Rhodosvakantie september 2008

Afbeelding
Plaats hier uw vakantieverhaal of reisverslag over uw belevenissen op Rhodos
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Rhodosfan » wo okt 08, 2008 7:01 pm

Hallo allemaal,

Aan alles komt een eind, zodoende ook aan deze voor onze 11e rhodosvakantie. Het was zo als vanouds.......weer even thuiskomen razz

Ja, het weer, gezien onze ervaringen de laatste 10 jaren was het deze keer toch iets minder. We hebben 2 bewolkte dagen gehad en 2 avonden behoorlijke plensbuien met op een avond zelf hagelstenen. Voor ons onbekend op Rhodos in juni en september. De temperaturen waren ok, zo rond de 24 a 25 graden en hebben nog iedere dag in de korte broek kunnen lopen. smiles

Hotel Athineon is ons zeer goed bevallen. zeer ruime en nette kamer, keuken, slaapkamer, hal en badkamer. Iedere dag schoonmaak en schoon beddegoed. exclaim Ondanks dat het hotel zo goed als volgeboekt was waren er iedere middag nog voldoende ligbedden beschikbaar bij het zwembad. Personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. De toegang naar de oude stad ligt op 200 meter afstand.

Uiteraard waren we bijna iedere dag te gast bij onze stamtaverne Rustico en hebben we weer genoten van het griekse eten en drinken. razz Wat ons opviel in Rhodosstad, was dat men toch behoorlijk aan de weg aan het timmeren is om de stad aantrekkelijker te maken. Zo was het al jaren lelijke terrein, waar vroeger het openbare zwembad lag geheel vernieuwd en is er nu een prachtig park met fonteinen en diverse eet- en drinkgelegenheden voor in de plaats gekomen. Ook zijn langs de Mandrakihaven alle drank- ijs en versnapperingen cabines verdwenen en zijn die onmogelijk verroeste ijzeren bankjes voorzien van mooie houten zittingen.

We hebben in ieder geval weer genoten en waren verheugd om alle "oude en nieuwe bekenden" weer te ontmoeten.

Hieronder enkele foto's van dit jaar.

gr Frans en Riekie.

Uitzichten vanaf de vierde verdieping van ons hotel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook dit kan gebeuren!

Afbeelding

In plaats van oude zwembadterrein

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Marleen » wo okt 08, 2008 8:19 pm

Hoi, Frans,

Leuk om toch ( ook al voor ons!!) weer bekende dingen te lezen en te zien.
De foto aan het zwembad is vast ,s morgens vroeg gemaakt of na 19.00 uur, het is ZOOOO
rustig. Leuk dat Athineon jullie ook goed bevallen is, na zoveel keer Rhodos lijkt het me moeilijk
om andere appartementen uit te proberen. Wat wij zo schitterend vonden was de ligging,
je bent in een wip in de Oude Stad, SUPER TOCH????

Voor ons staat al vast.....2009 weer Athineon en i.p.v. 5 keer Rustico.....iets vaker Rustico sd2 sd2


Groetjes, Marleen smiles smiles
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Rhodosfan » do okt 09, 2008 10:21 am

Hoi Marleen,

Je zult het niet geloven, maar de foto van het zwembad is om 09.30 uur gemaakt. mrgreen

en nu............weer aftellen smiles smiles

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Marleen » do okt 09, 2008 8:02 pm

Hoi, Frans,

Kan ik inderdaad moeilijk geloven, 2 handdoekjes, maar????
Ga je nu al AFTELLEN?????
Ik wacht nog ff, druk op het werk, vlgd. week vakantie en dan nog een maandje en
dan komen de nieuwe catalogussen weer uit. Verheug ik me al weer op.
Niet dat ik( we ) ergens anders naar toe wil, maar gewoon, je weet wel......even weer in
dromenland zijn en wegzwijmelen met mooie foto's van Rhodos.

We zijn trouwens ook over de MEI-vakantie aan het denken w1 w1


Groetjes, Marleen smiles smiles
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

Roland
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 20
Lid geworden op: vr sep 12, 2008 9:28 am

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Roland » vr okt 10, 2008 9:02 am

Hallo, leuk dat jullie het zo fijn hadden! We zaten te eten bij Romeo op het moment van de hagelbui.. maar toen het over was, was de sfeer ook helemaal top!
200m van de oude stad klinkt erg goed..! We willen in mei nog een keer gaan, maar dan dichterbij de oude stad... dit is dus een mooie optie!

Gebruikersavatar
mariska
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 380
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 7:49 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door mariska » za okt 11, 2008 11:57 am

Hoi Frans en Riekie,

Leuk om te zien ( zeer herkenbaar smiles ) en te lezen, dat jullie ook weer een geslaagde vakantie hebben gehad ! razz
Ja, van het weer kun je af en toe niet op aan...zelfs niet op Rhodos ! rolleyes
Btw....hadden jullie toevallig kamer 420...? smiles

Groetjes,

Mariska

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Rhodosfan » za okt 11, 2008 12:03 pm

Hoi Mariska,

Neen, we hadden kamer 213.

De foto's hebben we gemaakt op het dakterras van de 4e verdieping.

gr, Frans

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Lionne » zo okt 12, 2008 9:12 pm

Hoi Frans en Riekie,

heerlijk om via jullie weer even "terug" te zijn! Voor ons is het al weer bijna een half jaar geleden en zijn al een flink eind op weg met aftellen (mei 2009- 2e keer!).
11e keer voor jullie eekx question eekx question eekx question nou, q2 dan hebben wij zeker nog heel wat te ontdekken zeg. Weten jullie trouwens naast die lekkere eetadressen soms ook waar het 's-avonds heel gezellig is smiles xx3 . "palingpop en friet van piet" zijn niet zo aan ons besteed . Liever Griekse of internationale muziek. We zouden het leuk vinden om hier iets meer over te weten. Treffen jullie daar ook wel eens forumkennissen w2 of zo, of toch meer stamgasten of Griekse kennissen misschien question. Misschien wagen jullie ook wel een dansje xx2. We zijn benieuwd ...................... alle reacties zijn welkom.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Rhodosfan » ma okt 13, 2008 9:09 am

Hoi Lionne,

Zoals reeds eerder beschreven hebben wij in Taverne Rustico in de oude stad onze "stamtaverne" gevonden. Super gezellig, lekker en betaalbaar eten en drinken, geweldig personeel. Muziek aldaar is meestal grieks en komt vanaf een CD-speler. De taverne kan zo'n 110 gasten herbergen. Restaurant Romeo in de oude stad is groter ( zo'n 450 gasten) en er is iedere avond live muziek. Uiteraard zou je aldaar zeker een dansje kunnen wagen razz
Zelf treffen we bij Rustico vaker forumvrienden en de laatste jaren ook steeds meer collega's ( mond op mond reclame smiles ) Uiteraard treffen we vaker stamgasten en wel uit heel europa. Doordat we hier vaak te zien zijn krijg je natuurlijk ook kennis aan de nabij gelegen winkeltjes en ondertussen zijn deze ook al vrienden geworden.

Voor ons is Rhodos ook in belangrijke mate eveneens Rustico geworden. Je leert het personeel steeds beter kennen ( ook hun familie en al het wel en wee smiles ). Een leuke bijkomstigheid is ook dat zij met plezier ons steeds meer Griekse woordjes en uitdrukkingen proberen te leren. deax

groetjes,

Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Lionne » ma okt 13, 2008 3:24 pm

Hoi Frans,

als ik dat allemaal zo lees kan ik me goed voorstellen dat Rhodos/Rustico bijna niet meer weg te denken is uit jullie leven en waarom jullie steeds terug willen. Zelf krijg ik nu ook super veel zin om dit met eigen ogen en zintuigen te beleven xx3 aq5 We gaan er zeker naar toe, hopelijk is het gemakkelijk te vinden? Kun je er dan ook na het eten gewoon blijven tot 's-avonds laat?
Ps. weet je soms ook of er rechtstreekse bussen rijden van Kalithea naar bv. Trianda/Ixia/Kremasti of moet je altijd via het grote busstation in de stad?

qw7 .

groetjes Lionne
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Rhodosfan » ma okt 13, 2008 3:58 pm

Hallo Lionne,

Hierbij, voor zover je ze al niet hebt, de links naar Rustico en Romeo:

http://www.rustico-restaurant-rhodes.co ... asp?PID=47

http://www.romeo.gr/

Zeer zeker kun je zo lang blijven als je wilt. razz Dat is juist het leuke, in tegenstelling tot het eten in een hotel, waar je na 30 a 45 minuten het voor gezien kunt houden. Voor ons zijn de avond-etentjes avondvullend. Dus b.v. voorgerecht - hoofdgerecht - nagerecht, van 20.00 tot 22.00 en daarna...tot vaak in de kleine uurtjes lachen en gezelligheid. razz razz razz

Volgens mij rijden de bussen,zowel langs de oost- als langs de westkust altijd via Rhodosstad.

groetjes en nog veel voorpret smile smiles

Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Marleen » ma okt 13, 2008 7:57 pm

Hoi, Lionne,

Ik( wij ) zijn het helemaal eens met Frans.
Ook wij zijn pas 2 keer op Rhodos geweest ( vlgd. jaar de 3de keer ) en wij hebben al
8 keer bij Rustico gegeten en 3 keer bij Romeo.
Voor ons komt Rustico op de eerste plaats, lekker eten, SUPER-personeel, werken keihard en
hebben nog altijd tijd voor een grapje of een praatje, geweldige sfeer.
Je bent hier echt te gast, maar als je er vaker komt, herkennen ze je en dat is zo GEWELDIG biggrin biggrin
Het is er altijd super gezellig, je kunt zo lang blijven ''hangen''als je wilt.
Ze lopen echt hun benen onder hun........uit!!!!
Ik vind het eten daar UIT DE KUNST.

Wij weten nu al........vlgd. jaar weer Rhodos en het eerste restaurant is weer RUSTICO.



Groetjes, Marleen smiles smiles
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

Roland
Gevorderde User
Gevorderde User
Berichten: 20
Lid geworden op: vr sep 12, 2008 9:28 am

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Roland » di okt 14, 2008 10:47 am

Wij zijn voor het eerst naar Rhodos geweest en ja, je moet er zeker wat gaan eten. Ontzettend gezellig, personeel erg gezellig!! En het eten.... tja.. ik heb er ontzettend van genoten! mrgreen
We zijn twee keer naar Rustico geweest en nog naar Romeo. Romeo met de live muziek was erg gezellig!
De laatste keer toen we bij Romeo zaten, heb ik zo ontzettend genoten van het eten en proefde het echte Griekenland. Klinkt misschien overdreven, maar ga maar eens! biggrin
Rustico was ook erg gezellig en vooral ook erg lekker. Ik vind de inrichting ook helemaal top!! We hadden mijn ouders mee uit eten genomen. Mijn ma had het nooit eerder op, grieks eten en nu is ze verzot op de mousaka en heeft dan ook gelijk een grieks kookboek gehaald mrgreen

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Lionne » di okt 14, 2008 9:01 pm

Hoi allemaal,
qw7
met zoveel positieve reacties kan ik niet anders zeggen dan dat beide tavernes nu bovenaan mijn lijstje staan van "te doen in Rhodos in mei 2009". Ik verheug me er nu al op en ik zal jullie zeker laten weten hoe het ons is bevallen. De menukaarten heb ik al uitgebreid bestudeerd.
sd2 sd2 sd2 Ja jullie zien het goed :
Gisteren hebben we geboekt !!!
Precies vandaag over 7 maanden (klinkt nog ver weg he? zijn we weer terug in lols R lols H lols O lols D lols O lols S lols
yoehoe exclaim exclaim exclaim ik ga helemaal uit mijn dak.

Groetjes en nogmaals bedankt, Lionne

ps. leuk al die icoontjes, genoeg te kiezen en lekker kleurrijk!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Rhodosfan » di okt 14, 2008 9:07 pm

Hoi Lionne,

enne................wat gaat het worden question question

Kalithea of Rhodosstad of.......

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Lionne » di okt 14, 2008 9:27 pm

Hoi Frans w2

We hebben een aantal mogelijkheden bekeken, vakantiereiswijzer geraadpleegd, maar uiteindelijk toch weer gekozen voor hotel Kalithea Mare Palace. Reden: fantastische ligging met uitzicht op de baai van de Kalithea thermen, romantische baai om te zwemmen en te relaxen, goede keuken met voldoende variatie, verse groenten en fruit, diverse themabuffetten ( ook Griekse gerechten maar misschien niet zo authentiek als bij Rustico). Geen aso-gedrag in restaurant of zwembad. Prima verhouding prijs/kwaliteit. Natuurlijk ook de gunstige vlucht met 1-2-FLY vanaf Düsseldorf. Waarom dan risico lopen? Maar wie weet, een volgende keer misschien ?
groetjes Lionne
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Rhodosfan » di okt 14, 2008 9:34 pm

Hoi Lionne,

Ik had dit hotel al gezien bij 1-2-FLY. enne......over de prijs kun je ook niet klagen, toch razz

alvast veel voorpret. smiles

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Lionne » di okt 14, 2008 9:46 pm

Hoi Frans,
ja zo denk ik er ook over. Die houdt ons in ieder geval niet tegen om ook eens af en toe gezellig in de stad te blijven en te eten. We blijven er toch twee weken. Mogelijkheden genoeg dus en vanuit Kalithea kun je eenvoudig alle kanten op.
Groetjes Lionne smiles smiles smiles
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Rhodosfan » di okt 14, 2008 9:59 pm

lionne schreef:Hoi Frans,
ja zo denk ik er ook over. Die houdt ons in ieder geval niet tegen om ook eens af en toe gezellig in de stad te blijven en te eten. We blijven er toch twee weken. Mogelijkheden genoeg dus en vanuit Kalithea kun je eenvoudig alle kanten op.
Groetjes Lionne smiles smiles smiles


en daarbij: na een gezellige avond in b.v. Rhodosstad ben je met de taxi voor zo'n 7 euro in kalithea. Moet je in nederland voor komen smiles
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Lionne » di okt 14, 2008 10:08 pm

Ja, heerlijk toch ! Kun je zo je bed inrollen.
Zou je nog ergens anders naar toe willen dan naar ons Rhodos ? Ik niet hoor ....
Wie weet wat daar nog meer fijner is dan hier, weet iemand van jullie dat, dan hoor ik het graag !! w7
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ella
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1117
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 10:59 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Ella » wo okt 29, 2008 8:39 pm

Gezellig z,on verslagje MET FOTO's jammer van dat bootje zeg daar is niet tegen aan te hozen!!!
Frans het is altijd weer leuk om te lezen hoe mensen genieten op onze dierbare eiland, en ik moet zeggen het is en blijft altijd weer een belangerijk iets Foto,s plaatsen dat maak deze forum nog vrolijker dan het al is!!! qw4

Groet Ella
Ik ben een erg groot fan van het eiland Rhodos.

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: Rhodosvakantie september 2008

Bericht door Marleen » wo okt 29, 2008 8:44 pm

Helemaal mee EENS, Ella !!
GEZELLIG !!!!!

Groetjes, Marleen smiles smiles
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

Plaats reactie