Afstand Lardos-Rhodos-stad

Afbeelding
Vragen en info's over Rhodos-stad en de overige vakantieplaatsen op het eiland
Plaats reactie
avg
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 11:38 am

Afstand Lardos-Rhodos-stad

Bericht door avg » ma jun 25, 2012 11:41 am

Hallo

Wij zouden in augustus graag naar Rhodos gaan met ons 3-jarige dochtertje en wij twijfelen tussen een hotel vlakbij Faliraki, of een hotel in Lardos.

Qua ligging lijkt de eerste optie me beter, omdat we dan wel eens uitstapjes van een halve dag kunnen doen. Qua hotel is Lardos beter.

Daarom mijn vraag: is het te doen om met een kleintje vanuit Lardos bv. naar Rhodos-stad te rijden, of naar de vlindervallei? Of is dit echt te ver?

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Afstand Lardos-Rhodos-stad

Bericht door rhodosliefhebber » ma jun 25, 2012 3:35 pm

Hallo avg,

Welkom. Hoe wil je naar Rhodos-stad en naar de Vlindervallei gaan? Met het openbaar vervoer of met een auto? Met de auto is het te doen vanaf Lardos, maar best een eindje voor een 3-jarige. Met de bus is het af te raden. Iedere busverbinding gaat via Rhodos-stad. Daar moet je dus in ieder geval altijd overstappen.
Realiseer je wel dat je qua temperatuur aan de top zit en dat het aan de oostkust altijd zo'n 5 graden warmer is dan aan de westkust. Voor hoogzomer zou ik je eerder de westkust aanraden, waar altijd een verkoelend briesje staat. Alleen zijn er aan de westkust geen zandstranden, daarvoor moet je weer aan de oostkust zijn. Vergeet in geen geval waterschoentjes, want het zand is gloeiend heet.

Veel plezier op Rhodos. Rhodos is prachtig en iedere Griek is gek op kinderen.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

avg
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 11:38 am

Re: Afstand Lardos-Rhodos-stad

Bericht door avg » do jul 05, 2012 1:36 pm

Bedankt, Annelies!

Ik heb nog een vraagje: als we voor Lardos kiezen, zie ik het precies niet echt zitten om met de bus van de touroperator van aan de luchthaven nog helemaal naar lardos te rijden. Volgens mij ben je dan uren onderweg, als die bus nog een paar tussenstops maakt.
Weet jij toevallig hoe lang het duurt om met de taxi van de luchthaven naar lardos te rijden, en hoeveel dit ongeveer kost?

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: Afstand Lardos-Rhodos-stad

Bericht door rhodosliefhebber » do jul 05, 2012 3:45 pm

Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om met de bus mee te gaan. Ik denk dat je met een taxi wel een (klein) uur onderweg bent.
De taxitarieven vind je hier:

http://www.ando.gr/eot/eng/Taxi.pdf

De afstand van de luchthaven naar Lardos is behoorlijk, dus de taxitarieven zijn dat ook. Zie je het niet zitten om een auto te huren op de luchthaven? Wij doen dat altijd van hier uit. Wij betalen 23 euro per dag.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie