terug uit rhodos

Afbeelding
Plaats hier uw vakantieverhaal of reisverslag over uw belevenissen op Rhodos
Plaats reactie
jana
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 9
Lid geworden op: di mei 29, 2007 10:33 am

terug uit rhodos

Bericht door jana » ma jun 11, 2007 6:20 pm

mijn eerste keer in rhodos is mij zeer goed bevallen. de oude stad was mijn favoriete plek, met al de winkeltjes en terrasjes zeker savonds in de buurt van de ridderstraat als wij daar zo alleen door wandelden op terug weg naar ons hotel dan zag ik in mijn fantasie de ridders er door waden. ook het gedeelte in de oude stad waar geen winkeltjes waren daar liep ik graag rond, je voelde je echt in die tijd dan. hadden een auto gehuurd voor drie dagen (suzuki met open dag) en zijn dan naar lindos geweest, wij en onze vrienden zijn alle vier met een ezeltje naar boven gereden naar de acropolis, wat ik heel plezant vond, de anderen zo niet, ik ben dan ook alleen met een ezeltje naar beneden gereden maar dat viel een beetje tegen, die treden naar beneden voelde akelig aan, maar ben heelhuids beneden gekomen hé en een ervaring rijker. zijn ook naar een bergdorp gereden, was niet slecht maar hadden gedacht dat het een echt inlands dorpje zou zijn met nog niet veel toerisme en voorts kerken bezocht waar we de priesters zagen in hun kledij. hebben ook een boot tocht gemaakt naar symi, heel mooi om te zien. het was een heeerlijke reis :D

Gebruikersavatar
PeeJie
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 113
Lid geworden op: vr jan 27, 2006 6:35 pm

Bericht door PeeJie » ma jun 11, 2007 10:27 pm

Mooi dat jullie zo genoten hebben :lol: , zijn jullie eigenlijk 8 of 15 dagen geweest?
Voor de 2de keer naar Rhodos van 9 augustus t/m 23 augustus! Heerlijk!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » ma jun 11, 2007 10:40 pm

Je schrijf in het kort ,wat je gedaan heb,nou dat was heel wat!
erg leuk om te merken dat je het zo naar je zin heb gehad!
zou je nog eens willen gaan??? of blijf het bij deze ene keer!

heel veel na plezier toegewenst dmv je foto,s en herinneringen! en misschien ook filmpjes! enne Welkom Thuis al zou je misschien het liefste daar willen zitten! :wink:

groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: terug uit rhodos

Bericht door Rhodosfan » di jun 12, 2007 2:10 pm

jana schreef:mijn eerste keer in rhodos is mij zeer goed bevallen.


Welkom thuis, Jana.

wij hadden je gewaarschuwd :wink: :wink: Rhodos overweldigd je werkelijk :P :P

Bedankt voor je leuke verslag.

gr, Frans
Afbeelding

jana
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 9
Lid geworden op: di mei 29, 2007 10:33 am

Bericht door jana » di jun 12, 2007 11:21 pm

bedankt voor jullie vriendelijke reactie. wij zijn één week geweest, was in feite te kort omdat ik een zonneklopper ben :oops: en ga ook graag veel bezien, heb maar één namiddag aan het zwembad gezeten en dat is veeeeeel te weinig voor mij, maar wat ik in de plaats had was fantastisch. zijn ook naar de vlinder vallei geweest alleen spijtig dat er geen vlinders in juni zijn, en ook naar de zeven bronnen zijn we geweest, alles even prachtig. ik zou er nog naar toe kunnen gaan zeker voor de oude stad want dat is mijn nummer één van het eiland. maar ik ben ook nieuwsgierig geworden naar heel griekenland nu. één ding weet ik zeker ik zou iedereen nu naar rhodos sturen :wink:

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » wo jun 13, 2007 8:51 am

Ik begrijp je wel hoor,Rhodes is gewoon te groot om het in één keer te zien! Maar dus ja dan heb je inderdaad geen tijd op bij het zwembad te liggen :wink:

Als je toch Griekenland wil verkennen kan ik jou ook Corvu aan raden,hier vond ik het ook wel mooi! :idea:

Maar denk erom dat de stranden daar minder mooi zijn als op Rhodes dus een verblijf met zwembad is in jou geval OOK aan te raden!
En je moet er ook aan denken dat Corvu het minste warme eiland is van Griekenland ,maar daarom is de natuur daar ook mooi!(paradijslijk) 8)

Groeten Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Henri
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 129
Lid geworden op: vr apr 27, 2007 12:45 pm

Bericht door Henri » wo jun 13, 2007 9:59 am

Ella schreef:Ik begrijp je wel hoor,Rhodes is gewoon te groot om het in één keer te zien! Maar dus ja dan heb je inderdaad geen tijd op bij het zwembad te liggen :wink:

Als je toch Griekenland wil verkennen kan ik jou ook Corvu aan raden,hier vond ik het ook wel mooi! :idea:

Maar denk erom dat de stranden daar minder mooi zijn als op Rhodes dus een verblijf met zwembad is in jou geval OOK aan te raden!
En je moet er ook aan denken dat Corvu het minste warme eiland is van Griekenland ,maar daarom is de natuur daar ook mooi!(paradijslijk) 8)

Groeten Ella


Ik kan me hier wel in vinden :). Ik kan Corfu niet vergelijken met Rhodos (ben nog niet op Rhodos geweest), maar vorig jaar ben ik naar Corfu geweest wat ik persoonlijk een erg mooi eiland vond! Het heeft inderdaad veel groen, biedt de nodige bezienswaardigheden en had vorig jaar augustus een goede temperatuur (plusminus 30 graden denk ik).
Denk er alleen wel om dat Corfu niet voor niets zo groen is. Wij gingen vorig jaar in augustus een week en hadden van de zes overgebleven dagen (we waren twee kwijt aan reizen) helaas twee dagen flinke regen/hoosbuien. We hadden een auto gehuurd die dagen (achteraf kwam dat toevallig dus wel goed uit) en wilden naar Paleokastritsa, naar het schijnt de mooiste stranden van Corfu. Helaas was daar door het weer weinig van te zien :(. We hebben onderweg nog moeten stoppen omdat het zicht gewoon te slecht was om verder te rijden.

Foto's: bovenste foto is Paleokastritsa, middelste foto foto is Glifada, onderste foto is ergens onderweg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jana
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 9
Lid geworden op: di mei 29, 2007 10:33 am

Bericht door jana » vr jun 15, 2007 10:59 pm

hallo, in de tuin van ons hotel aan het zwembad zag ik een zwart grijze vogel zo groot als een kraai, weten jullie welke soort dit is. ben daar altijd nieuwsgierig naar als ik een vogel zie die ik niet ken. heb al eens gekeken op google maar vind zo direkt niets erover

Gebruikersavatar
harm
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 393
Lid geworden op: za mei 07, 2005 1:32 pm

Bericht door harm » vr jun 15, 2007 11:33 pm

is het geen kauw? een soort kraai



gr. Harm

http://www.wbesusterengraetheide.com/Kauw/Kauw.htm
Afbeelding

jana
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 9
Lid geworden op: di mei 29, 2007 10:33 am

Bericht door jana » za jun 16, 2007 5:02 pm

ik heb gezien op het internet dat de kauw een grijs hoofd heeft en een zwart lijf, weet het niet zeker maar ik dacht dat de vogel die ik op rhodos zag meer grijs had? heb al gezocht naar "vogels op rhodos" maar vind geen site erover.

Plaats reactie