kiezen voor de ezeltjes maar dan zie je niet zoveel vonden wij.
daar boven op die bergen waar al die vrouwtjes met die kleedjes zitten dat is echt niet normaal je moet er maar zin in hebben dat iedere dag te doen.

Je komt echt ogen te kort en dat meen ik echt.
We haaden zoveel te kijken dat we nu geen auto hebben gehuurd want dan hadden we al dat moois moeten missen.

We hebben het ook echt op eigen houtje gedaan en geen georganiseerde excursie gemaakt, wij vinden dat je het zelf moet ontdekken al dat moois.

De laatste avond gingen we wandelen en dan kom je echt nog straten en steegjes tegen dat je tegen elkaar zegt, "hier zijn we toch niet geweest"

Dit was echt een vacantie om op terug te kijken en wie weet als volgend jaar de financieen het toelaat we zeker terug gaan, want we hebben dan een zeer duur jaar mag ik wel zeggen wanneer twee van je kinderen gaan trouwen.

Maar terug gaan we zeker, ook bij ons heeft het virus nu toegeslagen en dan boeken we weer "Majestic"

Voor zover ons vacantie op Rhodos we hebben alle dagen heel erg goed weer gehad en ps de laatste dag toen we naar huis gingen is het met regenen begonnen.

Groetjes van Rien en Diny.


ps.

Frans, de foto's stuur ik wel per mail naar je toe dan kun jij ze er op zetten.
"luctor et emergo"

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » di okt 17, 2006 12:19 pm

Welkom thuis Rien!

Wat fijn dat jullie het naar je zin hebt gehad. Het is niet zo gek dat je niet alles hebt gezien. Wij komen na 20 jaar Rhodos nog iedere vakantie dingen tegen die we nog niet eerder gezien hadden. Ik zou je aanraden een volgende keer toch een auto te huren. Je kunt je dan iets verder over het eiland verplaatsen en nog veel meer mooie dingen zien.

Groetjes en geniet nog maar even na,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » di okt 17, 2006 2:33 pm

Hallo Rien en Diny,

Welkom thuis en natuurlijk ook weer in ons forum :P :P Jonge, jonge, als ik jullie verslag zo lees, hadden Riekie en ik, een nagenoeg zelfde verslag kunnen schrijven van onze eerste Rhodosvakantie als jullie, nu alweer 7 jaar geleden :lol: Maar ja, toen bestond dit forum nog niet :wink:

Je beschrijft het prachtig....je komt ogen te kort om al dat vreemde, mooie en overweldigende in je op te nemen. :D en daarbij de vriendelijkheid en gastvrijheid van de inwoners van dit prachtige eiland.

Doet me goed om te lezen dat jullie, ondanks je handicap, je reuze vermaakt hebben en dat ook jullie hotel een goede keus was.

Behalve jullie mooie herinneringen, zijn jullie nu ook eigenaars van dat "vervelende" Rhodosvirus" :wink: Ik kan jullie echter zeggen, ondanks dat dit virus best hardnekkig is, valt het er goed mee te leven :wink:

Nogmaals, bedankt voor jullie leuke verslag en wie weet....mogelijk komen we elkaar wel eens tegen in de prachtige oude stad :idea:

gr, Frans

P.S. Ben zeer benieuwd naar jullie foto's en zal ze graag plaatsen op ons forum of zelfs op onze rhodos fotohomepage :idea:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » za okt 21, 2006 1:19 pm

Kalimera Rien,

fijn om te horen dat Rhodos jullie zo goed bevallen is :!: Grappig eigenlijk om te lezen dat ook jullie de oude stad geweldig vonden. Heb nog nooit iemand gesproken die zei dat hij de oude stad niet mooi vond. Iedereen is altijd helemaal onder de indruk daar van al dat moois. Ik ook hoor :wink: Voel me daar erg op mijn gemak, weet niet wat dat is eigenlijk.

Kijk met veel nieuwschierigheid uit naar de fotos :D

Adio Grietje
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » di okt 24, 2006 10:33 pm

Hallo vrienden,

Hierbij enkele foto's van de Rhodosvakantie van Rien en Diny :idea:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rien en Diny, bedankt voor jullie leuke foto's :P :P

gr, Frans

Rien
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 110
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 12:49 pm

Bericht door Rien » wo okt 25, 2006 11:37 am

Hallo Frans,

Heel hartelijk bedankt voor het plaatsen van onze foto's, ja dit waren er maar een paar, we hebben in totaal ongeveer 200 foto's gemaakt.

De ene nog mooier dan de andere, je moet dan gaan kiezen en ook natuurlijk wat er al op ons forum staat.
Anders krijg je tig keer dezelfde foto.

Nogmaals onze hartelijke dank.
Groetjes
Rien
"luctor et emergo"

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » wo okt 25, 2006 6:46 pm

Hi Rien,

leuke fotos hoor. Maar je hebt wel gelijk dat je niet al je fotos op de site hebt laten zetten. Want anders krijg je idd allemaal dezelfde fotos, alleen dan steeds met een ander persoon erop.

Adio Grietje
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Plaats reactie