Familietrip Rhodos Mei 2008

Afbeelding
Plaats hier uw vakantieverhaal of reisverslag over uw belevenissen op Rhodos
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ladiko
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 162
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 9:34 pm

Familietrip Rhodos Mei 2008

Bericht door Ladiko » za mei 24, 2008 10:12 am

Beste Rhodos fans.

Vandaag al 14 retour van Rhodos en nu pas tijd door prive omstandigheden om een verslagje te maken. redface redface

Op 1 mei om 06.05 uur vanaf Dusseldorf met de hele familie ( twee kinderen van 18 en 21 , laatste met vriend , moeder en schoonmoeder en natuurlijk mijn vrouw en ik) voor 10 dagen met Air Berlin naar Rhodos waar we 10.00 uur arriveerden.

Weer bij aankomst was zonnig en 22 graden, later vernam ik dat dit de eerste dag zon was daar het vanaf pasen steeds elke dag geregend had.
Eerst ons geinstalleerd in Belvedere Beach hotel in Rhodos-town waar we op verzoek drie gerenoveerde kamers naast elkaar met zeezicht hadden gekregen.

Daarna natuurlijk een lange wandeling langs de zee, nieuwe stad en uiteindelijk de oude stad. Onze reisgenoten wisten niet wat ze zagen en stonden vaak met open mond te kijken.(hoewel mijn moeder al twee keer in Ixia had gezeten)
Afbeelding

Uiteindelijk na dorst en honger te hebben gekregen naar Rustico om hun ook de gastvrijheid en het eten te laten proeven zoals daar gebruikelijk is.
Op afstand zag ik dat de man op straat een bekende was, en kwam ons al een stuk tegenmoet.
Afbeelding

De eerste ontmoeting aldaar duurde aldaar al bijna tot de avond omdat we gewoon niet wegkwamen.

De barman Johny (iannes) van vorig jaar (man van Pipi) staat nu als hulpkelner in de taverne zelf
Afbeelding

en achter de bar staat een nieuwe jongen genaamd Danni
Afbeelding

Ook Kostas wordt een jaartje ouder en heeft inmiddels iets op zijn neus gekregen :
Afbeelding


De eerste dagen daarna hebben we steeds gewandeld door de nieuwe en oude stad met de bekende tussenstop in de middaguren.

Bij de wandelingen bleek dat paleis van de grootmeester inderdaad geheel gesloten was vanaf de Ridderstraat
Uiteindelijk bleek dat een rolkraag van een van de torens gedeeltelijk naar beneden was gevallen en moest eerst herstelt worden, hoewel men nog niet erg hard bezig was.
Afbeelding

De middelste dagen van de vakantie hebben we een auto voor 7 man gehuurd en hebben we de gebruikelijke jullie bekende bezienswaardigheden op het eiland bezichtigd zoals Embona, Faliraki, Filerimos, Lindos, 7 Bronnen, Castle Cristina, Kallithea enz.
Op twee middagen hiervan zijn we naar ons geliefde beach (Nicolas beach)aan de oostkust geweest om nog wat te zonnen .
Ik had deze winter een onderwatercamera op de kop getikt nav mijn ervaringen in het kleurrijke zeewater van afgelopen september.
Dus het water in met snorkel , wat nog extreem koud was ,en uiteindelijk nauwelijks een vis te zien , welke in september daar steeds talrijk zwemmen twisted .
Volgens de taverne eigenaar aldaar was het nog te koud en zochten de vissen de warmtestromen op en het was broedseizoen. Hij zou voor mij zorgen dat ze in september er weer waren. mrgreen mrgreen
Toch nog enige foto's gemaakt onderwater zoals de volgende :
Afbeelding

Afbeelding


De laatste dagen werd weer gewandeld ( Monte Smith, markten enz) en en door de kinderen werd een boottocht naar Symi gemaakt. En natuurlijk moesten de dames "shoppen".
(verse vis op de markt)
Afbeelding

Bij de wandeling langs de stadsmuren ontdekte ik een (nacht)vlinder die ik nog niet eerder gezien had, mogelijk jullie wel question question
Afbeelding

In de 10 dagen dat we daar waren hebben we geluk gehad met het weer. We hebben steeds tussen de 21 en 24 graden gehad en een middag een flinke onweesbui . Ik begreep dat het voor 1 mei erg wiselvallig was geweest met regen en veel bewolking en lage temperaturen.
Wel meerdere dagen een behoorlijke wind waardoor je moest zorgen bij deze temperaturen onder de 25 graden dat je uit de wind bleef om het echt lekker te hebben (grieken liepen natuurlijk nog in winterjas)

Op zaterdagavond 10 mei te 17.30 uur werden we opgehaald om weer naar vliegveld te gaan om om 20.20 uur op te stijgen met Tui naar Dusseldorf
De buschauffeur vertelde dat de nieuwe hal van het vliegveld (gebouwd met veel subsidie EU) inmiddels klaar was en enige weken geleden met alle kopstukken officieel geopend was met een groot uitgebreid feest. Echter de dag erna had men alles weer netjes gesloten en de hal was niet in gebruik genomen onder het motto we krijgen geen personeel genoeg.

Gelukkig was het in de oude hal die zaterdagavond niet druk en waren wij in 10 minuten boven aan de koffie en nadat de vlucht 10 minuten eerder vertrok , om 22.45 uur weer op het duitse vliegveld. Om 01.00 uur lagen weer in ons vertrouwde bed alweer af te tellen voor September.

Dag erna belde mijn oudste dochter en haar vriend om te vragen wat volgend jaar de mooiste tijd was voor hun om te gaan , want ze wilden al gaan sparen . ( alweer twee mensen besmet met virus) lol lol

Afbeelding



Yassas

Ladiko

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Familietrip Rhodos Mei 2008

Bericht door Rhodosfan » za mei 24, 2008 10:50 am

Hallo Ladiko,

Bedankt voor je leuke reisverslag en zeker ook voor de geplaatste foto's. razz razz Hardstikke goed dat het " virus " nog altijd zijn werk doet smiles

Ja......nu weer aftellen, maar het duurt niet meer zo heel lang tot september mrgreen

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: Familietrip Rhodos Mei 2008

Bericht door Marleen » za mei 24, 2008 8:19 pm

Hoi, Ladiko,

Leuk weer iets te lezen van mensen die net terug zijn.
Jullie hebben inderdaad geluk met het weer gehad.
Geweldig die onderwaterfoto,s!!!!

Voor deze week zijn de weerberichten voor Rhodos uitermate gunstig cool cool
Ohhhh, ik krijg zo,n zin om te vertrekken mad mad mad

groetjes, Marleen smiles smiles
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

Gebruikersavatar
Ladiko
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 162
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 9:34 pm

Re: Familietrip Rhodos Mei 2008

Bericht door Ladiko » zo mei 25, 2008 10:13 am

Ik heb nog een paar onderwaterfoto's maar die zijn niet geheel scherp.
Dit gelet op de temperatuur van zeewater en het niet geheel stilhouden van de camera door mij ofwel bibberen. sad sad

Ik zal ze toch even plaatsen en hoop in begin oktober er ook wat met vis te kunnen plaatsen. smiles smiles

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Familietrip Rhodos Mei 2008

Bericht door Rhodosfan » ma mei 26, 2008 12:37 pm

Hoi Ladiko,

Ondanks het "bibberen" vind ik de foto's goed gelukt en best wel mooi razz razz

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Re: Familietrip Rhodos Mei 2008

Bericht door Ella » di sep 02, 2008 7:04 am

late reactie maar!!!!!!
Wel de moeite waard om je een compliment te geven voor je verslag en zeker de foto,s. qw7
dit maak juist deze forum zo orgineel, het is dus duidelijk Rhodes is mooi onder de zee spiegel en ook daar boven!!!! qa3

Hartelijke groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Ladiko
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 162
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 9:34 pm

Re: Familietrip Rhodos Mei 2008

Bericht door Ladiko » di sep 02, 2008 9:10 am

efcharisto poli ELLA

Bedankt voor de "bloemen" aq4

Ik hoopachter enige weken ook wat foto's te kunnen maken en nu met de mooie vissen die ik normaal in september daar zie.
Ik zal die dan plaatsen.


yassas

Ladiko

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Familietrip Rhodos Mei 2008

Bericht door Rhodosfan » di sep 02, 2008 10:03 am

Ladiko schreef:met de mooie vissen die ik normaal in september daar zie.

yassas

Ladiko


Hoi Ladiko,

Onderstaande vis gaan we in september hoogstwaarschijnlijk zeer zeker zien smiles smiles smiles

http://lickyourownbowl.files.wordpress. ... n-foil.jpg

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Re: Familietrip Rhodos Mei 2008

Bericht door Ella » di sep 02, 2008 10:07 am

het ziet er lekker uit maar de ogen vind ik altijd niet om aan te zien smiles
Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Ladiko
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 162
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 9:34 pm

Re: Familietrip Rhodos Mei 2008

Bericht door Ladiko » di sep 02, 2008 10:40 pm

Nou Frans,

Ik denk dat je die vis dan echt niet meer zo zal zien. aq4

yassou

Ladiko

(nog even volhouden )

Plaats reactie