Weer terug!

Afbeelding
Plaats hier uw vakantieverhaal of reisverslag over uw belevenissen op Rhodos
Plaats reactie
Henri
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 129
Lid geworden op: vr apr 27, 2007 12:45 pm

Weer terug!

Bericht door Henri » wo aug 15, 2007 11:18 am

Ook wij zijn weer terug van Rhodos (nou ja, al weer bijna twee weken...). Zoals vaak gevraagd hier op het forum, hier even een kort reisverslag.

We hebben twee erg leuke weken gehad met zeer mooi weer (eerste week zelfs boven de 40 graden, de locals vonden het niet erg grappig). Was erg warm, maar op zich wen je wel aan de warmte. We zaten in appartementen Kassandra te Trianda. Op zich een goed complex, maar de kamers zijn wat ons betreft redelijk oud. Oude/matige inrichting, bijvoorbeeld vier verschillende bedden qua lengte en breedte, simpele keuken (enige schimmel in de kitranden), etc. Ook de balkons van de meeste appartementen zijn niet groot (4 bij 1 meter ongeveer), wij hadden het geluk in één van de twee appartementen te zitten op het dak, waar een zeer groot balkon bij zat (5 bij 4 meter). Op zich was het wel leefbaar allemaal en het balkon maakte een hoop goed, maar echt een goede accomodatie is het niet.
De zwembaden waren daarentegen wel mooi, met meestal voldoende ligbedden. Als de Engelsen, maar vooral ook de Nederlanders, eens zouden afleren om 's ochtends om 8 uur al bedden te reserveren, dan zou er de hele dag door voldoende plek zijn. Overigens hing er een bordje dat dat niet was toegestaan, maar alleen in het Nederlands...

We zijn drie keer naar Rhodos-stad geweest, wat echt de moeite waard is. Vooral de oude stad met de vele straten en pleinen is erg mooi. Ook hebben we de tocht met de trein gedaan, wat ook erg leuk was!!!

We hebben op aanraden hier bij Sky Rent a car een auto gehuurd. Het is een grappig stel wat daar rondloopt en zijn erg aardig. Niet duur en goede kwaliteit auto!

Met de auto onder andere naar de oostkust geweest (Faliraki, Kalithea, etc.). We hebben de vlindervallei bezocht (erg mooi). Ook zijn we naar Lindos geweest, o.a. met een ezel de berg op. Dat is helemaal een aanrader, die ezels!!! :D Verder hebben we onder andere Prasonissi bezocht en zijn naar de zeven bronnen geweest. Dat laatste was een tegenvaller, we hadden op basis van de beschrijvingen in het reisboekje er meer van verwacht. Veel bronnen stonden droog, maar ook al stromen ze dan stelt het eigenlijk nog niet veel voor. De tunnel is daarentegen wel weer leuk om doorheen te lopen. Daarnaast natuurlijk vele weggetjes door het binnenland en langs de kust.

Zijn in Trianda onder andere wezen eten bij Greekland (twee keer). Het eten is redelijk goed, maar de sfeer van de live muziek met dans is erg gezellig. Wil je (naar onze mening) echt goed eten in Trianda, dan moet je naar Kostas (op aanraden van de mensen van Sky). Kostas is vlakbij Sky gevestigd, aan de weg langs de complexen van onder andere Blue Horizon. Aardige eigenaar en echt heel erg lekker eten! :D

Wij hebben twee leuke weken op Rhodos gehad, maar hebben niet het Rhodos-virus opgelopen. Ik had het eiland na twee weken eigenlijk wel bekeken en ik denk niet dat ik er een tweede keer naar toe zou gaan. Op zich is het wel een mooi eiland, maar met name de zuidelijke helft is (buiten de plaatsen als Lindos e.d. om) niet erg bijzonder. Het is erg droog en dus ook behoorlijk dor. Ik zou eerder teruggaan naar Corfu, wat ik persoonlijk een mooier eiland vond. Het regent er wel meer (ook in de zomermaanden helaas), maar je krijgt er ook een veel groener eiland voor terug. Ik heb zeker een leuke vakantie gehad, maar volgend jaar een andere bestemming :).

P.S. Frans, waar zat je in het vliegtuig op de terugweg? Ik heb je niet gezien (denk ik) :P.

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Bericht door Rhodosfan » wo aug 15, 2007 2:27 pm

Hoi Henri,

Welkom "thuis" en bedankt voor je leuke reisverslag van jullie Rhodosvakantie. Zo te lezen hebben jullie dus fantastisch weer gehad en veel gezien. Ja ja...... niet iedereen loopt meteen het "Rhodosvirus"op, maar uit ervaring van anderen weet ik dat het soms wel na enkele jaren plotseling de kop opsteekt :wink: :wink:

P.S. Wij zaten vrij achterin (rechts) plaats 26 :P

gr, Frans
Afbeelding

Henri
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 129
Lid geworden op: vr apr 27, 2007 12:45 pm

Bericht door Henri » wo aug 15, 2007 5:03 pm

Rhodosfan schreef:Hoi Henri,

Welkom "thuis" en bedankt voor je leuke reisverslag van jullie Rhodosvakantie. Zo te lezen hebben jullie dus fantastisch weer gehad en veel gezien. Ja ja...... niet iedereen loopt meteen het "Rhodosvirus"op, maar uit ervaring van anderen weet ik dat het soms wel na enkele jaren plotseling de kop opsteekt :wink: :wink:

P.S. Wij zaten vrij achterin (rechts) plaats 26 :P

gr, Frans


Haha, wie weet komt het inderdaad nog :).

Dan zaten we maar drie rijen bij elkaar vandaan, ik zat op rij 22 of 23 geloof ik. Ook rechts :P. Ik vond het wel een leuke vlucht (ging wel aardig ruig) :).

Plaats reactie