Rhodosvakantie juni 2009

Afbeelding
Plaats hier uw vakantieverhaal of reisverslag over uw belevenissen op Rhodos
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Rhodosvakantie juni 2009

Bericht door Rhodosfan » wo jul 01, 2009 9:14 am

Hallo vrienden,

Hierbij dan ons reisverslag van onze 12e vakantie op Rhodos.

Zoals reeds eerder aangehaald was het voor ons de eerste keer dat wij vanaf Düsseldorf naar Rhodos vlogen en ik moet zeggen, het heeft ons uitstekend bevallen. Na een voorspoedige vlucht en zonder vertraging landen wij op zondag, 7 juni omstreeks 19.05 uur op Rhodos. De zon scheen nog en het was nog steeds ongeveer 28 graden, dus we voelden ons weer thuis. lols

Vervolgens verliep alles supersnel en waren we een uurtje later reeds in ons hotel Esperia in Rhodosstad. Nadat we uitgepakt hadden en ons koelkastje gevuld hadden gingen we zoals vanouds natuurlijk meteen naar onze stamtaverne Rustico. Na de hartelijke begroetingen van de gehele staf hebben we daar onze eerste griekse maaltijd en drankjes genoten en hebben we er maar meteen een avondvullend programma van gemaakt. Zoals de ingewijden onder jullie wel al weten waren er enkele personeelswisselingen waaronder een nieuwe chefkok. Wij kunnen alleen maar zeggen: het was iedere avond weer een feest-eten mrgreen ( ikzelf ben 2 kilo bijgekomen) .

Hotel Esperia beviel ons weer bijzonder goed. Sinds de laatste keer in 2007 is de gehele entree ( receptie, bar, zithoeken) vernieuwd en is er een lift bijgekomen. Ook is het ontbijtbuffet iets uitgebreider geworden. Personeel is zeer vriendelijk en gastvrij en het schoonhouden van de kamers en het hotel is uitstekend.

Je hoort nog wel eens van aardbevingen in deze streken en ja hoor; voor de eerste keer hebben we dit 2 maal mee gemaakt, d.w.z. in de eerste week was er een kleine beving omstreeks 08.00 uur, doch daar van hebben wij niets bemerkt daar wij ons reeds in de ontbijtzaal op de begane grond bevonden. In de tweede week echter, omstreeks 17.00 uur, zaten wij op ons balkon ( 4e verdieping) en voelden wij opeens gedurende ongeveer 8 seceonden een licht schudden van het balkon. Was best wel even beangstigend, doch toen ik naar beneden keek, zag ik dat de mensen die op straat liepen niets bemerkten.

Na onze vakantie op Rhodos in september vorig jaar ( het weer was toen niet wat wij gewend waren) hadden we dit jaar weer het ouderwetse Rhodosweer. Iedere dag een strakblauwe lucht, 30 graden in de schaduw met een verkoelend licht briesje en 15 dagen alleen maar, zon…zon….zon. Deze vakantie zijn we 3 keer een hele dag naar een van de rotsstrandjes in Kalithea geweest. Prachtig. Het is net of je in kraanwater zwemt, ongelofelijk helder, geen wind en maar bakken in de zon. Een dag was het zelfs 36 graden in de schaduw en 48 graden in de zon. Ondanks dat ikzelf niet snel verbrand is het er toch van gekomen en heb ik de volgende dag me toch wat meer in de schaduw opgehouden. scool

Hoe was het dit jaar op Rhodos? Zoals vanouds nog steeds gezellig, verwarmend, vriendelijk en gastvrij. Wat veranderd is? De toeristen zelf. Zal wel alles te maken hebben met de huidige financiele onzekerheden. Je zag steeds meer mensen met de bekende All-In-bandjes lopen en de mensen eten toch meer in de hotels. Ook de winkeliers klaagden over de geringere kooplust van de toeristen. Ondanks dat Rustico volgens mij niets te klagen had kan ik mij nog vorige jaren herinneren dat de gasten met een drankje van het huis buiten de taverne geduldig stonden te wachten op een vrijgekomen plaatsje. Dit was dus dit jaar niet het geval. Voor de kenners: om de hoek bij Rustico was een zeer goed lopend visrestaurant Symposium. Helaas, dit jaar dicht en staat te koop. De prijzen dit jaar. De bustarieven zijn hetzelfde gebleven, te taxitarieven gemiddeld 1 euro duurder en in de winkels een lichte prijsstijging. Ook bij Rustico schat ik zo een prijsverhoging van gemiddeld 50 cent tot 1 euro voor de gerechten. Voor alle duidelijkheid: in vergelijking met Nederland betaal je nog steeds maar de helft voor een avondje “grieken.” deax

Ook dit jaar verbleven we het grootste gedeelte in de oude stad en nog steeds vinden we weer nieuwe betoverende plekjes en steegjes. Ook zijn we weer enkele malen bij pension Minos boven op het dakterras geweest en hebben we genoten van de heerlijke “Frappe with icecream”. Dit jaar was voor ons een prachtige, zonnige, relaxte, heerlijke vakantie, waarin we weer veel Rhodosvrienden mochten ontmoeten, doch helaas gaat het altijd weer zo snel voorbij. We kunnen er echter nu weer een tijd tegen en verheugen ons alweer op de volgende keer Rhodos. Dit jaar zal het er zeker niet meer inzitten dus hopen we maar op een zonnige zomer en herfst in ons landje. biggrin

Hier onder enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

P.S, Voor enkele foto's van Tommy en Mira zie: http://rustico.xsbb.nl/viewtopic.php?f=23&t=809976
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lionne
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1536
Lid geworden op: ma aug 11, 2008 3:43 pm

Re: Rhodosvakantie juni 2009

Bericht door Lionne » wo jul 01, 2009 7:20 pm

Kalispera Frans, razz razz razz

Mooi reisverslag!! Na 12 keer nog steeds zo enthousiast!! Als ik dit lees dwalen mijn gedachten weer terug naar die mooie tijd. Wat is het toch heerlijk daar he?

Geniet maar lekker na,

groetjes Lionne smiles smiles smiles
Afbeelding

Gebruikersavatar
Marleen
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 1629
Lid geworden op: za mei 05, 2007 2:00 pm

Re: Rhodosvakantie juni 2009

Bericht door Marleen » wo jul 01, 2009 7:43 pm

Hoi, Frans,

WOOOWWWWW, ik krijg helemaal heimwee w9 w9 w9
Nog effetjes en dan MOGEN we gelukkig ook!!!

P.S. Mooie foto's van de strandjes bij Kalithea, aantal keren zijn we daar geweest.
Als ik de foto's op de site van Rustico weer zie, krijg ik al HONGER!!!!!
Ben BLIJ dat we iedere avond gaan uit eten!!!!!!

Groetjes, Marleen smiles smiles
28 juli 2013 de 7de keer naar RHODOS!
Wat een heerlijk virus !

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Rhodosvakantie juni 2009

Bericht door Rhodosfan » do jul 02, 2009 10:26 pm

Lionne schreef:Kalispera Frans, razz razz razz

Mooi reisverslag!! Na 12 keer nog steeds zo enthousiast!! Als ik dit lees dwalen mijn gedachten weer terug naar die mooie tijd. Wat is het toch heerlijk daar he?

Geniet maar lekker na,

groetjes Lionne smiles smiles smiles


Kalispera Lionne,

Ja, zo gaat dat. Tot 1999 waren wij echte Spanje-gangers tot dat wij Griekenland en met name Rhodos ontdekten. Sindsdien zijn wij echt "verslaafd" aan Griekenland. Het zal best wel gebeuren dat we mogelijk een volgende keer weer eens een ander Grieks eiland proberen, maar Rhodos is tot nu toe nummer 1

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Rhodosvakantie juni 2009

Bericht door Rhodosfan » do jul 02, 2009 10:27 pm

Marleen schreef:Hoi, Frans,

WOOOWWWWW, ik krijg helemaal heimwee w9 w9 w9
Nog effetjes en dan MOGEN we gelukkig ook!!!

P.S. Mooie foto's van de strandjes bij Kalithea, aantal keren zijn we daar geweest.
Als ik de foto's op de site van Rustico weer zie, krijg ik al HONGER!!!!!
Ben BLIJ dat we iedere avond gaan uit eten!!!!!!

Groetjes, Marleen smiles smiles


Hoi Marleen,

leuk he.....die voorpret biggrin biggrin biggrin

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Conny
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 790
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 12:05 am

Re: Rhodosvakantie juni 2009

Bericht door Conny » vr jul 03, 2009 2:59 pm

Hoi Frans

Wat een leuk en herkenbaar Rhodos verslag
Dus er is wel het een en ander gesloten
Zonde dat er weer een restaurant minder in het straatje zit

Leuke verandering weer he bij het personeel van Rustico

We kunnen niet wachten om weer heen te gaan , maar wanneer dat zal worden dat weten we nog niet
Helemaal Verslaafd aan Rhodos



Afbeelding

Gebruikersavatar
mariska
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 380
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 7:49 pm

Re: Rhodosvakantie juni 2009

Bericht door mariska » zo jul 05, 2009 1:31 pm

Hoi Frans,

Leuk verslag met bijbehorende foto's heb je weer van jullie vakantie gemaakt! razz
Grappig om te zien dat we (bijna) dezelfde foto hebben gemaakt!
Ook ik heb de aardbeving van 19 juni duidelijk gevoeld. Dat was inderdaad een vreemde gewaarwording!
Wij kijken ook, net als jullie, weer terug op een heerlijke vakantie! razz

Groetjes, ook aan Riekie,

Mariska




Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Rhodosvakantie juni 2009

Bericht door Rhodosfan » zo jul 05, 2009 3:15 pm

Hoi Mariska,

Ja inderdaad, dit jaar was weer echt ouderwets Rhodos.

Prachtig weer, leuke mensen, goed eten en drinken, geweldig hotel, goede gezondheid, goede vlucht en geen dag verveeld smiles

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Conny
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 790
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 12:05 am

Re: Rhodosvakantie juni 2009

Bericht door Conny » ma jul 06, 2009 10:33 pm

Hoi Frans en Mariska

Vorig jaar hebben we deze foto gemaakt

En kijk eens de rode eend staat er nog steeds nu

Afbeelding

Groetjes Conny
Helemaal Verslaafd aan Rhodos



Afbeelding

Gebruikersavatar
Rhodosfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1944
Lid geworden op: za nov 20, 2004 8:08 pm

Re: Rhodosvakantie juni 2009

Bericht door Rhodosfan » ma jul 06, 2009 10:41 pm

Hoi Conny,

Wat dacht je van deze: De rhodosstadters zullen hem wel herkennen biggrin Dit unieke vrachtautootje kwamen we al in 1999 tegen en werd toen al door de roest bij elkaar gehouden............maar hij doet het nog steeds.

juni 2009;

Afbeelding

gr, Frans
Afbeelding

Gebruikersavatar
Conny
Ultieme Rhodosfan
Ultieme Rhodosfan
Berichten: 790
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 12:05 am

Re: Rhodosvakantie juni 2009

Bericht door Conny » di jul 07, 2009 7:26 pm

Inderdaad en ze werken er ook nog steeds mee

Je ziet hem wel rijden met cement en stenen , dat die auto het nog houd lols lols

groetjes Conny
Helemaal Verslaafd aan Rhodos



Afbeelding

Plaats reactie