Rhodos mei 2008

Afbeelding
Plaats hier uw vakantieverhaal of reisverslag over uw belevenissen op Rhodos
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Rhodos mei 2008

Bericht door Rhodosgrietje » za mei 10, 2008 6:40 pm

De voorpret begon dit jaar al vroeg. Maanden was ik aan het aftellen en toen was het bijna zover. Dinsdag 29 april was ik vol goede moed mijn koffer aan het inpakken, tot ik gebeld werd door mijn moeder. Zij belde mij vanaf het reisbureau om te melden dat ons hotel Lomeniz nog dicht zat en dat we naar een ander hotel moesten. De enige optie die ze nog hadden in Rhodosstad was hotel Cactus. Ik dus gelijk zoeken op vakantiereiswijzer.nl en tot mijn schrik kwam ik daar toch wel een hele hoop negatieve berichten tegen confused Gelukkig hoorde ik hier dat sommige mensen al jaren terug gingen naar dit hotel en was ik gerustgesteld biggrin

Op 1 mei was dan eindelijk zover, na een vlucht van 3 uur en 15 minuten landde we op ons eiland. Binnen een uur stonden we in onze hotelkamer vanwaar we een schitterend uitzicht hadden over het strand en de zee ( inclusief geweldige zonsondergang). Binnen een half uur zaten we lekker te lunchen op ons favoriete terrasje bij Oasis. Het was heerlijk om weer door de oude stad te wandelen, zeker met al die mooie platen over de lijdensweg die ophingen. Jammer alleen dat ze grotendeels afgedekt waren. Overal hingen mooie droogbloemen, echt een geweldig gezicht.
'S avonds maar eens een kijkje gaan nemen bij Romeo, want als forumlid moet je daar natuurlijk een keer gegeten hebben smiles Ik snap nu waarom jullie allemaal zo verslaafd zijn aan dit restaurant... biggrin Ik heb er heerlijk gegeten en heb mijn ogen goed de kost gegeven redface En er volgde nog vele avonden...

Aangezien wij niet zo van georganiseerde excursies houden maken wij er een sport van om met een bus vanuit de Neo Agora ergens heen te gaan. Onze eerste reis begon in Faliraki en eindigde in Kalithea bij de termen. Dit was een reis die echt de moeite waard was, de termen zijn zo mooi en je kunt daar heerlijk vertoeven met het warme weer.
Zaterdag zijn we naar Symi gegaan, een heerlijke boottocht gehad in de zon met een verkoelend briesje( harde wind)
Panoromitis op zich was niet bijzonder, het kerkje daar wel. Het mooie was wel dat toen wij daar aankwamen de priester net bezig was om de boten te zegenen. Dat was heel bijzonder om mee te maken.
Symi zelf is heel prachtig, al die verschillende kleuren huizen. Heerlijk rond gewandeld tussen al de huisjes door, het ene pad was nog mooier als het andere. Je waande je echt in een soort sprookje, net alsof je in een schilderij liep.
Maandag besloten we naar Lindos te gaan om de Akropolis te beklimmen, met vol goede moed waren we aan de klim begonnen. Maar halverwege de klim kwamen we tot de conclusie dat de Akropolis op maandag altijd gesloten is ( hadden we moeten weten redface ) Op de weg naar huis nog een tussenstop gemaakt in Arhangelos. Leuk plaatsje, maar ik zou er niet graag verblijven. Geef mij maar Rhodosstad maar, alles in de buurt en dichtbij de oude stad.
Dinsdag lekker door Rhodosstad gewandeld en de markt bezocht in Zephyros. Was leuk om mee te maken, zeker om te zien hoe ze daar omgaan met hygiene. Verse vis ligt daar gewoon op een plaat, terwijl die hier in ijs gekoeld moet worden.
En nu zit ik in de Nederlandse zweterige zon met heimwee te verzinnen hoe ik er volgend jaar weer naar toe kan question question


Yassou Rhodosgrietje
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Rhodos mei 2008

Bericht door Rhodosfan » za mei 10, 2008 8:11 pm

Kalispera Grietje,

Welkom thuis en bedankt voor je leuke reisverslag. razz Zo te lezen is hotel Cactus je dus uiteindelijk toch wel goed bevallen. Het was dus weer "heerlijk thuiskomen" op ons eiland.

Je hebt helemaal gelijk wat het eiland Symi betreft: het naderen van de haven van Symi is een unieke ervaring en prachtig om te zien hoe al die huisje zo tegen de berg "geplakt" zijn. razz

Zo, nu weer even afkicken smiles , alhoewel, aan het weer zal het niet liggen want sinds een week en ook de komende tijd hebben we hier in ons landje "echt Rhodos-weer" razz

P.S. mogen we ook nog hopen op recente foto's van ons eiland question smiles

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: Rhodos mei 2008

Bericht door Marleen » zo mei 11, 2008 1:01 pm

Hoi, Rhodosgrietje,

Wat ik me afvraag, heb jij ook gewoon kaartjes bij de Mandrakihaven gekocht voor
de bootreis naar Symi??

En is het de moeite waard om verschillende aanbiedingen te bekijken, of kost het
ongeveer allemaal hetzelfde???

Een vraag van mijn dochter is, of je snel misselijk wordt op deze boten???


Groetjes, Marleen smiles smiles
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: Rhodos mei 2008

Bericht door Marleen » zo mei 11, 2008 1:03 pm

Hoi, Rhodosgrietje,

Oeps, vraagje vergeten!!!

Ben je met een tochtje naar Symi een hele dag kwijt??

P.S. Je merkt het wel, Symi staat ook op ons verlanglijstje!!


Groetjes, Marleen smiles smiles
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Re: Rhodos mei 2008

Bericht door Ella » zo mei 11, 2008 2:10 pm

Indeerdaad wat een leuke verslag joh, echt leuk om te lezen, en fijn voor je dat je op simi bent geweest, ja wij hebben het ook een leuk uitje gevonden, even iets anders dan Rhodes ,maar!!!! zeker de moeite waard!
Wij vonden het ook leuk om Rhodes stad vanaf de zee kant te zien! dus tja het binnen varen in de haven hebben wij heel mooi gevonden!

Voor Marleen
* zee ziekte krijg je vlugger als je met de langzame boot gaat , als jou dochter er heel snel last van heeft, dan zal iktoch echt voor de snelle boot kiezen!!! bij de anwb zijn bijzondre armbandje te koop met magneetjes , deze helpen ook wel!

*je bent wel een hele dag kwijt vind ik zelf je vaar met de snelle boot dacht ik 45 minuten naat het klooster, daar ben je een uur daarna vaar je naar Simi daar verblijf je vier uur! en dan vaar je terug!!! ik gellof dat wij wwer om 5 uur de haven binnen voer! dus voor het eten ben je wel weer terug hoor!

* bij de Mandraki haven is het gewoon het goedkoopste dus zoek niet verder!( echt een gids heb je niet nodig daar dus betaal daar niet voor zou ik zeggen!!!

Groet ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Conny
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 790
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 12:05 am

Re: Rhodos mei 2008

Bericht door Conny » zo mei 11, 2008 11:43 pm

Hoi Grietje

De borden van de Pasen zijn altijd verpakt in plastic dat is voor de regen alleen met de Paas zijn ze eraf
En de kransen hangen ze altijd op met 1 mei de Dag van de Arbeid

En Romeo is ook toppie he wij komen er om de dag
we wisselen elke dag tussen Romeo en Rustico smiles
Helemaal Verslaafd aan Rhodos



Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Re: Rhodos mei 2008

Bericht door Rhodosgrietje » za mei 17, 2008 10:38 am

Kalimera Marleen,
wij hebben inderdaad gewoon kaartjes gekocht bij de Mandrakihaven. Wij hebben de Catamaran Symi II genomen, deze boot beviel ons heel goed.
Je kan er binnen en buiten zitten. En wat de misselijkheid betreft, ik ben niet snel zeeziek. Maar ik denk dat dat op deze boten ook wel meevalt. Je hebt zoveel om te zien dat je vergeet zeeziek te worden smiles

Wij zijn ´s morgens om 9uur vertrokken en rond 11 uur waren we in Panoromitis. Rond 12uur voeren we daar weer weg richting Symi, daar kwamen we rond 13uur aan. `S avonds rond 17:30 uur waren we weer in onze haven biggrin

@Conny:
Wij dachten echt dat wij de oude stad op ons duimpje kende. Maar wij hadden die paasborden nog nooit eerder gezien... Dus ze hebben gelijk als ze zeggen: je ziet er elk jaar weer iets nieuws smile
En ja Romeo is echt heel leuk. Het eten is er voortreffelijk en de sfeer die er hangt is gewoon hartstikke goed. Wij kwamen er ook om de dag.

Avtio Grietje
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Gebruikersavatar
Conny
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 790
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 12:05 am

Re: Rhodos mei 2008

Bericht door Conny » za mei 17, 2008 4:41 pm

Hoi Grietje

Dan was je nooit rond de paas tijd zeker daar , want dan alleen hangen de borden er
Helemaal Verslaafd aan Rhodos



Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosgrietje
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 169
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 11:14 am

Re: Rhodos mei 2008

Bericht door Rhodosgrietje » za mei 17, 2008 8:04 pm

Hoi Conny,
nee dat klopt. Was daar nooit rond de paastijd. Maar ik denk dat ik vaker rond die tijd daar zal zijn...
Vind het schitterend om te zien al die borden en die bloemen biggrin
Ik mis Rhodos, mijn eiland, mijn tweede thuis

Gebruikersavatar
Conny
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 790
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 12:05 am

Re: Rhodos mei 2008

Bericht door Conny » zo mei 18, 2008 1:50 am

Ja is echt een mooie tijd om daar te zijn

Vooral met de pasen biggrin kan ik je echt aan raden

En de bloemen zijn dan ook heel mooi
Helemaal Verslaafd aan Rhodos



Afbeelding

Plaats reactie