RyanAir vliegt wel vanaf Brussel!!!

Afbeelding
Plaats hier uw vragen, tips, meningen over Rhodos, die niet in een andere rubriek passen.
Plaats reactie
Rinaldo
Expert User
Expert User
Berichten: 74
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 6:37 pm

RyanAir vliegt wel vanaf Brussel!!!

Bericht door Rinaldo » ma jun 03, 2013 7:32 am

Hallo Allemaal...

Eerdere berichten gaven aan dat prijsvechter RyanAir niet meer zou vliegen op ons favoriete eiland.

Maaaaar!! Vluchten zijn toch hervat vanaf Brussel (Charleroi) En da's mooi, want zo zitten we over een weekje weer op ons stekkie op Rhodos.
Wie goed op data en actie's let vliegt zo zeer voordelig. Voorbeeld: Wij vliegen voor 59 euro p.p. Daar word een mens blij van!!

Groetjes Rinaldo
September 2013 Faliraki!! Royal Rose studio's. Juni 2014! Trouwen op Rhodos!!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: RyanAir vliegt wel vanaf Brussel!!!

Bericht door rhodosliefhebber » do jul 11, 2013 1:58 pm

Mij niet gezien, maar misschien voor sommigen een idee. Je moet alleen geen koffers mee willen nemen, want dan loop je helemaal leeg en kun je net zo goed een ticket boeken bij Arkefly of Transavia vanaf Amsterdam.
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Rinaldo
Expert User
Expert User
Berichten: 74
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 6:37 pm

Re: RyanAir vliegt wel vanaf Brussel!!!

Bericht door Rinaldo » za jul 13, 2013 9:14 am

Voorheen vlogen we vanaf Weeze (Dusseldorf). Voor ons, vanuit regio Leiden/Den Haag 1,5 uur rijden, maar daar staat tegenover dat je een stuk later op de luchthaven kan zijn. Minder lang wachten dus. Helaas vliegt Ryan-Air niet meer vanaf Weeze rolleyes Gelukkig dan weer wel vanaf Brussel. Reistijd met de auto iets langer dan 2 uur. Scheelt dus een half uurtje... Maar ook hier kort van te voren aanwezig zijn op de luchthaven. Natuurlijk nog wel even de parkeerkosten meenemen in de totaalberekening. Weeze 60,- tegenover Brussel 40,- voor 8 Dagen...

Toch vlieg je dan nog zeer goedkoop. Heb misschien zelf nog niet het juiste boekingsadres ontdekt voor bv Arkefly of Transavia, maar onder de 250,- p.p. heb ik ze nog niet gezien. Mochten deze een stuk goedkoper aangeboden worden dan is het voor ons ook het overwegen waard. Maakt de reis toch een klein stukje comfortabeler.

En tja... Het puntje bagage. Daar zit wat in. Wij reizen zelf echter met alleen de handbagage. (10 kg p.p.) Met de kleding voor een weekje, camera, laptop komen we zelf steeds uit rond de 8 kg. Indien nodig kunnen we toiletspulletje ook op Rhodos kopen smiles

Eerlijk is eerlijk: We hebben misschien dan weer wel een beetje geluk. We rijden een leaseauto, dus het ritje naar de luchthaven kost niets meer. En handdoeken, luchtbed, toiletspullen etc...etc... liggen opgeslagen in Royal Rose. Dus die hoeven we niet steeds mee te slepen lols Ook worden we op Rhodos opgehaald, dus ook geen taxikosten aldaar. Tja op zo'n manier lukt het ons om 2/3 keer per jaar een weekje te gaan, maar zo zal iedereen z'n eigen manier en wensen hebben mrgreen
September 2013 Faliraki!! Royal Rose studio's. Juni 2014! Trouwen op Rhodos!!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: RyanAir vliegt wel vanaf Brussel!!!

Bericht door rhodosliefhebber » za jul 13, 2013 11:28 am

Hoi Rinaldo,

Wij hebben voor onze Arkefly tickets voor september voor ons drieën 816 euro betaald (incl. administratiekosten). Bij Arkefly mag je nog steeds 20kg bagage per persoon gratis meenemen. Zij vliegen echter dit jaar op absurde tijden: zo gingen wij terug naar Amsterdam vanaf Rhodos om 1.30 uur 's nachts. Dat was op de laatste dag heerlijk, omdat je dan niet op de klok hoeft te kijken en je nergens hoeft te haasten. Die tijden waren uiteraard nog niet bekend tijdens het boeken, want anders had ik absoluut een ticket bij Transavia gekocht, maar het zij zo. In september vliegen wij om 22.40 terug, maar waarschijnlijk met een tussenlanding, want wij komen alsnog om 3.20 uur aan.
Vorig jaar hebben wij trouwens Jetairfly gevlogen vanaf Charleroi. Wij hebben toen net iets meer dan 700 euro betaald voor 3 tickets. Dit jaar waren er daar geen goede aanbiedingen voor ons.
Wij huren altijd een auto op Rhodos vanaf de luchthaven, dus ook wij hebben geen taxikosten. Op de een of andere manier ook zeer voordelig in september: wij betalen voor twee weken voor een B-klasse auto 257 euro.
Overigens staat er voor ons ook een koffer op Rhodos te wachten, zodat wij ook niet alles heen en weer hoeven te slepen. Dat is absoluut één van de voordelen van een vaste accommodatie.

Wij verheugen ons alvast weer op onze vakantie, alhoewel wij pas 2 weken thuis zijn. Erg hè?

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

rikki
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 3
Lid geworden op: zo mar 08, 2015 6:28 pm

Re: RyanAir vliegt wel vanaf Brussel!!!

Bericht door rikki » zo mar 08, 2015 6:51 pm

Hallo,

Dom vraagje misschien, maar toch..
We willen in juli naar Rhodos gaan, maar weten nog niet of we 2 of 3 weken willen. (juli)
Is het aan te raden om enkele reis te boeken en ginds op het moment zelf een retourdatum te beslissen? of loop ik kans dat de tickets veel duurder zijn? (nu: Ryanair: 135 euro enkel)
En: wordt die 135 heen sowieso duurder naar mate ik langer wacht met boeken?

Ook zouden we gaan zonder kamers op voorhand vast te leggen, ervanuit gaand dat je ginds nog keuze hebt in kleine goedkope kamers die aangeboden worden, eventueel op Tilos..

Hartelijk dank!!!

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: RyanAir vliegt wel vanaf Brussel!!!

Bericht door rhodosliefhebber » ma mar 09, 2015 7:36 am

Hallo Rikki,

Ik denk dat wat je van plan bent, zeker in het hoogseizoen een behoorlijk risico is. Kleine accommodaties zouden misschien plaatshebben, maar over het algemeen zit alles op Rhodos in de zomer gewoon vol. Alleen maar een enkele reis boeken en dan zien of je nog terugkomt, lijkt mij een slecht plan, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Over het algemeen worden tickets steeds duurder, behalve misschien heel kort vóór vertrek, maar dan loop je ook het risico, dat de vlucht vol zit en je dus niet kunt gaan. Weet je dat ook Aegean dirt seizoen op zaterdag rechtstreeks naar Rhodos vliegt vanaf Amsterdam? Ik heb je andere (zelfde) bericht verwijderd, omdat het twee keer in het zelfde topic stond.

Veel plezier alvast op Rhodos!

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

rikki
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 3
Lid geworden op: zo mar 08, 2015 6:28 pm

Re: RyanAir vliegt wel vanaf Brussel!!!

Bericht door rikki » wo mar 11, 2015 9:19 am

Dag Annelies,
Dank voor je antwoord. Ik zal dus best maar retour boeken (Ryanair, Br Charleroi,135 euro enkel ik ben van Antwerpen)
We denken er eigenlijk aan om onze vakantie op Tilos door te brengen. Ik heb gehoord dat er daar kamers ter plekke worden aangeboden door de lokale bevolking.
Zo verging het mij destijds vlotjes in Kreta, maar dat was wel 20 jaar geleden.... Misschien is alles intussen wel veranderd?

groeten,

Erik

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: RyanAir vliegt wel vanaf Brussel!!!

Bericht door rhodosliefhebber » wo mar 11, 2015 2:47 pm

Hallo Erik,

Het zou best kunnen, dat je op Tilos makkelijk aan een kamer of appartement komt, daar heb ik geen idee van. Ook daar heeft de tijd natuurlijk niet stilgestaan. Op Rhodos gaat het zeker niet lukken en daar staan ze ook niet aan de haven om losse kamers aan te prijzen.

Misschien heb je hier iets aan?

http://www.booking.com/searchresults.nl ... rc=region&

Ik hoop wel dat het het goede Tilos is (mochten er meerdere zijn), maar dat moet je dan zelf even uitzoeken.

Succes in ieder geval!

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

rikki
Nieuwe User
Nieuwe User
Berichten: 3
Lid geworden op: zo mar 08, 2015 6:28 pm

Re: RyanAir vliegt wel vanaf Brussel!!!

Bericht door rikki » zo mar 29, 2015 8:09 pm

Dag Annelies,
Ik probeer een idee te krijgen van hoe druk Rhodos is in de paasvakantie.
We hebben maar 1 week en ik probeer te vermijden dat ik te veel dagen verlies aan het zoeken naar rustige plekjes (strand) op Rhodos.
Als dat moeilijk is in de paasvakantie zou ik eerder ineens naar Tilos varen, waar ik zekerder ben van rust.

Kan je me een idee geven van hoe vol de stranden zullen zitten op Rhodos?
(of kan je me ineens een rustige plek aanraden?)

Dank!

Erik

Gebruikersavatar
rhodosliefhebber
Mede beheerder
Mede beheerder
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma aug 01, 2005 6:26 pm

Re: RyanAir vliegt wel vanaf Brussel!!!

Bericht door rhodosliefhebber » ma mar 30, 2015 7:50 am

Hallo Erik,

Ik weet niet precies wanneer jullie Paasvakantie valt, maar Grieks Pasen is een week later dan bij ons. Het is echter nog zó vroeg in het seizoen, dat ik niet verwacht dat het vinden van een rustig plekje op het strand een probleem zal zijn. Ga in ieder geval dan wel aan de oostkust naar het strand, want daar is het warmer. Een erg mooie baai is de baai bij Haraki. Het is wel een kiezelstrand, maar het is daar in ieder geval niet druk en je kunt er eventueel ook nog iets eten. Het strand bij Tsambika is ook mooi. Wij zijn echter geen strandgangers, dus heel veel kan ik je er niet over vertellen.
Mocht je de meivakantie bedoelen, dan is het behoorlijk veel drukker, maar ook dan lig je niet gestapeld zoals in Spanje.

Als je nog meer wilt weten, vraag het rustig.

Groetjes,

Annelies
Éénmaal naar Rhodos, voor altijd verkocht!

Plaats reactie