Rhodos 20 jaar geleden deel 6 "romantiek"

Afbeelding
Plaats hier uw vakantieverhaal of reisverslag over uw belevenissen op Rhodos
Plaats reactie
Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

Rhodos 20 jaar geleden deel 6 "romantiek"

Bericht door Eric » ma dec 25, 2006 1:48 pm

Zoals iedere dag verliep ook de cruise totaal anders dan ik aanvankelijk dacht. We verzamelde bij de buitenbar en het verhaal van de marinierspet gonsde door de tuin. Als een filmster werd ik bekeken en moest ik het verhaal uitleggen. Eigenlijk had ik er niet zoveel zin in en excuseerde me dat ik een droge keel had gekregen van al het gepraat en bestelde een cola bij Elena. Het was druk maar werd met voorrang door haar geholpen. Toen ze het glas neerzette en zei dat ik niet hoefde te betalen vroeg ik haar in een gemeende spontane reactie of ze met me mee wilde met de romantische tocht langs de kust van Rhodos. Ze wenkte een collega en kwam achter de bar vandaan. Mijn hart bonkte als een gek en ze vertelde dat ik gewoon met de groep moest vertrekken, ze zou met een taxi naar de haven komen. Er viel niets te vragen en met toch flink wat twijfel wandelden ik met de hele groep naar de Poseidon. “ Ik denk dat ze je flink in de maling neemt, pikkie!” zei Rik in de haven. Er spookte van alles door mijn hoofd. Als ze niet zou komen stond ik mooi voor lul, als ze wel zou komen wat moet ik dan zeggen? Waarom liep ze niet gewoon mee? Wie ben ik dat ik met zo’n beeldschone vrouw aanpap; had ik al niet genoeg mijn kop gestoten met dit soort dates? Hoe later het werd, hoe onzekerder ik werd. Ik wist het zeker: ik moest mijn tactiek veranderen om überhaupt nog kans te maken op een beetje romantiek...

“You are my special guest tonight” brulde Georgie bij de boot aangekomen. Eerst schrok ik me rot, maar herkende meteen de Griekse kapitein van de boottocht naar Lindos eerder deze week. Ik had hem toen een sleutelhanger gegeven van Ajax Amsterdam, omdat hij verzot op die ploeg was. (zie donderdag 15 mei) Ik kreeg als enige een coctail in een longdrinkglas, de andere in een plastic bekertje en moest met hem mee naar de kajuit. Aan zijn sleutelbos dat in het contactslot van de boot stak hing de Ajax-sleutelhanger. Hij had een plastictas met daarin een plakboek vol Ajax-geschiedenis. Omdat ik toch nog stil hoopte op de komst van Elena en Georgie op het punt van vertrekken stond had ik minder aandacht voor deze unieke collectie dan ik had gewild. Ik tuurde naar de kade, maar geen Elena te zien. “Ik zei het toch pikkie!” plaagde Rik, die ook de stuurhut had gevonden, “ ze neemt je in de maling!”. Boos maar ook beseffend dat het een risicovol avontuur was draaide ik naar Georgie. Hij zag wel dat ik even niet happy was, en wilde wel weten wat er was. Toen ik begon over een Griekse jongedame die ik had uitgenodigd voor deze cruise, onderbrak hij me, en maakte me duidelijk dat een meisje van Rhodos niet zonder toestemming van haar broers uit ging, en al helemaal niet met een buitenlandse jongen. Maar toen ik vertelde dat ze met een taxi naar de haven zou komen fronsde Georgie zijn wenkbrauwen. Hij dacht even na en zei: “ we will wait for one minute”. Hij had het nog niet gezegd of draaide zich om naar de kade, zei tegen mij dat ik in de hut moest wachten en hij snelde naar de loopplank. Uit een taxi stapte Elena. Georgie knikte naar de chauffeur en liep samen met de jonge vrouw de boot op. Toen hij weer in de stuurhut stond vertelde hij me dat het een groot risico voor Elena is om dit te ondernemen. Omdat iedereen elkaar kent op het eiland, blijft een romance niet onopgemerkt. Hij had de chauffeur gezegd dat Elena op zijn verzoek mee ging; dit kon geen kwaad, het was immers zijn nichtje...Tijd om verbaasd te zijn had ik niet want streng, maar ook wel broederlijk waarschuwde hij mij dat ik zijn nichtje respectvol moest behandelen en dat hij me vertrouwde en dat hij alle verantwoordelijkheid had en...Ik had helemaal geen zin in een verdere preek en wilde alleen maar naar mijn nieuwe vriendin.

In een schitterende lange oranjerode jurk stond ze stralend te wachten onderaan de smalle trap. -eigenlijk moet jij van de trap afkomen- schoot er door me heen. Haar donkere ogen glinsterden in de gloed van het kadelicht en de gekleurde lampen aan boord hulde haar glanzende haar in blauw. Haar jurk spande om haar bovenlichaam terwijl de wijde onderkant langzaam wapperde in de aangename avondbries. Omdat het plastic bekertje totaal niet paste in dit beeldschone plaatje gaf ik haar mijn glas en samen liepen we naar de voorzijde van de boot. Alle stoeltjes waren bezet, maar het meisje met de dopogen stond spontaan voor ons op. Het werd even stil en ik begon me net onaangenaam te voelen toen iemand riep: “waar is die zanger die ons beloofd is, of moet ik zelf weer oh oh den haag gaan zingen?” Het was Rik die me weer eens precies op tijd uit de brand hielp. De man met de gitaar werd erbij gehaald en al snel was het groot feest. Elena zat bij me op schoot en had blijkbaar lak aan de Griekse regels van eerbaarheid en respect want ze kon niet van me afblijven. Halverwege de tocht kwam de maan achter de wolken vandaan en bereikte de romantiek een waar hoogtepunt. De zanger was ondertussen veranderd van repertoire en onder de klanken van Lennon’s imagine verdwaalde we in een lange kus die het hele nummer duurde. Helemaal verliefd en door de emoties van afgelopen dagen overmand voelde ik tranen opkomen. Ik beet op mijn lip, maar toen de eerste klanken van het Stones nummer Angie zich aandienden kon ik me niet meer bedwingen. Niet zolang voor deze reis was dit het afscheidsnummer op de crematie van een goede vriend...

Elena snapte mijn reactie eerst niet, maar nadat ik haar verteld had van mijn overleden vriend legde ze haar arm om me heen en aaide me langzaam over mijn haar. Ze zei niets, maar god wat voelde ik me veilig bij haar.
No Problem

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Bericht door Rhodosgrietje » do jan 04, 2007 11:39 am

Wat een romantisch verhaal..... zucht

Dat maakt de vakantie net een tikkeltje meer bijzonder :D
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

mooiste vakantie ooit!

Bericht door Eric » ma jan 08, 2007 8:07 pm

Rik en ik zijn drie maal op Rhodos geweest, maar die eerste maal was echt onvergetelijk. Zeker wat de romantiel betreft. :wink:
No Problem

Plaats reactie