Verslag Rhodosreis

Afbeelding
Plaats hier uw vakantieverhaal of reisverslag over uw belevenissen op Rhodos
Plaats reactie
oostvlaaminske
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 12
Lid geworden op: di dec 05, 2006 7:38 pm

Verslag Rhodosreis

Bericht door oostvlaaminske » vr jun 22, 2007 9:24 am




Beste Rhodos fanaten en forumlezers,

Hier volgt een kort ,objectief en persoonlijk verslag van onze voorbije 14 daagse.
Zeer vriendelijke en gastvrije bevolking. In sommige bergdorpen wonen maar een 30 tal inwoners bv. Mesanagros. Waarschijnlijk zullen deze bergdorpen uitsterven. Belangrijkste bron van inkomen is het toerisme en dit maar voor 6 maanden per jaar. Niettegenstaande wordt er keihard gewerkt om de wegen te vernieuwen en van een beton of nieuwe asfaltlaag te voorzien. Wij hebben een 8 tal dagen een wagen gehuurd en dat is meer dan voldoende. Wij hebben dan ook voor 90 % van de bestaande wegen gebruikt gemaakt. Er zijn enorm vele mooie kerkjes en verlaten kloosters. Maar na 4 dagen begint dat ook te vervelen. De grootste attractie ligt inderdaad in het noorden van het eiland nl. Rhodos stad . Zowel de nieuwe maar vooral de oude stad zijn pareltjes vergeleken met de andere bezienswaardigheden. Bij een bezoek aan de oude stad wordt er op zondag geen inkom gevraagd voor het Paleis van de grootmeester. In de oude binnenstad is het prettig vertoeven en ook tijdens de nachtelijke uren in de smalle straatjes geen onveiligheidsgevoel. Voor het parkeren van de wagen zijn er geen problemen , niet in Lindos en ook niet voor Rhodos stad. Bij ons bezoek was er geen mogelijkheid om de vestigingsmuren te betreden . Alleen in de buurt van het Thari klooster last gehad van muggen.
In de oude stad gaan eten bij Romeo en Rustico . Allebei aanraders , bij Rustico gebruikt gemaakt van de afslagbon van 10 % maar bij Romeo kan je genieten van live muziek bij het eten.
Het boekje van ANWB is een must wie het eiland iets uitgebreider wil bezoeken en een zeer handige wegenkaart is inbegrepen.
Tijdens onze eerste week was er geweldig veel wind en dat kwam ons goed uit om met de wagen rond te rijden maar de laatste 3 dagen was de HOT summer coming en 35 ° C. was een minimum.
Al bij al een geslaagde vakantie mede dank zij het rustig gelegen hotel. Wij hebben dagelijks genoten van de Griekse keuken en die heeft ons kunnen bekoren.
Waarschijnlijk was er bij de meesten onder jullie geen nieuws bij het lezen van bovenstaand verslag maar indien iemand nog een vraagje heeft zal ik trachten een correct en eerlijk antwoord te geven.
In ieder geval zal ik nog lang nagenieten en jullie forum regelmatig een bezoekje brengen.
Nogmaals dank voor de waardevolle informatie gekregen van jullie team

Oostvlaaminske

:D :D :D
god schept de dag en ons moeder de soep !!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Bericht door rhodosliefhebber » vr jun 22, 2007 10:43 am

Hallo Oostvlaaminske,

Bedankt voor je leuke verslag. Alle musea in Rhodos-stad en Lindos zijn gratis de eerste zondag van de maand, alleen niet in de zomermaanden. De stadswal is momenteel niet te belopen; waarschijnlijk is er ergens iets ingestort. Leuk dat Rhodos goed is bevallen; ikzelf vind dat er buiten Rhodos-stad nog heel veel meer mooie en indrukwekkende stukken Rhodos zijn. Schrijf lekker verder op het forum.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Bericht door Ella » vr jun 22, 2007 11:47 am

En misschien kun je ook foto,s plaatsen naast je mooie verslag!
Inderdaad hoe jij dingen beschrijft ,zo zien m,n man en ik dit ook!
Ja de kleinere dorpen worden wel minder,MAAR wist je dat in de winter maanden de mensen daar weer naartoe gaan?
Rhodes heeft zoveel te bieden ,net wat Annelies schreef OOK BUITEN RHODES STAD!!!
Ik hoop dat je nog eens terug zal gaan ,in ieder geval heb je ons blij gemaakt met je verslag ,want het werd duidelijk dat je het fijn hebt gehad ,en daar gaat het ook om!

Bedankt voor je reactie en inderdaad hopenlijk blijft het hier NIET bij :wink:

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

oostvlaaminske
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 12
Lid geworden op: di dec 05, 2006 7:38 pm

Bericht door oostvlaaminske » vr jun 22, 2007 12:30 pm

Hallo Rhodosfans en lezers,

Het was inderdaad de eerste zondag van de maand maar heb wel moeten betalen in het Archeologisch museum. Trouwens de moeite waard .
Zal in de loop van volgende maand wel enkele kiekjes plaatsen, moet ze noch verkleinen.Maar zoals ik er al gezien heb op dit forum kan ik ze niet nemen. Er zijn inderdaad wel heel mooie plekjes buiten Rhodos stad maar om te schrijven wauw.....? Wij hebben alle toeristische plaatsen aangedaan maar zeggen of schrijven dat de vlindertuin of de zeven bronnen waanzinnig zijn lijkt mij toch iets te ver .Het zijn en blijven natuurlijk mooie en prachtige natuurgebieden.
Indien wij nog teruggaan naar Rhodos zouden wij dichter bij Rhodos stad willen verblijven en nog uitgebreider kennis willen maken met de oude stad.Dit is wel één van de mooiste steden die wij al bezocht hebben.
Wij hebben ginder ook met eigenaars gesproken. Er komen in de winter vooral " low budget " toeristen en cruisers toe maaar 90 % van de winkels en hotels zijn gesloten tijdens de winter. Spijtig maar .... helaas.
Voor de aftellende Rhodos fans .... keep it cool.

:D :D :D
god schept de dag en ons moeder de soep !!

Gebruikersavatar
dirk
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 138
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 9:17 pm

Bericht door dirk » vr jun 22, 2007 11:44 pm

ben blij dat rodos je bevallen is, kan ook niet anders hé :D tis namelijk grieks :wink:
zoals je zegt de oude stad is magnifiek, en daarom raad ik ook iedereen aan om zo dicht mogelijk bij de oude stad te logeren.
Bezoek onze site : http://www.dirkenels.tk

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

gegrepen door alle mooie dingen en de muggen

Bericht door Eric » ma jul 23, 2007 4:27 pm

Rhodos is inderdaad geweldig als je meer wilt zien dan alleen het strand. Dat kwam ik niet tegen in je verslag, ben je er wel geweest en welk strand was dat dan?
No Problem

oostvlaaminske
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 12
Lid geworden op: di dec 05, 2006 7:38 pm

Bericht door oostvlaaminske » ma jul 23, 2007 6:35 pm

Aan Eric,

Wij hebben volgende stranden een kort bezoek gebracht, wij hebben 2x het uiterste zuiden een bezoek gebracht nl. het Prasonisi strand.
Plimiri beach,Gennadi beach, Lindos beach, Stegna beach, Tsambika beach,Afandou beach,en een prachtig idyllisch Anthony Quin bay,
ook de termen van Kalithea hebben we bezocht.
Zo efkens terug gedacht aan ons pracht verblijf in Rhodos.

Groetjes uit het miezerig Oost Vlaanderen.

:) :) :)
god schept de dag en ons moeder de soep !!

Eric
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 100
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 1:11 pm

Niets gemist

Bericht door Eric » wo jul 25, 2007 11:50 am

Het lijkt erop dat jullie niets gemist hebben op Rhodos. Dat zou jammer zijn, anders heb je de smoes dat je nog niet alles gezien hebt, en dus wel MOET gaan. hahahaha
Overigens heb je geen smoes nodig. Rhodos is gewoon een paradijs! Reden genoeg om nog eens te gaan.
No Problem

Plaats reactie